CD 6005 of 5004

Gestart door jeffkef, januari 10, 2014, 09:26:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

jeffkef

Ik ben nog een leek wat betreft cd spelers
Nu wil ik een cd speler gaan aanschaffen , normaal speel ik alles via de media player maar ben benieuwd of een goede cd speler mij meer gaat brengen.

Is er een groot verschil tussen de 6005 en de 5004?
En stel ik koop een UD5007 dvd speler heb ik het dan allebei goed?(muziek en dvd) of is een apparte cd speler toch beter.
Of misschien hebben jullie een andere goede optie

Hoor het graag van jullie  :-)
Groetjes Jeffrey
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

schieper

Hi Jeffry,

ik ben zelf van een externe CD-ROM/CD speler van een PC naar een Marantz 5001 gegaan en dat vond ik een erg groot verschil. Onlangs ben ik van de 5001 naar een SA8003 gegaan en merk eigenlijk nauwelijk verschil meer. Eerlijk gezegd voor mij een een nutteloze upgrade.

Nu kan het natuurlijk aan de rest van mijn systeem liggen, mijn bekapeling, of ik moet de stekker omdraaien om de polariteit goed te krijgen... etc. bottem line voor mij is dat de 5001 goed genoeg was. En die SA CD's die ik nu kan afspelen... wel ik heb er naar 6 maanden nog steeds geen een omdat ik 50,- voor een cdtje gewoon te veel vind.

Voor mij is er toch een reden waardoor ik op zoek ben naar een CD speler. De afstandsbediening werkt wel op mijn versterker en tuner maar maar beperkt op mijn CD speler. Daarom en omdat ik ooit toch graag een unifrom front wil, ben ik op zoek naar een SA 7001 KI.
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

jeffkef

Dank voor de toevoeging :)
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

jeffkef

5004 net besteld.
Heb even goed vergeleken op internet , buiten dat de 6005 USB ingang heeft zie ik verder weinig verschil.
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

QuattroNL

Je kan experimenteren of je verschil hoort in analoog of digitaal aansluiten.
M.a.w.: gebruik je de DAC van de cd-speler of van je SR. Kan verschil tussen zitten. Gewoon kwestie van proberen.
Of, als het geluid je toch niet echt bevalt, kan je er altijd nog een mooie externe DAC tussen zetten.

Veel plezier d'r mee  pompom
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

jeffkef

Vandaag begonnen met het aansluiten van de sr 7008 en de cd5004
Echter lijkt het erop dat de 5004 niet goed overweg kan met gebrande cd`s?
Als ik flac op cd zet werkt het helemaal niet , hij leest en speelt het wel maar het tikt en hapert aan alle kanten.
met een gewone mp3 cd doet hij dit minimaal. Met een orginele cd werkt het echter wel prima :-(

Heeft iemand een idee hoe dit komt of hoe dit te voorkomen is?
ik brand alles met nero en burnnn en beide progamma`s geven dit probleem.


gr jeffrey
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

Eip

Citaat van: jeffkef op januari 27, 2014, 17:17:46
Vandaag begonnen met het aansluiten van de sr 7008 en de cd5004
Echter lijkt het erop dat de 5004 niet goed overweg kan met gebrande cd`s?
Als ik flac op cd zet werkt het helemaal niet , hij leest en speelt het wel maar het tikt en hapert aan alle kanten.
met een gewone mp3 cd doet hij dit minimaal. Met een orginele cd werkt het echter wel prima :-(

Heeft iemand een idee hoe dit komt of hoe dit te voorkomen is?
ik brand alles met nero en burnnn en beide progamma`s geven dit probleem.


gr jeffrey

Als het goed is kan de cd5004 geen flac bestanden lezen, dus als je de flacbestanden omzet naar mp3, dan is dat probleem ook weer opgelost.  :yes:
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

AkTeVox

Citaat van: jeffkef op januari 10, 2014, 14:57:08
5004 net besteld.
Heb even goed vergeleken op internet , buiten dat de 6005 USB ingang heeft zie ik verder weinig verschil.

Goede beslissing !!
Heb zelf de UD5007 en ben niet kapot van het resultaat met cd's hiervoor gebruik ik de CD17.
Met Blu-ray & DVD presteert de UD dan wel weer uitermate goed.
Oja Flac files op stickje zetten en in de usb prikken van de 7008. :wink:

Veel luisterplezier met de 5004!  :wink:

jeffkef

#8
duidelijk :yes:, ben er ook erg blij mee mits hij goed functioneert :-P

maar toch stoort de 5004 nog af en toe ook met een gewone gebrande mp3 cd..
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

AkTeVox

Citaat van: jeffkef op januari 27, 2014, 19:10:55
duidelijk.

maar toch stoort de 5004 nog af en toe ook met een gewone gebrande mp3 cd..

Aan welke snelheid worden de cd's gebrand? Las ergens dat het aangeraden is om je audio cd's op de laagst mogelijk snelheid te branden of dit iets uithaalt weet ik echter niet. 
Mijn vorige Marantz Cd6000 werd ook niet vrolijk van zelf gebrande disc's. Het ging helemaal fout als er tekst (uitvoerder & titel) was bijgevoegd. De CD17 heeft hier geen last van en met de UD5007 heb ik het eerlijk gezegd nog niet geprobeerd.

QuattroNL

Idd, snelheid kan hier zeker mee te maken hebben.
Merk cdr's kan ook, of + of -R.
Of het aantal kbps. Wellicht snapt ie 320kbps niet goed ofzo. Zal vast wel ergens in de specs staan.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

AkTeVox

#11
Citaat van: QuattroNL op januari 27, 2014, 19:54:37
Idd, snelheid kan hier zeker mee te maken hebben.
Merk cdr's kan ook, of + of -R.
Of het aantal kbps. Wellicht snapt ie 320kbps niet goed ofzo. Zal vast wel ergens in de specs staan.

Heel juiste opmerking !!
ik denk toch dat de meeste recente apparaten zoals de 5004 vlot overweg kunnen met 320kbps hoor.
Gebruikt je een vari bitrate?

jeffkef

ik brand op 24x , hij speelt flacs ook gewoon af enkeld hoor je dan een tik erin .
Kan het wel is proberen op een lagere speed inderdaad .
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

jeffkef

zojuist even 2 flac nummers op een cd gebrand met 10x speed.
Het is al een heel stuk beter , maar toch doet hij af en toe nog dat tik geluid(i.p.v het gehele nummer)...
(Net of de cd heel erg beschadigt is zo`n geluid).

Zou het dan toch aan de cd``s liggen? is niet zo` bijzonder merk namelijk.
Ik neem aan dat de 5004 dus wel gewoon flac`s afspeelt anders zou hij het helemaal niet doen
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

Marantzer

het kan nogsteeds aan je pc liggen, als je harddisk erg druk is met andere zaken dan de buffer van de cdrom vol houden tijdens het branden kan je haperingen krijgen in je brandproces (en dat hoor je in tikken).

probeer maar eens langzamere snelheid en zoveel mogelijk applicaties op je computer af te sluiten en met je handen over elkaar te zitten tijdens het brandproces.
PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW