Marantz Pm 15

Gestart door HAL9000, januari 24, 2014, 11:07:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HAL9000

Ik had  deze  week  de  machtige  marantz  PM 15  op  de  tafel.  Klacht  was  dat   bij aanzetten  de  aardlek  schakelaar  eruit  vloog.  Bij mij overigens  was  dat niet  het  geval.   Ik  heb  de pm15  voorzien van nieuwe   elko's  alle  tin bindingen  gedaan, nieuw  relais  geplaatst  en  ik  heb  Bias  afgesteld.


stukje   voeding  voorin,   Bij  dit  model  zit de  voorversterker en phono op  een print  aan de  zijkant.

Voeding  en  de  eindversterkers.

op zich  weinig  hitte  schade.

Alles  voorzien van  nieuwe  elko's  en nieuw  tin.



iets  hogere  snap-in elko's  dan ik had  gedacht maar  paste  gelukkig  wel.


protect,  pre/phono  en  alle  aansluitingen.


bleek  trouwens  achteraf  toch  nog  linker phono  kanaal  wat  schor  te  zijn.  Heb  2  transistoren  vervangen.  Was  zo  gerepareerd.



nieuwe  panasonic  FR 8000 uur 105 graden. 


nog  een gedeelte  van de voeding  aan de  onder  zijde.  Ik  moest  de   50v1000uF  Fc's  liggend  plaatsen.  Heb hier  ook alle  tin bindingen gedaan.


schoongemaakt  gereviseerd en afgesteld.


oude  componenten





Vet  is  die  zeker,   Ik  had  een  gerepareerde /gereviseerd  cd10  erop aangesloten.  Klonk erg  goed,  beter  dan  computer output.

HB
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

WilliamB

Ziet er buiten en binnen erg indrukwekkend uit, mooi werk Jon.  notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

i2Paq

Indrukwekkend door de eenvoud  notworthy
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

thanatos

Ik vind dit echt waanzinnig mooie verstekers   :mrgreen:

100%Marantz

Koper en nogmaals koper, moet zwaar zijn, nee?

mooie versterker en mooi werk HAL. notworthy
marantz, what else?

HAL9000

Citaat van: 100%Marantz op januari 24, 2014, 12:31:06
Koper en nogmaals koper, moet zwaar zijn, nee?

mooie versterker en mooi werk HAL. notworthy

Ik  tilde  hem  vanochtend  op,  Broer van de  eigenaar  kwam  hem ophalen.  Ik  tilde  dat ding  vrij makkelijk op (fitness 3x  in de  week)  Ik  draag  hem over, bij man viel bijna om.  :schater: :schater: :schater:

Het is  een mooie  versterker,  maar ik vind  Pm 16  14 er  niet  echt onder  doen. Ik zou ze  als  gelijk  beschouwen. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Nicos

Kan niet anders zeggen dat je mooi werk hebt afgeleverd, ik ga de boel weer aansluiten en weer genieten van mijn pm15, nogmaals dank voor de tijd en het afgeleverde werk HAL, klasse!!!!
Ps, ik zal mijn broertje maar adviseren om meer en harder te gaan sporten....haha ;-)


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

HAL9000

Citaat van: Nicos op januari 24, 2014, 13:57:39
Kan niet anders zeggen dat je mooi werk hebt afgeleverd, ik ga de boel weer aansluiten en weer genieten van mijn pm15, nogmaals dank voor de tijd en het afgeleverde werk HAL, klasse!!!!
Ps, ik zal mijn broertje maar adviseren om meer en harder te gaan sporten....haha ;-)


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

  ja  die  bijna  om.   :schater:  Veel  plezier  ermee!!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

QuattroNL

Wat een imposant ding!
Mooi al dat koper.

Fijn dat ie er weer tegenaan kan!
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

SB_Marantz

Citaat van: HAL9000 op januari 24, 2014, 12:41:27
Ik  tilde  hem  vanochtend  op,  Broer van de  eigenaar  kwam  hem ophalen.  Ik  tilde  dat ding  vrij makkelijk op (fitness 3x  in de  week)  Ik  draag  hem over, bij man viel bijna om.  :schater: :schater: :schater:

Heavy shit die FC's of niet?  :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op januari 24, 2014, 17:39:47
Heavy shit die FC's of niet?  :schater:
:schater:

Dik print materiaal is niet de  oorzaak van het  gewicht  :schater:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

bas focal marantz

Citaat van: 100%Marantz op januari 24, 2014, 12:31:06
Koper en nogmaals koper, moet zwaar zijn, nee?

mooie versterker en mooi werk HAL. notworthy
Ja erg mooi al dat koper in dat monster , lijkt me leuk om aan te sleutelen als ik het zou kunnen  , Hall pompom pompom

Ik zou hem bijna willen hebben maar heeft geen remote  violent1

HAL9000

Citaat van: bas focal marantz op januari 24, 2014, 19:41:04
Ja erg mooi al dat koper in dat monster , lijkt me leuk om aan te sleutelen als ik het zou kunnen  , Hall pompom pompom

Ik zou hem bijna willen hebben maar heeft geen remote  violent1

Ja  dat  dateert  hem ook.  Ik vraag mij af hoe  nieuwe Pm15's  en Pm11's  zich  houden  t o v  deze of  een van de  oudere  premium  series.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

QuattroNL

Citaat van: HAL9000 op januari 24, 2014, 19:56:40
Ik vraag mij af hoe  nieuwe Pm15's  en Pm11's  zich  houden  t o v  deze of  een van de  oudere  premium  series.
Leuk om te testen op de SB-meeting  :wink:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

SB_Marantz

#14
Toen hebben we de PM11s2 van Thanatos tegenover een model 1060 gezet.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM