Ik ben vandaag ter kennismaking en voor een luistersessie bij Cornelis1921 op de koffie geweest!
Onze doorgewinterde Marantz Nachtbraker lag nog ten bedde toen ik zijn deurbel liet rinkelen
Na een hartelijk welkom en verschuldiging voor het verslapen (no problemo
) kennis gemaakt en bij het binnentreden van de residentie van Cornelis1921 is direct duidelijk dat we hier te maken hebben met een muziekliefhebber pur sang!
Direct val zijn enorme collectie cd's in het oog. Bij nadere inspectie bleek dit 2/3 klassiek te zijn! Alles keurig op alfabet gesorteerd. Echt een indrukwekkende verzameling.
Zijn set is er een van eenvoud maar kwaliteit! Een Marantz PM7200, 2tal SACD spelers en de mooie Harbeth P3ES2 luidsprekers.
We hebben onder het genot van koffie met koek geluisterd naar The Eagles - Hotel California en heb erg genoten van de SACD Arvo Pärt - Spiegel im Spiegel. Cor bezit een hele evenwichtige set. De kleinste telgen van Harbeth maken een meer dan volwassen indruk en zelfs het laag is meer dan voldoende en zou je in eerste instantie niet verwachten voor het formaat.
Bedankt Cor voor je hartelijke ontvangst en ik ga je zeker nog eens lastig vallen met wat vragen over klassieke stukken!