Elac woofer

Gestart door Eip, maart 02, 2014, 15:52:05

Vorige topic - Volgende topic

Eip

Ik kwam dit filmpje tegen op youtube,die laat zien wat een woofer allemaal kan verdragen aan mishandelingen voordat hij kapot gaat. De moeite van het bekijken waard.   :yes:

http://www.youtube.com/watch?v=Ua95wiuIa4I

Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

gerard

:-o kan inderdaad heel wat hebben, wel een veilig idee  :-)

Ze mogen wel zo'n setje bij mij thuis afleveren  clown1

Jij hebt die elac's ook alweer een paar jaar, voldoen ze nog steeds goed?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

bas focal marantz

Tja , leuk filmpje maar ben bang dat ik elac liefhebbers toch teleur moet gaan stellen , heel veel units kunnen dit .

Verders hoor ik een fabrikant die niets spannends zegt en reclame maakt voor hun product .

Ze stoppen er 20volt in , de man zegt 150watt , je denkt zoo he  150watt maar zo werkt het niet .
8ohm 20 volt = 50watt 
4ohm 20 volt = 100watt
Dus een 3 ohm drivertje 150watt erin .

Klinkt leuk 150 watt maar is en blijft 20volt wat erin gaat , wat overegens wel een flinke free air belasting is .

Eip

Citaat van: gerard op maart 02, 2014, 17:18:43
:-o kan inderdaad heel wat hebben, wel een veilig idee  :-)

Ze mogen wel zo'n setje bij mij thuis afleveren  clown1

Jij hebt die elac's ook alweer een paar jaar, voldoen ze nog steeds goed?

Dag Gerard,

Ik heb de Elac's nu al 9 jaar en ze voldoen nog steeds prima, en ik hoop dat ik er nog jaren me vooruit kan.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Marantz 81

Mooi filmpje

Ik vindt Elac een van de best klinkende speakers die ik gehoord heb  :yes:

pameijer

Ze gaan dan misschien niet kapot, maar tsjonge tsjonge wat komt er weinig geluid uit die driver bij 150 Watt  :-o. Ze kunnen rustig blijven praten. Heeft een driver niet een bepaalde functie, geluid maken of zo? frusty
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15