De set van Nielslu

Gestart door Nielslu, februari 23, 2014, 12:14:16

Vorige topic - Volgende topic

Nielslu

Inleiding
In het verleden heb ik behoorlijk veel gewisseld met apparatuur, waaronder diverse Sony, Denon en Rotel sets. Uiteindelijk ben ik in 2009 bij Marantz uitgekomen, waarbij de onrust om steeds te blijven zoeken naar andere apparatuur volledig is verdwenen.

Sinds 1998 hadden mijn ouders de Tannoy Precision P40 luidsprekers. Dit vond ik altijd bijzonder goed klinken. Eerst heb ik toen de P30 gekocht, later de P10 en de P-Center. Deze set heb ik jaren gehad, totdat mijn ouders de Tannoy D500 kochten en ik hun P40 overnam. Dit was duidelijk weer een upgrade tov de P30.

In deze tijd heb ik via het htforum van iemand een SVS DB12.2 woofer overgenomen. Hier heb ik toen zelf een subwoofer mee gemaakt icm een Oaudio Bash 500 versterker.

Marantz forum
In 2009 heb ik mij hier geregistreerd omdat ik toen dus op zoek was naar informatie over Marantz receivers. Eind 2009 heb ik een Marantz SR7001 en DV6500 gekocht (tweedehands).

In 2011 hebben wij (mijn vriendin en ik) samen een vrijstaande jaren 30 woning gekocht waarin wij 13 maanden ingrijpend aan het verbouwen zijn geweest; we hebben de woning goed geïsoleerd, betonvloer gestort en verder compleet gemoderniseerd (nieuwe elektra, nieuwe keuken enz).

Uiteraard heb ik tijdens de verbouwing direct rekening gehouden met plaatsing van alle WCD's en alle andere aansluitingen voor CAI en luidsprekerkabels enz. Achteraf had ik direct een aparte audio elektra-groep moeten aanleggen, helaas heb ik dat toen niet gedaan (al is er nog wel de mogelijkheid om dat alsnog te doen).

De set op dit moment
De P10 speakers bleken te groot voor onze nieuwe woning, dus heb ik de P10's verkocht en een setje Tannoy Arena surrounds gekocht, deze hangen strak aan de muur, met de speakerkabel door de muur en vloer.

Een aantal weken geleden heb ik een set Tannoy Saturn S8 speakers gekocht (NOS, nieuw in doos, helemaal compleet). Afgelopen week heb ik mijn P40's ingeruild op een setje Tannoy Saturn S6LCR. Eén van de deze speakers gebruik ik nu als centerspeaker, de andere speaker gebruikt mijn broer nu als centerspeaker.

Door de S8 speakers is de subwoofer overbodig geworden, deze heb ik twee weken geleden verkocht.

De Marantz SR7001 is er nog steeds, en voldoet nog altijd aan alle verwachtingen. Hij heeft de S8 speaker zeer goed onder controle. Helaas is de DV6500 kapot. Deze wordt op dit moment bekeken of deze nog gemaakt kan worden.

Hierbij een aantal overzichtsfoto's van de woonkamer (de foto's zijn gemaakt kort na de verhuizing, dus alles stond hier nog niet helemaal op de definitieve plek). Dit is nog met de Precision speakers.

Marantz SR-7001  *  Marantz DV-6500  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)

Nielslu

De Tannoy Saturn S8

De subwoofer is hierbij eigenlijk overbodig geworden, de laagweergave is van deze speakers dusdanig goed, dat mijn gesloten zelfbouw SVS niks meer toevoegd. Alleen een hele grote subwoofer zou nog weer wat kunnen toevoegen, maar daar hebben we geen ruimte voor.

De speakers staan inmiddels een stuk vrijer opgesteld, ongeveer 50 cm van de achterwand en 30 cm van de zijwanden, dit komt het geluid zeer ten goede.

Inmiddels is de subwoofer dus ook al verkocht.

(de plantjes zijn voor de WAF  ;))
Marantz SR-7001  *  Marantz DV-6500  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)

Nielslu

Hierbij duidelijke foto's van de Tannoy S6LCR centerspeaker:

Ik heb het frontje van nieuw doek voorzien, er zaten namelijk 2 gaatjes van het logo in het doek op de korte zijde (ivm staand model). Het frontje is ook voorzien van gaatjes in frame om het logo aan de lange zijde te monteren, zoals het nu het geval is. Ik vind het strak geworden!

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Cornelis1921

Ik herken ze, de P40, ik heb zelf ook de P30 in mijn bezit gehad, fijne speaker.

Maar Niels... Welkom hier! hello
Je bent alvast goed hier begonnen door het meteen plaatsen van interessante pics. pompom (Ga vooral zo door, en neem beslist geen voorbeeld aan mij. :-D)

Groet,
Cor. byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Nielslu

En zo hangen mijn surround speakers erbij:

Tannoy Arena links

Tannoy Arena rechts

Tijdens de verbouwing heb ik dus leidingen in de muur gefreesd voor de speakerkabels van de surroundspeakers, deze leidingen lopen door de betonvloer rechtstreeks naar de plek waar mijn set staat opgesteld.

Rob46

Prachtige set! Fraaie foto's! Ziet er echt strak uit. Volgens mij een mooie combi met doe Tannoys....

xander32

Dag Niels, ook welkom hier :yes:.

Nielslu

Citaat van: Rob46 op februari 23, 2014, 16:12:43
Prachtige set! Fraaie foto's! Ziet er echt strak uit. Volgens mij een mooie combi met doe Tannoys....

Dank! De combinatie is naar mijn idee bijzonder goed.

Citaat van: xander32 op februari 23, 2014, 17:08:11
Dag Niels, ook welkom hier :yes:.

Dankje!

pameijer

Mooie set hoor  8-)! Vond je vorige frontspeakers er ook wel erg mooi uitzien eerlijk gezegd.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Nielslu

Citaat van: pameijer op februari 23, 2014, 17:57:21
Mooie set hoor  8-)! Vond je vorige frontspeakers er ook wel erg mooi uitzien eerlijk gezegd.

Die zagen er ook wel goed uit, echter het geluid van de Saturn S8 speakers met de 8" Dual Concentric units en 8" basspeakers is toch wel van een ander niveau.

Nielslu

Op de bovengeplaatste foto's staan de Tannoy speakers nog op dunne vloertegel. Inmiddels heb ik daar een paar mooie stukken natuursteen voor gemaakt.

De speakers zijn aangesloten met Xindak SC-03 kabels. De surroundspeakers zijn aangesloten met 2,5 mm2 kabels van Oehlbach, de centerspeaker met 4 mm2 OFC kabel (no-name).

Cornelis1921

Nogmaal Niels, het ziet er allemaal rete strak uit! HB notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Nielslu

Marantz 81

audiof. zonder budget

Ziet er netjes uut, als het ook zo goed klinkt als het er uit ziet dan zit je gebakken :yes:
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df