sony F770ES reparatie

Gestart door HAL9000, januari 24, 2014, 15:51:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb een  sony  770es  op de  tafel  gehad  waarbij  de  4 A  zekering  eruit  schiet.
Na  veel  meten bleek  er  maar 1  MOSFET  defect  te  zijn.  Deze  versterker  heeft 2x4=8 MOSFets  j200 en K1529.
Een  Fet  gaat niet zomaar  kapot,  ik heb daarna  het driver board  nagekeken.  Daar vond ik al een kleine  reparatie



op zich  was  de  weerstand  goed  alleen was  die  aan een kant niet  gesoldeerd  frusty  Dat  is  niet  de  bedoeling.  Echter een weerstand gaat ook niet  zomaar  kapot.  Ik heb de  gangbare  elko's  vervangen en  differentieel  stuur torren vervangen.


Echter  vond  ik  in de  voeding  een  scheur  in het print,  print  kwaliteit  heeft  deze versterker gewoon niet. Het zijn hele  slappe  printjes en  de  koperbanen laten al  los  als je  ernaar kijkt.  Lijkt net  My First sony apparatuur.  veel verschil  tussen  ES  en My  first  sony  is  er niet.  shutup


bias  op sony  spec  van 30mV  afgesteld  Dc was  nagenoeg niks  dus  daar  hoefde ik niet aan te komen.


chirurgisch te  werk  gegaan.



Leuke  versterker  voor  het  geld maar  heel erg knullig  gebouwd  en  print  materiaal  is  shit.  byebye
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

QuattroNL

Sony Extreme Shit?

Leuk verslag weer!
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

HAL9000

Citaat van: QuattroNL op januari 24, 2014, 16:27:33
Sony Extreme Shit?

Leuk verslag weer!

:schater:
Valt  wel mee, maar je moet wel altijd  extra  werk  doen om alles  perfect  te krijgen  terwijl dat bij marantz  en pioneer, denon minder het geval is.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Rob46

Hal, ondanks de 'print shit' en andere shit van deze versterker, prachtig hoe deze weer een nieuw leven tegemoet kan gaan!  :yes:

HAL9000

Citaat van: Rob46 op januari 24, 2014, 19:49:55
Hal, ondanks de 'print shit' en andere shit van deze versterker, prachtig hoe deze weer een nieuw leven tegemoet kan gaan!  :yes:

Ja  dat  wel,   notworthy   
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *