Dali Zensor 5 + Marantz nr 1604

Gestart door Rebekka, februari 07, 2014, 10:15:05

Vorige topic - Volgende topic

100%Marantz

Rebekka,

Je krijgt heel wat adviesen dat alle kanten uitgaat. Is het omdat je een vrous bent dat al die mannen met advies afkomen?  :-D :-D

Nee, even serieus
Als je surround wil om TV/film te kijken is een NR of SR helemaal aangewezen. Niet voor stereo gaan.
Wil je de kosten wat beperken is een NR 1604 helemaal OK.
Alleen is dit een 7.1, dus kan je 7 speakers aansluiten, is dit niet nodig en wil je er "maar" 5 dan heb je de
NR 1504 dat is een 5.1 dus in eerste instantie voldoende.

Op de NR 1604 7.1 zou je de 2 overblijvende surrounds kunnen gebruiken om in een andere kamer 2 speakers te plaatsen. Aan jou te zien.

Zelf heb ik de voorganger van de NR1504 en deze geeft een zeer mooi resultaat.

Voor HT raad ik wel aan om er een subwoofer bij te zetten, dit is wel een pluspunt op dergelijke versterkers.
Wat het vermogen van de versterker betreft moet je je geen zorgen maken, die heeft er meer dan voldoende.

Het kan natuurlijk altijd beter en duurder, maar als ik goed begrijp wat je zoekt lijkt het me een goede keuze.

marantz, what else?

pameijer

Een NR1604 kost zo'n €550 als ik het goed heb. Bij Hificorner.nl koop je een nieuwe SR5007 voor €595. Ik zou het wel weten eerlijk gezegd. De NR1604 is een prima apparaat, absoluut, maar als je niet per se voor het slanke uiterlijk gaat is er echt wel beter te koop voor het geld!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

100%Marantz

:-D :-D

Een NR 1504 heb je bij redcoon.nl voor 399 € Dat laat je bijna 200 € over om bv in een subwoofer te plaatsen.

Keuzes maken is niet altijd gemakkelijk hé  :-P
marantz, what else?

Cornelis1921

Citaat van: Rebekka op februari 07, 2014, 14:09:38
Een stereo versterker is geen optie, aangezien er meerdere apparaten op aangesloten moeten worden
door middel van hdmi.

Ik denk dat ik gewoon voor de 1604 ga, als deze goed genoeg is voor de Zensor 5 speakers.

Het kan altijd duurder, mooier en beter, maar aangezien ik een beginner ben zal het voor mij prachtig klinken.  :yes:
Rebekka, jij hebt hier voor jezelf al de belangrijkste punten gemaakt. Het is alleen nog maar zaak om te gaan bepalen waar je ze eventueel gaat beluisteren en gaat kopen, al dat laatste meer een zekerheid. Hierbij veel plezier en succes toegewenst. :yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

darkcoot

Citaat van: Cornelis1921 op februari 07, 2014, 15:24:46
Rebekka, jij hebt hier voor jezelf al de belangrijkste punten gemaakt. Het is alleen nog maar zaak om te gaan bepalen waar je ze eventueel gaat beluisteren en gaat kopen, al dat laatste meer een zekerheid. Hierbij veel plezier en succes toegewenst. :yes: byebye

Upgraden kan altijd nog.....de meesten hier krijgen vanzelf upgraderitus... :angel: hello HB :mrgreen: violent1
*PM11S3
*SA8003
* Metrum Octave MK2 +USB: heel blij mee
* Spendor A9
* VPI Scout 1.1
*Kimber 8PR LS kabel
*Netgear Readynas
*jRiver
*Xbox one

Rebekka

Wow, bedankt voor alle input! Meer dan ik had durven hopen.

Ik ga nog even nadenken of ik voor de nr1604 of toch voor de sr5008 zal gaan.
De combinatie met sr5008 heb ik trouwens al gehoord. Vandaar dat de Dali speakers al vast staan.

Ik weet ook zeker dat ik een Marantz receiver wil omdat ik de Marantz veel mooier vond klinken dan Denon, die ze me ook hadden laten horen.

Als ik een keuze heb gemaakt, laat ik het nog even weten. Waarschijnlijk zien jullie me dan terug in het forum "waar zijn al die aansluitingen toch voor"  :schater:

Cornelis1921

Nu reeds aan het twiijfelen gebracht Rebekka?  :-D :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jgvh

Hoi heb zelf de nr 1504 en ben er kwa geluid en aansluitingen erg tevreden over, tevens heeft deze receiver een 'normaal' display welke op afstand zeer goed is af te lezen itt de xxx8 serie

Rebekka

Citaat van: jgvh op februari 08, 2014, 11:08:12
Hoi heb zelf de nr 1504 en ben er kwa geluid en aansluitingen erg tevreden over, tevens heeft deze receiver een 'normaal' display welke op afstand zeer goed is af te lezen itt de xxx8 serie

Bedankt voor je antwoord.
Dat display is inderdaad iets wat me ook al opgevallen was.

Marvin

Zal ik het verlichtende woord dan maar brengen. 

Dat gaat voor jou gebruik een hele mooie combinatie zijn. Niks mis mee!

Cornelis1921

Citaat van: marvin op februari 08, 2014, 16:40:59
Zal ik het verlichtende woord dan maar brengen. 

Dat gaat voor jou gebruik een hele mooie combinatie zijn. Niks mis mee!
Sluit ik mij helemaal bij aan. :yes:

Rebekka

Even een update.
Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt en de volgende set besteld:
- Marantz nr1604
- 2 Dali Zensor 5 speakers
- 1 Dali Zensor Vokal center speaker
- en voor achter 2 scandyna micropod speakertjes

Het was niet allemaal op voorraad bij de winkel, dus ik hoop volgende week een belletje te krijgen dat alles binnen is.

Ik wil bij deze iedereen bedanken die de moeite heeft genomen om te reageren in dit topic.
Dit wordt mijn eerste receiver ooit, dus ik zal binnenkort vast weer in een ander topic opduiken om meer te leren over Marantz receivers.  :yes:

audiof. zonder budget

Citaat van: Rebekka op februari 14, 2014, 10:30:12
Even een update.
- Marantz nr1604

Het was niet allemaal op voorraad bij de winkel, dus ik hoop volgende week een belletje te krijgen dat alles binnen is.

Ik wil bij deze iedereen bedanken die de moeite heeft genomen om te reageren in dit topic.
Dit wordt mijn eerste receiver ooit, dus ik zal binnenkort vast weer in een ander topic opduiken om meer te leren over Marantz receivers.  :yes:

Gefeliciteerd met je keuze!!

Het zou leuk zijn als je de spullen binnen hebt gekregen en er een beetje aan gewend bent, om weer een update te geven.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Gerkro

Citaat van: Rebekka op februari 14, 2014, 10:30:12
Even een update.
- Marantz nr1604

Van harte met je aanschaf! Mooie en goede keuze, ga je heel veel plezier mee beleven!!

Ben benieuwd als je het binnen hebt naar je persoonlijke ervaring met deze set!

Cornelis1921