SANSUI B en C 2102

Gestart door HAL9000, december 24, 2013, 10:46:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb een  voor  en eindbak van sansui op de  tafel  gehad,  beide  unit  hadden   heel wat  problemen.  Bij de PRE  was  de  voeding kapot,  en  de  phono  gaf  DC  op  beide  kanalen.

totaal  zicht.


Heb alle  elko's  vervangen samen met  wat  zener diodes  en weerstanden.  Die  lijm  die  sansui  gebruikt is heel  bijtend en  oxideert  alle metalen  stukken.


Phono  stage  kapot. Heb hier   1  ic  vervangen en de  klein signaal  torren.


Leuke  voorversterker  voelt  wel plastic  aan.

De  eindbak is  een heel ander verhaal, er  zit  een bon bij van RAF  A'dam  die  hem in 1997 heeft  behandeld.   Storing was  krakend/ploffen/piepend  rechter kanaal.   De  Persoon waarvoor ik hem nu maak heeft hem op  MP  gekocht met deze  storing.   RAF heeft onderdelen  vervangen  maar  die  mensen daar hebben niet  op zitten letten.



Je  ziet het niet heel goed maar meest rechtse  pootje van de  9mm is  helemaal verrot weer door  die  lijm. 

Ook  rechts  boven weerstanden en een zener diode  verrot.



hier is het goed  te  zien.

gereviseerd

bij nader inzien,  bleek Links   net  zo  slecht  te  zijn, zo niet slechter.  Ik heb deze ook behandeld.


Na  heel wat  afstellen  en testen  vond ik hem verder goed.   Helaas  ging  toch nog  de  voeding  plots  brommen.
Bleek er  een elko ineens  bol te gaan staan.

Veiligheid weerstand   heet te zijn geworden.


hIer  was ook weer  dat lijm rot  aanwezig,  verschillende  weerstanden,  de  elko  en  een hele boel  print bindingen.






Heel leuk set  zit  meer dan genoeg  vermogen in,  Ik mat  zo'n 190Watt  schoon per  kanaal.
Beetje vreemd  drive  ontwerp.   frusty

Nu verder met  mijn 4140's   
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46


bas focal marantz

goed werk John

Citaat van: HAL9000 op december 24, 2013, 10:46:18


Leuke  voorversterker  voelt  wel plastic  aan.


Daar hadden wel meer merken in de 80'er jaren last van .
Plastic hier plastic daar lekker goedkoop in elkaar (buitenkant) .

HAL9000

Citaat van: bas focal marantz op december 24, 2013, 17:46:11
goed werk John
Daar hadden wel meer merken in de 80'er jaren last van .
Plastic hier plastic daar lekker goedkoop in elkaar (buitenkant) .

ja  klopt,  vind  dat  echt min van een merk. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!