Mark levinson 23.5

Gestart door HAL9000, november 24, 2013, 17:30:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Citaat van: HAL9000 op november 29, 2013, 22:52:52
Gerepareerd?  gereviseerd?   Foto's van?   zou het wil  interessant  vinden wat jij aan  dat  ondoordringbare Main amp hebt gedaan. :lol:


Beide.....................alle pennen los solderen.
Have fun.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

Citaat van: HAL9000 op november 29, 2013, 22:59:38
Update,   heb Linker  kanaal helemaal  uit elkaar  gehaald  shutup  Zit  een  ''snel snel'' modificatie  van een elko  diode  en een weerstand  tussen  de  2  printen.   4 Weerstanden  van 5 Watt  gescheurd  shutup   Stuk of  8  helemaal  Verbrand print  eromheen ook.  Die  zilvere  USA  elko's  zijn met  Hars  gedicht  Echter komt het  prut  door  de  hars  heen  :schater: Dus  dat is  niet veel  zaaks.    Hoop  er  snel verder  mee  te  kunnen,  Staat helaas  een hele  sansui  collectie  voor me  neus,  En  een  Marantz  1030 1060 104  3300  250  :-o
Da's flink aanpoten, Jon. notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

thesource

Citaat van: HAL9000 op november 29, 2013, 22:59:38
Update,   heb Linker  kanaal helemaal  uit elkaar  gehaald  shutup  Zit  een  ''snel snel'' modificatie  van een elko  diode  en een weerstand  tussen  de  2  printen.   4 Weerstanden  van 5 Watt  gescheurd  shutup   Stuk of  8  helemaal  Verbrand print  eromheen ook.  Die  zilvere  USA  elko's  zijn met  Hars  gedicht  Echter komt het  prut  door  de  hars  heen  :schater: Dus  dat is  niet veel  zaaks.    Hoop  er  snel verder  mee  te  kunnen,  Staat helaas  een hele  sansui  collectie  voor me  neus,  En  een  Marantz  1030 1060 104  3300  250  :-o

hello hello hello

HAL9000

Ik heb  de  NO25  af  kunnen maken gisteren Heeft me  wel een middag  gekost   nopompom  frusty Dit  is niet meest  service  vriendelijke merk. 

Ik kreeg  deze  mooie  voorversterker  bij de  No23.5  Met als  klacht  dat  de  volume  potmeter  zou  kragen.  Na  enig  schoonmaak werk  was  dat alweer  verholpen.  Alleen  viel mij op  bij aanzetten en uitzetten dat je de  meest  waanzinnige  geluiden hoorde En  dat  de  voeding  en sommige  transistoren  behoorlijk warm werden zonder  reden.

na  inspectie  bleken alle!  zilvere  elko's  kapot  te  zijn en de  zwarte  Roedersteins ook. De  rode  gek genoeg niet  en die zijn  plastic  :-o  :roll:


Hier een rode en  zwarte.

alles  oud

Phono oud, hier  zaten  2  transistoren die  echt  het print van geel naar  bruin hebben verkleurd. Niet gezond  denk ik zo.

De  voedin oud.

Alle  elko's  vervangen met 105 graden panasonics,  heb alles  vervangen met  een  hoger  spanningsbereik  ik  vond  dat  dit  circuit  zeker  de voeding met  63V22uF  erg  kwam bij 63V  kwam.  Heb ik 100V ingezet FC.



Alle  zilvere  hadden een  lekkende  + pool.  Erg  slecht.


Heb alles  nagemeten zo ver ik kon meten,  output  kanalen zijn heel zuiver.    Phono  trouwens ook weinig  ruis.

Nu  de  eindbak  :roll:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jrm

Succes met de eindbak, dit zag er al weer indrukwekkend uit!

Cornelis1921

#21
Zo, die doet 't weer voor een tijdje! pompom Mooi werk Jon. hello :yes: byebye   ("-h-" - redface)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Ligt de 23.5 in de kliko?
Lukte het niet?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op januari 24, 2014, 23:22:43
Ligt de 23.5 in de kliko?
Lukte het niet?

een kanaal  van  de  pre  is  weer  stuk  :x    en  die  andere  gaat  wel.  Ik vind iedere  keer  wat nieuws  wat niet door  de  beugel  kan.   Word  er  een beetje  zat van.   frusty

Ik begrijp nu wel  waarom  hem niet  wilde  accepteren.   violent1  zal morgen weer  de pre  na meten wat  er  nu  weer  stuk is.   frusty
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Ok maar das de preamp, ik heb het over de eindversterker.

En ja het zijn vervelende gevallen.
De bovenste pcb van de 23.5 is een correctie circuit om de fouten van de onderste te corrigeren.
Achterlijk ontwerp.

Ik neem deze dan ook niet meer aan hoewel ik er 2 succesvol heb gerepareerd.
De derde lukte niet aan 1 kanaal en heb deze overgedaan, was het helemaal zat.
Achteraf bleek dat ik een pootje van een lead net wat te lang had gelaten en stak door de folie heen wat soms gekraak veroorzaakte.
Viel dus eigenlijk wel mee maar desondanks.....thx but no thx.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op januari 25, 2014, 01:27:21
Ok maar das de preamp, ik heb het over de eindversterker.

En ja het zijn vervelende gevallen.
De bovenste pcb van de 23.5 is een correctie circuit om de fouten van de onderste te corrigeren.
Achterlijk ontwerp.

Ik neem deze dan ook niet meer aan hoewel ik er 2 succesvol heb gerepareerd.
De derde lukte niet aan 1 kanaal en heb deze overgedaan, was het helemaal zat.
Achteraf bleek dat ik een pootje van een lead net wat te lang had gelaten en stak door de folie heen wat soms gekraak veroorzaakte.
Viel dus eigenlijk wel mee maar desondanks.....thx but no thx.

Ja  dat  geloof  ik best,  Zo  ingewikkeld  zijn deze  versterkers niet  Het zijn net die JVG of  supra  kabels Veel  geschreeuw  dat het beter is--> high-end  Maar, ga je  objectief testen en  bestuderen  zou je net zo goed  een  ander  ding kopen  die net zo goed  is  qua  klank en prestaties. Wellicht  wel beter en  zelfs  veel goedkoper. 

Ik heb meer dan zat  kennis  om deze  levinson goed  te krijgen alleen haal ik mijn plezier er niet uit.  Onderdelen moeilijk te krijgen,  zelfs  weerstanden zijn niet  conform de standaard  elektronica.  Veel  knelpunten geen makkelijk toegang  tot de  circuits en aan het einde  van de  rit kan ik niet  zelfverzekerd  zeggen:  Dit  set  zal  weer  jaren mee  kunnen.  Dus  is  twijfel  erg als het wel  de  moeite  nu nog  waard  is  om  alles  maken.   De  pre  zal  ik zeker  goed  maken  maar  de  Eindbak  weet ik nog niet.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Heb  de  pre  toch  nog  goed  kunnen krijgen  heb de  voeding nu helemaal  aangepakt.   frusty
Maargoed  speelt  leuk dat ding  maar  is  qua  klank niet  wat  ik had  verwacht,  Die , luxman cl350 pre  die ik had  en mijn marantz  3300  klinken veel  voller  en levendiger.  Deze  No26 klink vlak  en  schreeuwerig.  :?   





Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

Wat betreft Mark Levinson is het ook niet alles goud wat er blinkt... nonono
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Sjarelke

Je hebt de eindversterker toch nog niet opgegeven he? Zou ik erg jammer vinden, ik zit nu al een paar maanden alleen op de hoofdtelefoon te luisteren. Zou zonde zijn als dat voor niets was.

Gewoon even doorbijten, het lukt je vast om hem te repareren! Zie het als een uitdaging in plaats van een irritante klus :)

HAL9000

Citaat van: Sjarelke op februari 13, 2014, 13:32:39
Je hebt de eindversterker toch nog niet opgegeven he? Zou ik erg jammer vinden, ik zit nu al een paar maanden alleen op de hoofdtelefoon te luisteren. Zou zonde zijn als dat voor niets was.

Gewoon even doorbijten, het lukt je vast om hem te repareren! Zie het als een uitdaging in plaats van een irritante klus :)

Links is af,  Soft start ook,  lijn versterkers links en rechts ook.  Alleen rechts nog.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!