AV8003 of toch SR7007 (of SR7008)

Gestart door hvanapeldoorn, december 31, 2013, 21:43:39

Vorige topic - Volgende topic

WimPeu

Slim gespeeld Hendrik en ik denk ook het beste wat je zou kunnen doen. Hoop nog wel te lezen hoe de 7008 als stand alone op de B&W's presteert. Veel plezier de komende tijd.  pompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

hvanapeldoorn

Ga het proberen Wim als ik de kans krijg van de vrouw...Want die wil alles zo graag in het meubel en voor het omsteken moet ik zeg maar op de kop het meubel in...

Maar hangt er ook vanaf wanneer de SR binnenkomt en SB Marantz mijn MA500's klaar heeft.  SB is best wel druk bezet persoon, en doet het ook maar in zijn vrije tijd. Dus snap best als dat nog ff gaat duren. Dan draaien we zeker weten eerst op de SR alleen. Alleen wordt de audysey dan wel elke keer apart in meten.

Achja het is ook hobby dus je moet wel wat te doen hebben :roll:

Cornelis1921

Citaat van: hvanapeldoorn op januari 05, 2014, 17:13:00
Ga het proberen Wim als ik de kans krijg van de vrouw...Want die wil alles zo graag in het meubel en voor het omsteken moet ik zeg maar op de kop het meubel in...

Maar hangt er ook vanaf wanneer de SR binnenkomt en SB Marantz mijn MA500's klaar heeft.  SB is best wel druk bezet persoon, en doet het ook maar in zijn vrije tijd. Dus snap best als dat nog ff gaat duren. Dan draaien we zeker weten eerst op de SR alleen. Alleen wordt de audysey dan wel elke keer apart in meten.

Achja het is ook hobby dus je moet wel wat te doen hebben :roll:
Vooral de inhoud van jouw laatste zin is een waarheid als één koe.
I.i.g. veel succes en plezier toegewenst, en voor later: veel genieten.
Gr.
Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

hvanapeldoorn

Ok de SR7008 is binnen.  Eerste indruk mooie receiver. Alles makkelijk aan te sluiten. En ja op HT zeker een toevoeging.  Heb een redelijk snelle Audyssey  set-up gedaan. Maar film's etc komen er nu zeker mooier uit.

Heb nog wel wat problemen om me dvd-speler aan de praat te krijgen (gebruik het ding nooit maar goed..). Zal waarschijnlijk liggen dat alles bij mij op NTSC moet...

Qua muziek....tja daar ben ik niet in overtuigd..op pure klink het redelijk op gewoon stereo ruk nopompom.
Bas is weg in iedergeval de midden tonen bas klinkt hoog en scherp, mis power voor mijn gevoel. Klink als een bliew bliew set van de kijkshop..

Dit zal nog wel veel met instellen te maken hebben. Dus dat ga ik ook maar doen. Veel leesvoer over Audyssey dus gaan we dan ook maar doen.

Verder heeft hij wel een hele hoop optie's om een aantal regenachtige dagen mee te vermaken. :wink:

hvanapeldoorn

Citaat van: hvanapeldoorn op januari 09, 2014, 15:12:33
Ok de SR7008 is binnen.  Eerste indruk mooie receiver. Alles makkelijk aan te sluiten. En ja op HT zeker een toevoeging.  Heb een redelijk snelle Audyssey  set-up gedaan. Maar film's etc komen er nu zeker mooier uit.

Heb nog wel wat problemen om me dvd-speler aan de praat te krijgen (gebruik het ding nooit maar goed..). Zal waarschijnlijk liggen dat alles bij mij op NTSC moet...

Qua muziek....tja daar ben ik niet in overtuigd..op pure klink het redelijk op gewoon stereo ruk nopompom.
Bas is weg in iedergeval de midden tonen bas klinkt hoog en scherp, mis power voor mijn gevoel. Klink als een bliew bliew set van de kijkshop..

Dit zal nog wel veel met instellen te maken hebben. Dus dat ga ik ook maar doen. Veel leesvoer over Audyssey dus gaan we dan ook maar doen. Moet er hierbij vermelden dat hierbij om muziek ging direct van me NAS via me media player (FLAC).

Verder heeft hij wel een hele hoop optie's om een aantal regenachtige dagen mee te vermaken. :wink:

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

audiof. zonder budget

Citaat van: hvanapeldoorn op januari 09, 2014, 15:12:33

Dit zal nog wel veel met instellen te maken hebben. Dus dat ga ik ook maar doen. Veel leesvoer over Audyssey dus gaan we dan ook maar doen.

Ik zou zeggen, begin eens met het manual ( dan hoef je je voorlopig niet te vervelen clown1 clown1)
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

jeffkef

Ben ook benieuwd wat je eruit krijgt.
Heb hem zelf namelijk ook besteld , en bij mij is stereo van groot belang :) dat deed de sr6007 overigens prima dus verwacht van deze toch wel het zelfde en meer :lol:
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

hvanapeldoorn

Heb de streaming oplossing van Marantz gebruikt. Inclusief de App. moet al zeggen dat een stuk beter was.

Nog niet helemaal wat ik wil, maar het komt meer in de buurt. En afstelling doet wel heel veel Jeff. Want wat dit ding kan is echt veel.

jeffkef

'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

hvanapeldoorn

Je kunt zelf als je dat zou willen, instellen dat een van de extra kanalen (boven 5.1) opzet wordt als bi-amp voor je fronts

jeffkef

Klopt , maar dat kon volgens mij ook met mijn 6007
Maar ik denk dat het zo voldoende moet zijn

hvanapeldoorn

Zo weer ff gespeeld. Mic standaard ergens geleend ook een subje ff meegenomen REL T5 als test.

En nu weer opnieuw alles afgesteld. En ja klinkt al weer een heel stuk beter. Ben er nog niet helemaal, maar het gaat de goed kant op.

Sub moet ik nog wel mee aan de gang van volgens mij staat die nog niet goed en ook nog niet op de correcte plek...

wordt dus vervolgt. Maar ik denk wel dat ik de goede keuze heb gedaan.

hvanapeldoorn

zie mijn nieuwe topic over de sub. Voor de rest zeer tevreden over de versterker. Ook de App op je smartphone super oplossing.

Lekker alle media stream zonder dat je iets via je tv moet doen hello

jeffkef