ervaringen met gebruik USB-audio interface

Gestart door audiof. zonder budget, november 25, 2013, 10:33:33

Vorige topic - Volgende topic

audiof. zonder budget

Momenteel heb ik veel muziek op mijn laptop staan en net als iedereen wil ik dit dan afspelen via mijn set, ik gebruikte daar dan de koptelefoon uitgang voor via mini-jack. Ik merkte echter wel dat er veel kwaliteitsverschil in de gebruikte audio-kaarten van de laptops (heb er meerdere) zitten. Door dit kwaliteit verschil ben ik op zoek gegaan naar een USB audio-interface (ADC/DAC) om daar niet meer afhankelijk van te zijn.

Ben eigenlijk benieuwd over er hier gebruikers zijn van een externe audio-interface en welke dat dan zoal zijn???

De ADC/DAC die ik gebruik beschikt over de Wolfson WM8770-codec, een 24-bits DAC ( 106 dB SNR A-weighted / ADC: 102 dB SNR A-weighted) en Wolfson WM8781 stereo-ADC (102 dB SNR A-weighted). Misschien niet de meest hoogwaardige of meest recente die er is, maar ben er best tevreden mee. Afspelen via deze DAC levert een aanzienlijke verbetering op...

Iemand gelijke ervaringen bij het gebruik van externe audio inferface????
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Paul

Yep voor Spotify gebruik ik een aparte laptob met een usb Creative sound blaster, kan je hier lezen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Naar Ebay en zoeken op ELE 11 euro  hello of zoals Paul  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

audiof. zonder budget

Zoiets bedoel ik inderdaad. Er is veel spul onder de zon EN het hoeft niet altijd de hoofdprijs te kosten. Ik koppel niet altijd prijs aan prestatie. Het zou leuk zijn als je je, al dan niet subjectieve, bevindingen er bij geeft. Gebruikers kunnen daar altijd weer iets van oppikken...

Ik heb trouwens een andersoortige DAC omdat ik graag wat meer in- en uitgangen wou hebben.... te sky is the limit op dat gebied.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

JohnWx

Citaat van: audiof. zonder budget op november 25, 2013, 13:10:56
Zoiets bedoel ik inderdaad. Er is veel spul onder de zon EN het hoeft niet altijd de hoofdprijs te kosten. Ik koppel niet altijd prijs aan prestatie. Het zou leuk zijn als je je, al dan niet subjectieve, bevindingen er bij geeft. Gebruikers kunnen daar altijd weer iets van oppikken...

Ik heb trouwens een andersoortige DAC omdat ik graag wat meer in- en uitgangen wou hebben.... te sky is the limit op dat gebied.

Ik heb al 2 keer deze ELE gehad en werkt gewoon erg goed grootste voordeel is je gaat "buiten" je pc/laptop om

Waarom steeds weg  :-D dan had ik de pc/laptop niet als bron en weer een media speler of een receiver zoals nu met digital inputs

Zoldar

ik gebruik een musical fidelity V-link asynchrone USB brug. werkt feilloos, plug and play. er zijn vast goedkopere alternatieven.

qua sound zou ik zo snel niet kunnen zeggen of er veel verschil is met een normale spdif uitgang van een geluyidskaart.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op november 25, 2013, 16:33:10
ik gebruik een musical fidelity V-link asynchrone USB brug. werkt feilloos, plug and play. er zijn vast goedkopere alternatieven.

qua sound zou ik zo snel niet kunnen zeggen of er veel verschil is met een normale spdif uitgang van een geluyidskaart.

ik ook niet maar bij keuze liever de MF  :-D

superman7

Spotify gebruik ik een aparte laptob met een usb
cisco-ccna ccna       
mybraindumps dumps