HOi Peter
Ik heb de 1604 zelf niet, maar ik kan je wel een beetje op weg helpen. Dan moet je wel eerst aangeven waar je naar op zoek bent. Te denken valt aan:
-je budget
€1000 maar mag naar €1200 (ik schrok van wat ik bij BCC zag en de prijs, nu ik op forum hier lees, zie ik dat het ook goedkoper kan maar zoals ik al zei ben ik een leek )-ga je voor stereo of surround?
Mijn gevoel zegt stereo maar sommigen mensen zeggen dat je surround beter kan doen mocht je in de toekomst dit willen. Maar als je 2 goede speakers hebt dan heb je toch geen surround nodig. Ben ook allergisch voor overal kleine boxjes in huiskamer.-nieuw of tweedehands?
Maakt mij op zich niks uit maar ik ben geen kenner dus weet niet of iemand mij een "oor aan naait" of serieus is.-vloerstaanders of boekenplankluidspre kers (deze laatste op stands of aan de muur of op bijvoorbeeld een dressoir)
Mijn eerste voorkeur gaat naar staanders (in mijn beleving komt daar beter geluid uit, klopt dit of praat ik wartaal? );-welke kleur luidsprekers wiil je?
Zwart-de grootte en vorm van de ruimte en inrichting (tegelvloer of tapijt is een wereld van verschil)
Nu 4,5 x 3. Ik verhuis regelmatig dus dit kan vrij snel veranderen. Heb een laminaatvloer.-naar wat voor muziek luister je en op welk volume?
Ik luister naar alle soorten muziek en meestal zo hard mogelijk-heb je rekening te houden met kleine kinderen, honden of katten?
Geen kids, wel katten maar ik heb eigenlijk nog nooit bedacht om met hun rekening te houden Er is echt heel veel moois te krijgen, ook voor relatief weinig geld. Deze receiver is niet heel erg krachtig, maar er zijn zat luidsprekers waar je heel goed mee uit de voeten kunt.
De marantz spreekt mij aan omdat ik er veel goeds over hoor en het warme geluik. Maar goed nu heb ik ook niet heel veel anderen gehoord. Maar versterker dus niet zo krachtig? Dank je wel voor het meedenken!
Groetjes Natasja