Heb afgelopen weekend de eerste upgrade binnen gekregen
(was er al bang voor
). De DV4001 kon me niet echt bekoren omdat ik vond dit ik iets mistte hiermee. Op zich geen slechte speler, die probleemloos vele formaten afspeelt en het op audiogebied ook niet slecht deed, maar doordat ik een DV7001 tegenkwam (compleet nieuw en nog niet eerder gebruikt
) vond ik dat ik deze niet voorbij kon laten gaan. Heb er iets meer voor betaald als initieel de bedoeling maar ben toch gezwicht. Daarbij vond en vind ik nog steeds de looks van de speler erg mooi, erg cleane vormgeving die mij, in ieder geval, erg aanspreekt. Het straalt klasse uit en zo voelt en klinkt het ook.
Uit de doos gehaald en aangesloten en ondanks deze nageltje nieuw is, is er staight-out-the-box al een duidelijk verschil met de DV4001. Het eerste flink merkbare verschil is in het laagfundament, dat is gewoon veel meer solide t.o.v. de 4001 en krachtiger. Verder is er meer detaillering hoorbaar er wordt gewoon meer "informatie" weergegeven. Gedurende het weekend heb ik hem maar laten herhalen en de afgelopen twee dagen ook nog, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik niet erg veel verschil hoor t.o.v. nieuw, dus misschien moet deze nog iets langer inspelen. Doordat ik erg te spreken ben over de prestaties ervan heb ik hem toch ook maar aan de SR7005 aangesloten en dan klinkt het gewoon heel erg lekker, maar heb niet het idee dat het beter klinkt dan de UD7006. Al met al ben ik met mijn 2e setje heel erg tevreden en de combi van de DV7001 met de ZR6001 lijkt een hele goede te zijn.
Ik heb mezelf voorgenomen om de ZR nog maar niet te upgraden, het is goed zo
Volgende week zit ik weer op mijn plek zal ik de foto's erbij zetten.