De set van Audiofiel zonder budget

Gestart door audiof. zonder budget, december 30, 2013, 11:56:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

audiof. zonder budget

Door het hogere rendement van de fronts is het overigens wel wat moeilijker om een balans te vinden met mijn rears (Floating Cameleon 1) , deze hebben een aanzienlijk lager rendement en hebben nu moeite om de het geheel bij te benen in surround modus. Hierdoor verschuift het accent wat meer naar de fronts toe. Echt hinderlijk is dat trouwens niet.

Misschien ga ik de 2e set DAP's die ik heb ook nog wel installeren (later in ieder geval) of toch maar niet, ik vrees dat mijn center dan ook moet gaan wijken etc. etc...... Affijn, jullie kennen het wel, denk ik :yes: :yes:

Anyway, ik heb er inmiddels van het weekend aardig wat uurtjes doorgebracht en had er zeker nog geen genoeg van pompom pompom pompom
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Zoldar

Leuke set. Ik kwam vroeger vaak in bibelot in dordrecht. Volgens mij stond daar ook een pa van stage company, weet niet meer zeker.

Op zolder heb ik een setje phillips speakers met ribbon tweeters. Klinkt lekker.

Wat heb je voor deze set speakers betaald? Ze zien er best goed afgewerkt uit.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

audiof. zonder budget

Citaat van: Zoldar op februari 24, 2014, 08:47:19
Leuke set. Ik kwam vroeger vaak in bibelot in dordrecht. Volgens mij stond daar ook een pa van stage company, weet niet meer zeker.

Op zolder heb ik een setje phillips speakers met ribbon tweeters. Klinkt lekker.

Wat heb je voor deze set speakers betaald? Ze zien er best goed afgewerkt uit.

Ik heb ze ruim een jaar geleden gekocht voor 465 euro per stuk. Had er zelfs vier gekocht om een HT-kamer te maken waar het best iets harder mocht. Echter de HT-kamer heeft een andere bestemming gekregen en stonden ze werkloos te stofhappen. De bijbehorende PA versterkers (crown xti-2000) heb ik zelfs al enige tijd geleden verkocht. Ben blij dat ik ze nu eindelijk opgesteld heb. (Moet maar eens nadenken wat ik met de andere 2 ga doen).

De laagdriver is een 10 inch (gegoten alu basket met 64mm voicecoil), de ribbon is 15cm lang. Prijs kwaliteit verhouding van de speakers is werkelijk ongekend !! Kasten zijn supernetjes afgewerkt, alles heeft een goede passing. Kasten zijn stijf en gemaakt van berken multiplex en intern verstevigd. De sound van de ribbon is echt heel clean zelfs op hogere nivo's en klopt gewoon goed in verhouding met het laag.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

audiof. zonder budget

#18
Heb afgelopen weekend de eerste upgrade binnen gekregen :angel: (was er al bang voor :yes:). De DV4001 kon me niet echt bekoren omdat ik vond dit ik iets mistte hiermee. Op zich geen slechte speler, die probleemloos vele formaten afspeelt en het op audiogebied ook niet slecht deed, maar doordat ik een DV7001 tegenkwam (compleet nieuw en nog niet eerder gebruikt :kwijl: :kwijl:) vond ik dat ik deze niet voorbij kon laten gaan. Heb er iets meer voor betaald als initieel de bedoeling maar ben toch gezwicht. Daarbij vond en vind ik nog steeds de looks van de speler erg mooi, erg cleane vormgeving die mij, in ieder geval, erg aanspreekt. Het straalt klasse uit en zo voelt en klinkt het ook.

Uit de doos gehaald en aangesloten en ondanks deze nageltje nieuw is, is er staight-out-the-box al een duidelijk verschil met de DV4001. Het eerste flink merkbare verschil is in het laagfundament, dat is gewoon veel meer solide t.o.v. de 4001 en krachtiger. Verder is er meer detaillering hoorbaar er wordt gewoon meer "informatie" weergegeven. Gedurende het weekend heb ik hem maar laten herhalen en de afgelopen twee dagen ook nog, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik niet erg veel verschil hoor t.o.v. nieuw, dus misschien moet deze nog iets langer inspelen. Doordat ik erg te spreken ben over de prestaties ervan heb ik hem toch ook maar aan de SR7005 aangesloten en dan klinkt het gewoon heel erg lekker, maar heb niet het idee dat het beter klinkt dan de UD7006. Al met al ben ik met mijn 2e setje heel erg tevreden en de combi van de DV7001 met de ZR6001 lijkt een hele goede te zijn.

Ik heb mezelf voorgenomen om de ZR nog maar niet te upgraden, het is goed zo :angel:

Volgende week zit ik weer op mijn plek zal ik de foto's erbij zetten.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

bas focal marantz

je doet je naam iedergeval geen eer aan   :-D

audiof. zonder budget

Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

audiof. zonder budget

#21
Zo, de DV7001 heeft er inmiddels een flink aantal uren opzitten en ik moet zeggen dat de combi met de ZR6001 best een goede is. Daarbij vind ik de DV best een verdienstelijke speler is die, mijn insziens, heel veel "value-for-money" bood op het moment dat hij uitkwam, en eigenlijk nog wel bied. Ik heb niet het idee dat de speler "out-dated" is en dat hij nog heel wat jaartjes mee kan. Ik het idee opgevat om hem van het weekend eens te gaan vergelijken met mijn SA8400 om te kijken of ik daar verschillen kan vinden.

Iemand al eens een vergelijk gedaan tussen de DV7001 en SA8400??
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

audiof. zonder budget

#22
Hierbij de beloofde foto's, de nog ongeopende doos en het uitpakken ervan en natuurlijk de speler zelf.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

audiof. zonder budget

En natuurlijk de set in actie....
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

pameijer

Citaat van: audiof. zonder budget op maart 18, 2014, 12:36:35
En natuurlijk de set in actie....

Met zulke muziek klinkt alles natuurlijk butt....  :evil:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

audiof. zonder budget

#25
Citaat van: pameijer op maart 18, 2014, 13:06:34
Met zulke muziek klinkt alles natuurlijk butt....  :evil:

Dit was de DVD van "Vrienden van Amstel-live 2014" en wij waren naar het concert geweest, dus het leek ons wel leuk om hem te bestellen.

Blijft een gegeven dat de DVD kosteloos te bestellen is bij een krat Amstel, dit zegt toch wel iets :wink: :wink:
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

audiof. zonder budget

#26
Ik merk dat ik toch met regelmaat in de voorkamer zit en lekker naar de muziek zit te luisteren en films bekijk. Ondanks dat de opstelling een beetje vreemd is (tenminste niet symetrisch m.b.t. de rear-speakers) klinkt het toch heel erg lekker. De DV7001 is inmiddels goed ingespeeld en zoals ik al eerder heb gezegd ben ik er erg tevreden over. Het laagfundament is fantastisch te noemen. Dit komt natuurlijk ook door de 2x 10 inch fronts en de 2 stuks Klipsch KSW-10's in de relatief kleine kamer. Het laag loopt dan ook goed door en met een test-cd heb ik rond de 20 Hz nog merkbare respons. Mijn vermoeden is dat dit door de acoustische koppeling van de twee subwoofers komt, deze staan nl. dicht bij elkaar en zorgen op die manier voor een paar Db winst in het laag en daardoor schuift de afval curve van de KSW's ook weer een stukje op. Bijzonder prettig laag, soms een beetje teveel maar zeker mooi strak en diep.

Het mid en hoog klinkt goed gedetailleerd en hier dragen de Cameleons als rears zeker hun steentje bij, ook de grote ribbon in mijn fronts zijn hier verantwoordelijk voor. Als gewogen geheel ben ik zeer tevreden over de huidige combi zoals deze staat opgesteld. Ik moet wel zeggen dat er een down-side is, nl. het geluid komt niet zo goed los van mijn fronts als ik zou willen. Ik verwacht dat dit met de plaatsing heeft te maken en het feit dat ze nauwelijks 1.50m van elkaar af staan. Eens kijken of ik de fronts op een paar stands kan monteren waardoor ik minder plaatsingsafhankelijk ben.

Het is niet hetzelfde als in de woonkamer, daar heb ik veel meer detail en een super laag en mid, stemmen komen daar heel anders uit, net zoals acoustische muziek, het is daar genieten op een totaal andere manier. Het vette en dikke laag dat ik in de voorkamer heb, is totaal in de woonkamer niet aanwezig, sterker nog, daar wil ik het niet hebben omdat ik vind dat meer bas niet bijdraagt aan het totaal. De kef is zeker muzikaal en ritmisch (snel) maar heb ik dus bewust wat teruggetrokken meedraaien.

Beide opstellingen hebben zo hun eigen specifieke kenmerken die me voor het doel erg aanspreken. Ik merk nu regelmatig dat ik echt behoefte heb om lekker te gaan luisteren (en te genieten).....
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

audiof. zonder budget

#27
Zoals ook in het andere topic te zien is luisterverslag Mirage Omni 250 heb ik mijn nieuwe aanwinst in de woonkamer (tijdelijk) opgesteld. Om dubbele posts te voorkomen heb ik maar een link geplaatst. De bedoeling is dat ze uiteindelijk naar de voorkamer verhuizen.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

audiof. zonder budget

Zo, de Mirage's zijn verplaatst naar de voorkamer. Niet vanwege ontevredenheid over de geluidskwaliteit maar gewoon vanuit de practische overweging dat mijn vrouw het toch wel vol begon te staan met 2 vloerstaanders per kant en dat het stofzuigen bemoeilijkte. En tsja,daar heb ik dus maar gehoor aangegeven.

Ik moet eerlijk zeggen dat deze speakers langzaam "groeien" in mijn waardering, ik begin steeds meer details waar te nemen. De Mirage's  laat zich ook prima aansturen door de combi van de ZR6001 en DV7001 en komen hiermee klankmatig ook prima mee tot hun recht. Kan ook bijna niet anders met een rendement van 93 dB.

Ondanks dat de voorkamer aanzienlijk kleiner is en ze veel meer in de hoek staan valt me op dat het enorme brede beeld volledig blijft staan en er geen storende kleuring of verandering van het geluid is ontstaan en dit is voor mij geheel boven verwachting.

Het enige nadeel is nu dat ik vaker wat vaker me afzonder naar de voorkamer. Een wat voor de 1 een nadeel kan zijn, is voor de ander een voordeel :wink: :wink: (een goed lezer heeft maar een half woord nodig clown1 clown1)
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

bas focal marantz

Citaat van: audiof. zonder budget op april 03, 2014, 12:36:11
Zo, de Mirage's zijn verplaatst naar de voorkamer. Niet vanwege ontevredenheid over de geluidskwaliteit maar gewoon vanuit de practische overweging dat mijn vrouw het toch wel vol begon te staan met 2 vloerstaanders per kant en dat het stofzuigen bemoeilijkte. En tsja,daar heb ik dus maar gehoor aangegeven.


Audiof. zonder budget metlastvanWAF  :-D