Vandaag 09-09-07 zijn we naar Paul gegaan !
De reis er naatoe was zeer relaxt en niet moeilijk te vinden
Kwam aan bij een flatgebouw en zo was ik snel binnen
Het eerste wat mij opviel was dat de setup goed en lekker breed opgesteld stond
Dus ben gaan zitten en laat maar horen !
Het eerste wat me opviel is dat de subwoofer veel te hard stondt en eigenlijk niks goeds toevoegde
Naar het nummer te hebben gehoord van de Dire Straits vroeg ik aan paul als hij de sub eens af wou zetten,en dan zelf ook een te luisteren met en zonder sub
Na dat gedaan te hebben en er ook achtergekomen te zijn dat de sub TE was zijn we aan de gang gegaan
Eerst heb ik L&R eens in volume gelijk gezet. Links 2db erbij gedaan
Toen heb ik een sweep opgezet om te luisteren waar zijn fornt's beginnen dat was alvoor 40 hz
Daarna de crossover van de subwoofer op 40 hz gezet en het was al een stuk rustiger
Naardat gedaan te hebben hebben we weer wat muziek beluisterd en was Paul al een stuk vrolijker
Naar wat geluisterd te hebben heb ik de volume van de subwoofer wat harder gezet en duwde we de eerste SACD in van Nora Jones
Naardat we een nummer hadden beluisterd kwam Paul met de gewoone CD versie ervan
Toen hebben we hetzelfde nummer beluisterd en we kwamen wel tot de conclusie dat SACD toch wat meer rust en dynamiek mee zich bracht.
Wat mij opviel was dat de Denon/Klipsch opstelling samen een leuke match is en prettig om naar te luisteren
Verder hebben we wat andere cd's/dvd's beluisterd en toen hebben we de linker speakers uit de hoek gehaald en de subwoofer daarin verstopt
Ff opnieuw volume van fronts naargelopen en zo kwamen we erachter dat de 2 db eraf kon !
Het resultaat wat we nu berijkt hadden was dat de subwoofer lager ging en het stereo beeld beter was
Uiteindelijk verder wat beluisterd en geouwehoerd
& niet te vergeten een oud philips cd speler beluisterd tegen de nieuwere cd/sacd/dvd van philips
Wat ik daarin vondt was dat het beestje van 22 jaar beter klonk als de nieuwe !
En voor je het weet is het weer tijd om naar huis te gaan
Mijn conclusie erin is dat Paul voor een leuk bedrag een zeer leuke stereo set heeft staan waar hij mooi van kan genieten
Stadium III