Dali Zensor 5 + Marantz nr 1604

Gestart door Rebekka, februari 07, 2014, 10:15:05

Vorige topic - Volgende topic

Rebekka

Hallo allemaal,

Ik ben helemaal nieuw op dit forum en heb nog niet zoveel verstand van de combinatie
luidsprekers/receivers.

Ik ben me momenteel aan het oriënteren op speakers en mijn keuze is gevallen op de Dali Zensor 5 in combinatie met de Dali Zensor vokal center speaker.

Nu wilde ik hierbij de Marantz nr1604 aanschaffen, maar ik vraag me af of de Marantz nr1604 sterk genoeg is? (waarschijnlijk zeg ik het verkeerd, maar ik ben nieuw in audioland  redface)

Heeft iemand hier deze combinatie of kan iemand mij vertellen of dit een goede combinatie is?

Alvast bedankt.

Cornelis1921

:yes: (Zolang ze maar zwart zijn... ;-)) byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

En nu zonder dollen: De gevoeligheid van de Zensor 5 matcht prima met het continuvermogen van de NR1604. Verkijk je niet op de omvangsverhoudingen tussen receiver en luidsprekers. De eerste is krachtig genoeg om zonder problemen de Zensors te kunnen aansturen. Mijn onderbuurman heeft ook een NR1604 en die stuurt daarmee twee "lastige" montors, zonder problemen, mee aan. Dus je hoeft je geen zorgen te maken. En daarbij komt nog: De grotere luidsprekers zijn in de regel gemakkelijker (d.w.z. met vermogen) aan te sturen dan de kleinere zoals monitors.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantzer

Het valt mij op dat de NR1604 vrij vaak te koop wordt aangeboden op marktplaats terwijl de versterker vrij nieuw is.
Ik zou eerder kiezen voor een echte 2 kanaals versterker en een losse netwerk audio speler
PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

Cornelis1921

Citaat van: Marantzer op februari 07, 2014, 10:29:04
Het valt mij op dat de NR1604 vrij vaak te koop wordt aangeboden op marktplaats terwijl de versterker vrij nieuw is.
Ik zou eerder kiezen voor een echte 2 kanaals versterker en een losse netwerk audio speler
Moet zij haar NR1604 nu ook al zo snel van de hand gaan doen terwijl zij hem onlangs heeft aangeschaft. Buurman Paul gebruikt de NR1604 ook uitsluitend in een stereoconfiguratie, en hij is daar heel tevreden mee. Men kunt maar moeilijk in de portemonnee van een ander kijken, tenzij men het budget kent van en dat deze (al) het geld nog niet heeft uitgegeven.
Wat is jouw budget Rebekka en heb jij de Zensors al in huis?
Soms is kritisch al te kritisch... :|

Rebekka

Bedankt voor de input zover.
Ik heb momenteel nog niets gekocht, maar ik ben wezen luisteren bij Hifi Klubben.
Op basis van die sessie en de input van de verkoper heb ik de volgende set samengesteld:

1x Marantz NR1604
2x Dali Zensor 5
1x Dali Zensor Vokal
2x Archon 634 (voor achter)

Het is dus bedoeld voor televisie kijken, maar ook voor het luisteren van internetradio en muziek.
Ik hoop dat dit wat duidelijker is.

Eventueel kan ik ook voor de Marantz SR5008 kiezen, maar daar vond ik het display niet zo handig en hij is erg hoog.

Marantzer

oké, dat is inderdaad duidelijker. Ik kreeg de indruk dat je maar 2 speakers wilde aansluiten.

Zef vind ik de NR een iel versterkertje, ik zou adviseren goed te luisteren naar een SR. Maar ik kan je budget niet overzien.

ps. Kan je de display niet via een smartphone app bedienen?
PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

QuattroNL

Als de kwaliteit van muziek belangrijk voor je is en je kijkt er verder alleen tv mee (en geen surround films) dan is gewoon stereo wellicht ook een optie.
Met hetzelfde (totaal) budget kan je dan aanzienlijk mooier spul neerzetten (mmoiere stereo versterker en mooiere speakers).
Én het scheelt wat speakers (en kabels) in je woonkamer; voor de meeste vrouwen niet geheel onbelangrijk, en aan je naam te zien ben je een vrouw?
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Rebekka

Ja klopt, ik ben een vrouw.
Surround leek me nou juist wel mooi.
En ik denk dat als ik het nu niet surround maak, dat ik het nooit meer ga doen.

Ik kan inderdaad via een app de receiver bedienen, maar aangezien ik nog niets gekocht heb, weet ik niet hoe dit werkt en of dit goed werkt.

Voor mij zijn de Dali Zensor 5 speakers al een hele stap vooruit.
Nu hebben we het geluid uit een hele oude breedbeeld televisie, en dat is niet echt geweldig.

Ik heb mezelf als budget max 1500 euro voor het totaal gesteld.

Het is niet de bedoeling om het geluid keihard te zetten en het drie huizen verder te horen.

Dus mijn vraag is eigenlijk: voor normaal gebruik......is de Marantz 1604 dan goed genoeg?

QuattroNL

Niks mis met surround hoor  8-) Ik noemde het meer ter overweging.

Ik ken de combi 1604 en Dali niet dus kan er weinig over zeggen.

O, tip: hoe het straks bij je thuis gaat klinken hangt 90% af van je speakers en je akoestiek.
Vooral dat laatste wordt nog wel eens 'vergeten'.
Plaatsing van de speakers is ook belangrijk. Hier kan je veel mee bereiken en kost niks.
Met deze laatste 2 heb je daar soms niet alle vrijheid in, het blijft ten slotte een woonkamer.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.

Gerkro

Dit is toch echt een persoonlijke keuze!
Marantz en Dali schijnt een goede combi te zijn, maar ook ik heb het ook nog nooit gehoord......

Persoonlijk zou ik geen surround kopen, maar die 1500 euro besteden aan een leuke stereo versterker, maar dat zeg ik, dat is persoonlijk ;-) .

Wat ik me wel afvraag is hoe de mobiele app het doet met dit apparaat, ik heb veel klachten gehoord over deze app?!?!

Enige echte tip die ik kan geven is toch: kijk of je ergens deze combinatie kan luisteren, dan weet je wat je ongeveer te wachten staat (zoals gezegd: heel erg afhankelijk van je woonkamer!)

Succes met de keuze en ik ben heel benieuwd wat het gaat worden!  hello

Rebekka

Een stereo versterker is geen optie, aangezien er meerdere apparaten op aangesloten moeten worden
door middel van hdmi.

Ik denk dat ik gewoon voor de 1604 ga, als deze goed genoeg is voor de Zensor 5 speakers.

Het kan altijd duurder, mooier en beter, maar aangezien ik een beginner ben zal het voor mij prachtig klinken.  :yes:

QuattroNL

Als jij tevreden bent dan is het goed en daar gaat het om.

Laat ze maar l*llen hoor met groter is beter. Tsss  clown1

audiof. zonder budget

Citaat van: Rebekka op februari 07, 2014, 14:09:38
Een stereo versterker is geen optie, aangezien er meerdere apparaten op aangesloten moeten worden
door middel van hdmi.

Ik denk dat ik gewoon voor de 1604 ga, als deze goed genoeg is voor de Zensor 5 speakers.

Het kan altijd duurder, mooier en beter, maar aangezien ik een beginner ben zal het voor mij prachtig klinken.  :yes:

tsja dat is altijd een nadeel dat wij, audiofielen, nog weleens doorslaan en ook het daarmee behorende budget...

De NR1604 is een prima apparaat met voldoende vermogen voor de door jou genoemde toepassing.
De Dali's ken ik niet, dus kan ik er niet over oordelen.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Maus

De vraag is eigenlijk wat er verstaan word onder wel of niet aansturen.