Set van Dennee

Gestart door Dennee, december 04, 2013, 22:51:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Dennee

Mijn set bestaat uit:

Samsung: UA40D5000 LED TV
Marantz: SR7005 AMP
Marantz: UD5005 BD-Speler
Kef: Q500 Vloestaanders Bi-Amped
Kef: T301C Center speaker
Van Den Hul: The Snowline kabel voor alle speakers (gewoon gestripped geen bananen pluggen of dergelijke).

Dennee

Overall

Dennee

Close up

Dennee

Close up

Dennee

Close up

Dennee

Close up

Dennee

#6
Als je foto's wilt zien.

Dan moet je er echt op klikken.

Ik heb ze verkleind met paint. En ik ga ze niet verder meer vergroten.

Beetje jammer van dit forum dat er maar zo'n kleine bestanden op geplaatst kunnen worden anno 2013.
Maarja.... het is niet anders.


Sorry daarvoor beste bezoekers.  byebye

xander32

#7
Citaat van: Dennee op december 04, 2013, 23:08:58
Als je foto's wilt zien.

Dan moet je er echt op klikken.

Ik heb ze verkleind met paint. En ik ga ze niet verder meer vergroten.

Beetje jammer van dit forum dat er maar zo'n kleine bestanden op geplaatst kunnen worden anno 2013.
Maarja.... het is niet anders.


Sorry daarvoor beste bezoekers.  byebye
Welkom D., mooie set en direct de nodige foto's daarvan, top :yes:.

Wat wel spijtig is, dat jij heel veel klank laat liggen door de speakeropstelling. Deze staan beide erg dicht tegen de achterwand en de rechter staat ook nog eens vast in een hoek. Het lijkt mij ook niet geheel lekker dat die vervolgens haast strak tegen de cv staat.

Dennee

Wat zou volgens jou de afstand van achterwand moeten zijn?Het is een gesloten systeem zonder baspoort. De speaker bij de cv kon helaas niet anders. Wellicht ooit bij een uitbouw.

mikekiwi

Citaat van: Dennee op december 05, 2013, 07:30:22
Wat zou volgens jou de afstand van achterwand moeten zijn?Het is een gesloten systeem zonder baspoort. De speaker bij de cv kon helaas niet anders. Wellicht ooit bij een uitbouw.
Het mooiste qua plaatsing zou zijn om je apparatuur horizontaal onder je centerspeaker te plaatsen zodat je rechter speaker wat meer naar binnen kan. Maar ik kan ook begrijpen dat jij daarover wat minder enthousiast bent...
Ik zou zelf proberen je luidsprekers toch minimaal zo'n 20-30cm van de achterwand te plaatsen.

cz79

mooie set en welkom  hier!
ik heb ook gesloten luidsprekers maar heb ze toch echt ruim 1 m van de achterwand, het zijn vloerstaanders en die hebben gewoonweg 'ademruimte' nodig.

xander32

Het hierboven genoemde is de ideale situatie die in de meeste huiskamers niet te realiseren is. M.i. is de helft van die ene meter al een mooie, goede uitgangspositie. En allicht kan je de speakers ietwat indraaien, mede omdat deze vrij ver uit elkaar staan. Trial & error. Kost je hooguit wat fysieke inspanning :wink:.

QuattroNL

Welkom!
Je hebt alles mooi hangen. Kabels mooi weggewerkt enzo. Nice!

Probeer idd eens wat te experimenteren met de plaatsing van de speakers.
Elke situatie is anders maar het zou me niet verbazen als je flinke winst kan halen door ze al wat van de muur af te halen. Gewoon proberen dus. Kost niks maar het resultaat kán aanzienlijk zijn.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Paul

Citaat van: Dennee op december 04, 2013, 23:08:58
Beetje jammer van dit forum dat er maar zo'n kleine bestanden op geplaatst kunnen worden anno 2013.Maarja.... het is niet anders.




Op klikken worden ze nog groter.   :wink: :-P
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WilliamB

Mooie SET met bekende SR  :yes:
Ook erg mooi afgewerkt  notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3