Match speaker & versterker

Gestart door greg, februari 05, 2014, 20:48:01

Vorige topic - Volgende topic

greg

Citaat van: xander32 op februari 07, 2014, 17:48:16
Millon Phantom  :roll:

Waanzinnig mooie speaker tsja mag ook wel voor die prijs
Marantz PM7001 KI  Marantz SR8001  Marantz SA7001 KI  Marantz DV7001  Audio Physics Yara 2 Superior Squeezebox Classic

Whisper.nl

Slank maar een volwassen geluid.  :yes:

Staat een demo setje Totem Sttaf te koop.

Moet het echt niet in zwart. Een setje Arro met sub van Totem op mp.

Groet Whisper  byebye

PS Keertje komen luisteren ? je bent welkom
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

greg

Citaat van: xander32 op februari 06, 2014, 19:36:15
Je legt de lat hoog, errug hoog voor volgende week :yes:.

:-D

Haha....ga morgen een set audio physics ophalen en thuis beluisteren om precies te zijn de YARA II Superion.

Ben erg benieuwd ze schijnen erg analytisch te klinken. 120 W max aan 4 Ohm. Mwha...denk dat mijn versterkertje deze jongens wel aan kan  :lol:

Marantz PM7001 KI  Marantz SR8001  Marantz SA7001 KI  Marantz DV7001  Audio Physics Yara 2 Superior Squeezebox Classic

RoGEK

Heb de superiour zelf nog nooit gehoord..
Heb zelf de Yara classic en heb luistersessies gedaan met de Yara 2 classic.
Let wel echt goed op de plaatsing van de speakers, sweetspot komt heel nauw bij ap als je het echt perfect wil.

Hoop trouwens niet dat je vraagprijs gaat betalen als het dat setje op marktplaats is.

Persoonlijk vind ik ze behoorlijk aan de prijs namelijk.
Die moeten voor 1250 Max mee naar huis kunnen...

Oja, voor een AP indruk door anderen, kijk even in me set topic.

Veel plezier iig !

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

greg

Citaat van: RoGEK op februari 28, 2014, 21:33:20
Heb de superiour zelf nog nooit gehoord..
Heb zelf de Yara classic en heb luistersessies gedaan met de Yara 2 classic.
Let wel echt goed op de plaatsing van de speakers, sweetspot komt heel nauw bij ap als je het echt perfect wil.

Hoop trouwens niet dat je vraagprijs gaat betalen als het dat setje op marktplaats is.

Persoonlijk vind ik ze behoorlijk aan de prijs namelijk.
Die moeten voor 1250 Max mee naar huis kunnen...

Oja, voor een AP indruk door anderen, kijk even in me set topic.

Veel plezier iig !

Heb ff naar je set topic gekeken , maar 4 luisterruimte`s kolere......maar helemaal AP minded haha..
mooi hoor!!!

Ikzelf heb na een aanbouw aan de achterzijde behoorlijk wat ruimte erbij gekregen.
Woonkamer is nu zo`n 11 bij 5 meter breed. Ben benieuwd wat de AP`s doen in deze ruimte.

De huidige marantz PM700KI heeft echt moeite om het laag van de B&W`s onder controle te houden. Vind ze wel erg warm klinken en een alleskunner.  Alleen dat laag daar stoor ik mij wel aan

Draai voornamelijk rustige muziek zoals jazz, klassiek, country, urban, etc.
Heb wel eens KEF`s beluisterd op mijn set, maar daar mis ik toch wat laag in. Ik hoop dan ook maar dat de AP`s hier tussenin vallen

RoGEK

En en en en en en???

is't wat?
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

greg

Citaat van: RoGEK op maart 01, 2014, 17:09:33
En en en en en en???

is't wat?

Ga ze vanavond ophalen. Laat het vanavond nog wel weten en stuur ff wat pics van de opstelling

RoGEK

greg

Citaat van: RoGEK op maart 01, 2014, 19:19:57
Mooi, ben heel benieuwd..

Heb een paar B&W`s in de aanbieding :-D

Nee ff zonder gekheid. Totaal andere speaker. In eerste instantie de AP speakers op de oude plek gezet, klonk voor geen meter. Op advies van de verkoper ze dichter op de zijmuur geplaatst en wat een wereld van verschil zeg!

Ze klinken veel eerlijker, frisser dan de B&W`s, maar eerlijk is eerlijk de B&W`s hebben ook een eigen karakter. Laat ik het zo zeggen ze verzinnen het verhaal een beetje. Is niet verkeerd hoor!,
maar ze gaan  toch plaats maken voor de AP`s met name omdat het laag nu wat strakker is en het staat zoveel mooier! Ik zal gauw eens wat pics posten

RoGEK

en weer een tevreden AP gebruiker/luisteraar ;)

hello

ze zeggen wel eens "Onbekend maakt onbemind"  ;)

greg

Citaat van: RoGEK op maart 02, 2014, 00:15:02

hello

haha....

he rogek vraagje heb jij ook ervaring met het dicht op zijmuur plaatsen van de ap's ?
hier gaf het een totaal ander klankbeeld

RoGEK

bij mij gaat het juist niet..
gaat helemaal mis met de Tempo 6 wat ik heb.. die moeten echt vrij staan.

de Yara's Classics kunnen er wat beter tegen en staan wat meer ingesloten zoals je op de foto's kan zien.

greg

Dit zijn ze dan de Yara 2 Superior

HB HB HB HB HB

xander32

Citaat van: greg op maart 02, 2014, 00:26:04
haha....

he rogek vraagje heb jij ook ervaring met het dicht op zijmuur plaatsen van de ap's ?
hier gaf het een totaal ander klankbeeld
Destijds een subwoofer overgekocht van iemand die voor het tijdelijke, gedurende een verbouwing, een setje Yara's had gekocht, juist ook omdat die wat dichter tegen de wand waren te plaatsen, deze met wat minder ruimte genoegen namen.

Heb toen even kunnen luisteren; hetgeen wat mij daarvan bijstaat is een open, transparant, ruimtelijk geluid, ietwat dun betreft fundament.

xander32

Citaat van: RoGEK op maart 02, 2014, 00:15:02

hello

Zo onbekend zijn ze niet hoor, tenminste niet op het buurforum 8-).
En "onbemind", ach, AP heeft nou eenmaal een duidelijk eigen geluid, een eigen karakter en deze moet jou net liggen. Een smaak kwestie :yes:. Ik kan AP igg. wel waarderen, al is een goede afstemming van de gehele keten erg voornaam om bij mij geen luistermoeheid te veroorzaken.