CD 6005 of 5004

Gestart door jeffkef, januari 10, 2014, 09:26:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

renes59

#15
Misschien ligt het aan de brander.
Hier staan een Marantz cd60, cd6000ki, sa7001ki en een Philips 963sa die spelen gebrande cd's feilloos af, geen probleem mee gehad. De Panasonic dvd speler/brander speelt ook alles af. De cdr's die ik gebruik zijn Philips, Sony, TDK, etc, etc, kortom alles.
Als software gebruik ik clone-cd, oud maar betrouwbaar en goed. Of de Windows media player.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

jeffkef

net even een cd gebrand op lage snelheid en alles verder uit , maar nog steeds die haperingen erin.
Maar even een ander type cd halen en dan nog een testen.

'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

Eip

Citaat van: jeffkef op januari 28, 2014, 11:59:35
net even een cd gebrand op lage snelheid en alles verder uit , maar nog steeds die haperingen erin.
Maar even een ander type cd halen en dan nog een testen.

Misschien is verbatim iets voor je, ik gebruik ze ook altijd, en ik heb er nooit problemen mee gehad.  :yes:
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

darkcoot

Misschien had je een rotte batch discs. Kan ook gebeuren. Ik brand overigens niets meer. Werd gek van al die gebrande cd's die overal gingen slingeren.... frusty
*PM11S3
*SA8003
* Metrum Octave MK2 +USB: heel blij mee
* Spendor A9
* VPI Scout 1.1
*Kimber 8PR LS kabel
*Netgear Readynas
*jRiver
*Xbox one

AkTeVox

Heb je nog een andere cd brander? Bij mijn oudere HP tower pc is de ingebouwde brander een ramp.
Vele disc's zijn vaak onleesbaar voor de cd/dvd player's. Mijn +10j oude Philips brander die in een andere desktop zit doet nog steeds schitterend zijn werk, alle disc's worden probleemloos gelezen. Het kan dus inderdaad brander & disc afhankelijk zijn.   

QuattroNL

Zet tijdens het branden ook eens je virusscanner en dat soort software uit (bijna alles dus wat rechtsonder aan icoontjes naast je klokje staat). Dat soort progjes willen ook nog wel eens roet in het eten (geheugen) gooien.
En soms is het idd ook de combi van de brander en het merk cd's.

Ben blij dat ik van dat branden af ben. Streaming rules!  pompom  :yes:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

AkTeVox

#21
Citaat van: QuattroNL op januari 28, 2014, 19:54:01
Zet tijdens het branden ook eens je virusscanner en dat soort software uit (bijna alles dus wat rechtsonder aan icoontjes naast je klokje staat). Dat soort progjes willen ook nog wel eens roet in het eten (geheugen) gooien.
En soms is het idd ook de combi van de brander en het merk cd's.

Ben blij dat ik van dat branden af ben. Streaming rules!   pompom  :yes:
Mogelijks,  maar op den duur heb je een legertje aan HDD's en/of mediaservers staan met data, muziek & back-ups enz. :oops:
Als het dan eens fout loopt ben je alles of heel veel kwijt.  :-o :-o :-o :-o
Geef mij dan maar de goede "oude" disc's  :wink:

QuattroNL

Citaat van: AkTeVox op januari 28, 2014, 20:07:01
Mogelijks,  maar op den duur heb je een legertje aan HDD's en/of mediaservers staan met data, muziek & back-ups enz. :oops:
Als het dan eens fout loopt ben je alles of heel veel kwijt.  :-o :-o :-o :-o
Geef mij dan maar de goede "oude" disc's  :wink:
Valt wel mee, zoalng je het maar goed ingericht hebt.
Mijn unieke data (foto's) staat op de NAS in RAID1, incl backup op een externe disk.
Muziek en films staan in RAID0 maar da's een keus.
Gewoon alles op 1 plek, altijd en overal toegankelijk (zo luister ik op m'n werk naar m'n eigen muziek,  gewoon vanaf m'n NAS).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Cornelis1921

 stupid
Streaming mag dan wel de toekomst zijn, maar niet voor iedereen. Net zoals de LP zal ook de CD nog wel wat in populariteit inboeten, maar of deze media ooit helemaal van het toneel zullen verdwijnen is maar heel de vraag.
Audiogoeroe Ad Bijleveld kondigde met veel bravour het einde van het stereotijdperk aan. Binnen tien jaar zou surround stereo hebben afgelost standaard. Niet is echter minder waar. Onlangs verkondigde die zelfde Bijleveld met de zelfde aplomb dat over tien jaar iedereen steamt...  notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

hvanapeldoorn

Ik weet nog van vroeger dat goed CD's branden uitdaging was. (klink oud maar zo oud ben ik ook weer niet).

Ik brande altijd alles op WAV. De tikjes kwamen volgens mij van het volgende. Software die roet in het eten gooide, Brandsnelheid (ging nooit hoger 2 of 4 speed), kwaliteit van je cdr's en van je brander. Ik haal de beste resultaten met een plextor brander.

Maar ook daar kwam het getik of soms het ik leg het maar uit als het horen spinnen van je cd's terug.

Ik heb persoonlijk geen cd's speler meer, ik stream alles direct naar SR7008. Nog wel honderden cd's op zolder welke ik niet over me hart verkrijg om we te doen..

Een cd-speler wil toch nog wel een keer hebben. Puur om weer wat muziek af te spelen, waarvan geen goede opnames op internet te vinden zijn zeg maar (wel of geen download discussie bedoel ik hier niet mee te starten).

Maar ik zou persoonlijk geen digitale muziek weer omzetten naar cd, want qua geluidkwaliteit win er volgens mij niet echt wat mee...