InleidingIn het verleden heb ik behoorlijk veel gewisseld met apparatuur, waaronder diverse Sony, Denon en Rotel sets. Uiteindelijk ben ik in 2009 bij Marantz uitgekomen, waarbij de onrust om steeds te blijven zoeken naar andere apparatuur volledig is verdwenen.
Sinds 1998 hadden mijn ouders de Tannoy Precision P40 luidsprekers. Dit vond ik altijd bijzonder goed klinken. Eerst heb ik toen de P30 gekocht, later de P10 en de P-Center. Deze set heb ik jaren gehad, totdat mijn ouders de Tannoy D500 kochten en ik hun P40 overnam. Dit was duidelijk weer een upgrade tov de P30.
In deze tijd heb ik via het htforum van iemand een SVS DB12.2 woofer overgenomen. Hier heb ik toen zelf een subwoofer mee gemaakt icm een Oaudio Bash 500 versterker.
Marantz forumIn 2009 heb ik mij hier geregistreerd omdat ik toen dus op zoek was naar informatie over Marantz receivers. Eind 2009 heb ik een Marantz SR7001 en DV6500 gekocht (tweedehands).
In 2011 hebben wij (mijn vriendin en ik) samen een vrijstaande jaren 30 woning gekocht waarin wij 13 maanden ingrijpend aan het verbouwen zijn geweest; we hebben de woning goed geïsoleerd, betonvloer gestort en verder compleet gemoderniseerd (nieuwe elektra, nieuwe keuken enz).
Uiteraard heb ik tijdens de verbouwing direct rekening gehouden met plaatsing van alle WCD's en alle andere aansluitingen voor CAI en luidsprekerkabels enz. Achteraf had ik direct een aparte audio elektra-groep moeten aanleggen, helaas heb ik dat toen niet gedaan (al is er nog wel de mogelijkheid om dat alsnog te doen).
De set op dit momentDe P10 speakers bleken te groot voor onze nieuwe woning, dus heb ik de P10's verkocht en een setje Tannoy Arena surrounds gekocht, deze hangen strak aan de muur, met de speakerkabel door de muur en vloer.
Een aantal weken geleden heb ik een set Tannoy Saturn S8 speakers gekocht (NOS, nieuw in doos, helemaal compleet). Afgelopen week heb ik mijn P40's ingeruild op een setje Tannoy Saturn S6LCR. Eén van de deze speakers gebruik ik nu als centerspeaker, de andere speaker gebruikt mijn broer nu als centerspeaker.
Door de S8 speakers is de subwoofer overbodig geworden, deze heb ik twee weken geleden verkocht.
De Marantz SR7001 is er nog steeds, en voldoet nog altijd aan alle verwachtingen. Hij heeft de S8 speaker zeer goed onder controle. Helaas is de DV6500 kapot. Deze wordt op dit moment bekeken of deze nog gemaakt kan worden.
Hierbij een aantal overzichtsfoto's van de woonkamer (de foto's zijn gemaakt kort na de verhuizing, dus alles stond hier nog niet helemaal op de definitieve plek). Dit is nog met de Precision speakers.