Het is geloof ik het jaar van de twijfel..of dubio's (of ik ben gewoon zwaar beinvloedbaar
)
Tot gisteren was ik eruit, wat de opvolger van me nu 10 jaar oude SR8200 ging worden.
Namelijk de tweedehandse AV8003, zo gauw er weer eentje beschikbaar komt voor nette prijs. (via de juiste kanalen zijn ze wel te vinden
).
Maar toen kwam de twijfel (dankzij een kennis). Waarom koop je een AV8003 als bijna voor dezelfde prijs een nieuwe SR7007 (+/- 850 euro) kan kopen of zelf voor iets meer een SR7008.
Nouja mijn niet zo heel sterke verweer: Top model, verkoperd chassis, ringkern travo. Losse voorversterker t.o.v. een gecombineerde versterker.
Maar toch benieuw eens gaan rondkijken en dan slaat de twijfel toch toe.
Zeker na mijn afweging wat ik er mee doe:
70% wordt hij gebruikt voor HT (films, series, live concerten etc.)
30% wordt hij gebruikt voor muziek (stereo)
Alle music van mij wordt gestreamd en de films, series ook. Dus gebalanceerde ingangen etc worden niet gebruikt. Daarnaast maakt als eindversterkers gebruik van losse MA500 blokken. Dus gebalanceerde uitgangen (XLR) worden ook niet gebruikt. Want MA500's hebben geen XLR aansluiting
.
Zijn de plussen van de AV8003 nog wel zo goed tegen over de SR7007.
AV8003
Plussen
* Verkoperd Chassis
* Ringkern travo
* Losse voorversterker
* THX Certificering
* Geen stroom verbruik van de eindversterkers
Minnen
* Verouderde HT formaten oplossing
* HDMI 1,3a ondersteuning
* Geen HDAM
* Minder ondersteuning digitale audio formaten
* Geen Audyssey DSX
SR7007
Voordelen
* Meer HT formaat ondersteunig
* HDMI 1,4
* Ondersteuning van bijna alle digitale audio formaten
* Audyssey DSX
* Beeld up-scaling van 4k
Nadelen
Zie voordelen AV8003
Aangezien ik niet echt de optie heb om beide te beluister, moet vanaf afstand gaan beslissen. En zit nu toch wel in twijvel. Ga ik voor de SR7007 en haal daarmee een HT receiver in huis waarmee zeker weer 10 jaar voor kan ook qua ondersteuning van formaten etc.
Of gaan ik toch voor de meer "high-end" AV8003, maar eentje die wel gelijk achterloopt met ondersteuning van verschillende HT formaten. En van de reden waarom de SR8200 de deur uitgaat.
Wat is jullie advies hierin? Ik moet natuurlijk zelf beslissen, maar misschien dat ik nog dingen voor het hoofd zie of dat iemand misschien de keuze al eens heeft gemaakt en zijn ervaring hier wil delen.
Ik zie graag jullie reactie te gemoed.
gr
Hendrik