Upgrade naar bookshelf speakers?

Gestart door schieper, december 27, 2013, 10:03:20

Vorige topic - Volgende topic

Marantz 81

Citaat van: xander32 op december 27, 2013, 21:24:45
Denk dat je er dan per abuis overheen hebt gelezen of het verkeerd hebt geinterpreteerd; ts. wil monitoren in een boekenkast plaatsen. Dan heb je de door jouw geopperde stands niet nodig ... Al vind ik dat voorstel van jouw een veel beter plan dan die van de ts. :yes:. Maar dan schiet de ts. niets op betreft ruimte besparen want een stand heeft vaak eenzelfde footprint als een zuilspeaker ...

Wat I-DSI schrijft is toch een goede bijdrage dat je voor de ruimte niet hoeft over te stappen op Monitoren ,want dat zal toch de motivatie ( van de vrouw  :roll: ) zijn om ze in een boekenkast plaatsen

De topic starter heeft met zijn zuilen last van teveel last van laag ( in ander topic gelezen )

RoGEK

Een van de betere monitors,

Royaal binnen budget..

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139322.0

Audio Physic Step.

Valt buiten me budget anders waren zevcal weg geweest..
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

xander32

Citaat van: Marantz 81 op december 27, 2013, 23:31:36
Wat I-DSI schrijft is toch een goede bijdrage dat je voor de ruimte niet hoeft over te stappen op Monitoren ,want dat zal toch de motivatie ( van de vrouw  :roll: ) zijn om ze in een boekenkast plaatsen

De topic starter heeft met zijn zuilen last van teveel last van laag ( in ander topic gelezen )
De ts. wil monitoren voor in een boekenkast, dat is een samenvatting van de startpost. Met een voorstel betreft stands kan die dan weinig, toch?

schieper

Collegea, bedankt voor de vele nuttige tips. Ik ben op dit moment erg te spreken over mijn PM4 speakers maar wil de woonkamer een kwart slag draaien. dan wil ik de tv en de hifi meubels in een kastwand plaatsen. Mijn luisterruimte word dan ook wat kleiner cq ik zit dichter bij de speakers (1,5 vs de 3,5 nu)

Ik heb dat geprobeerd maar de pm4 zuilen zijn best wel groot en diep en staan dan ineens voor de kast, heel pontificaal in de woonkamer. Plus, ik moet ze dichter bij elkaar plaatsen omdat ik dichterbij zit. Dat is geen gezicht.

Dus dacht ik er aan om speakers in de kast te plaatsen. Maar ik wil er dan niet op achteruit gaan in geluid want daar ga ik me dan aan irriteren. 
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

xander32

Anderhalve meter luisterafstand is dan ook wel heel erg weinig ...

thanatos

Dan krijg je een nearfield opstelling en kan zeer goed klinken.

Persoonlijk zou ik dan kijken naar monitors die hier geschikt voor zijn. Zoals Hififreak al aangaf is dan de pro serie van Adam iets om naar te kijken.

thanatos

Dit is overigens ook een mooi monitor Xanadu AW11 Ref. http://link.marktplaats.nl/752270939

Dit is ook een mooie Dynaudio Contour S1.4 http://link.marktplaats.nl/735935838

xander32

Citaat van: thanatos op december 28, 2013, 10:55:34
Dan krijg je een nearfield opstelling en kan zeer goed klinken.

Persoonlijk zou ik dan kijken naar monitors die hier geschikt voor zijn. Zoals Hififreak al aangaf is dan de pro serie van Adam iets om naar te kijken.
... dat kan goed klinken, op die wijze heb ik ook zelf een keer geluisterd naar Harbeth Monitor 30. Maar mijn voorgaande reply was gericht op 't nearfield i.c.m. zijn huidige zuilspeakers ...

i-DSI

Citaat van: Marantz 81 op december 27, 2013, 23:31:36

Yep, zo zag ik het ook Arjan. Maar taal is niet éénvoudig en op veel manieren interpreteerbaar (ook in een ander topic gelezen  :wink:).
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

schieper

sorry maar nu ik het nog eens lees denk ik dat 1,5 meter wat weinig is. Ik denk dat het richting de 2,5 ga. Zal het eens na meten.

Ik ga rustig even naar al jullie comments lezen en eens wat luisteren.

Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

jowa

Citaat van: thanatos op december 28, 2013, 10:59:24
Dit is overigens ook een mooi monitor Xanadu AW11 Ref. http://link.marktplaats.nl/752270939

Dit is ook een mooie Dynaudio Contour S1.4 http://link.marktplaats.nl/735935838

Dat zijn beide erg mooie monitoren. Nadeel is dat beide de poort aan de achterkant hebben.
Advies is om voor monitoren te gaan met de poort aan de voorkant of voor een gesloten systeem.

Ik heb in het verleden mission 751's gehad. Leuke monitor met poort aan de voorkant.

KayaRahnee

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

thanatos

Citaat van: KayaRahnee op december 28, 2013, 18:18:44
http://www.hififorum.nl/index.php?topic=28107.0
Gesloten systeem.

Aan de rolrand te zien heeft de unit wel een 'historie' en voor dat geld is er ook een LS3/5a te vinden. Voor mijn setje zelfs nog minder betaald.

Cornelis1921

Citaat van: thanatos op december 28, 2013, 18:35:56
Aan de rolrand te zien heeft de unit wel een 'historie' en voor dat geld is er ook een LS3/5a te vinden. Voor mijn setje zelfs nog minder betaald.
:oops: Inderdaad, even niet gezien: "buitenkans": njet! :no:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *