Peavey UMA 150T II Mixer/Amplifier

Gestart door SMarcel, maart 26, 2014, 19:42:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SMarcel

Beste Forummers,

Ik ben in het bezit van een Peavey UMA 150T II versterker maar ben heel benieuwd wat ik er mee kan doen, hoe ik deze moet/kan aansluiten en wat het doel is van deze versterker.
Een veelvoud aan aansluitingen, uitgangen en steker mogelijkheden bevinden zich op de achterzijde.

Voordat ik ook maar iets hierop aan ga sluiten, wil ik eerst wat info hebben hoe ik deze kan gebruiken als power amplifier.

De foto's volgen z.s.m.

Groeten,

Marcel

Maus

Lijkt een omroepversterkertje. Stel je er niet teveel bij voor...

Verstuurd vanaf mijn C6903 met Tapatalk


SMarcel

Zoals beloofd, hierbij de foto's.




















Mijn nieuwsgierigheid is eigenlijk of deze ook als eondeversterker in een stereo setup te gebruiken is en zo ja, hoe dan de aansluitingen zijn.
Input zal denk ik nog wel lukken, maar de speaker uitgangen wordt toch een ander verhaal.

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Marcel



HAL9000

Ik  ken  die   apparatuur niet.  Ik weet  wel  dat  peavey  heel  erg  goed  spul  is. 

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

audiof. zonder budget

#4
Ik heb er verschillende van gehad en, zoals HAL zegt, Peavey heeft veel goede spullen (minder goede zoals ieder merk) en heb deze voornamelijk gebruikt als lijn-versterker voor omroepspeakers om wat grotere evenementen van geluid te voorzien. Je moet hier voor audio gebruik kwalitatief niet teveel van verwachten.

Ik weet met zekerheid dat als je er een 4 ohm last op aan wilt sluiten dan moet je de ground  als min(meest rechtse aansluiting) en de 4 ohm als plus gebruiken. Ik heb deze altijd alleen maar op 4 ohm gebruikt omdat ik er 2 kasten van 8 ohm op aan had gesloten als ik deze voor normale luidsprekers gebruikte (meestal stage-monitoren). Niet onbelangrijk; dit is een mono-versterker, dus stereo kun je vergeten......
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

SMarcel

Dus eigenlijk meer een eindbak voor een SUB aan te sturen??

Ik ga wel eens voorzichtig proberen met een oude speaker (Canton Reference 9.2DC) om te kijken of er nog wat geluid in zit.

Groeten,

Marcel