jeff , HT Op Zolder en nu ook Slaapkamer HT

Gestart door jeffkef, november 12, 2013, 21:01:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bas focal marantz

Citaat van: John Wx op november 12, 2013, 23:38:13
Beetje smokkelen naar voren iets moet nog kunnen te ver is ook geen pan je moet er ook nog wonen
Idd , cm per week valt t niet zo op 10-15 moet te halen zijn .  :-D


Mooie set hoor .

Cornelis1921

hello pompom Jeff, welkom! Knappe set hepje. :yes: ;-) byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jeffkef

Dank u.

Zit er aan te denken oom een goede stereo versterker erbij te kopen om net even dat beetje extra te geven.
Zou dit veel zin hebben?
Ik krijg er namelijk verschillende reactie`s op
m.v.g
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

Faxe

Met een goede versterker zul je zeker als je naar muziek luistert een mooier geluid krijgen. Met mijn Marantz SR 7005 was dit in ieder geval wel het geval toen ik een PM-15S2 toevoegde aan mijn set. In ieder geval een versterker kopen met een power amp direct functie ander zit je te klooien met 2 volumeregelaars als je via de reciever naar een film zit te kijken.

jeffkef

Ik zit te denken aan de PM7004 , goede prijs kwaliteit verhouding.
Alleen kan ik deze niet zo snel vinden in het zwart, want stassen levert ze niet meer.

En anders haal ik de pearl lite.

'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

jeffkef

vandaag naar de pearl lite wezen luisteren met mijn speakers.
En vergeleken met mijn av reciever, alleen ik kon er niet echt warm van worden...? HLP
Versterkers wel in de standaard instellingen beluistert maar ik vond het zeker niet beter klinken als mijn eigen setup..

waar kan dit aan liggen? zo``n stereo versterker moet toch meer geven als mijn 6007 versterker
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

Rob46

Het zijn uiteindelijk jouw oren die bepalen wat goed klinkt. Proberen is daarom het devies. Ik ben zelf ook vorig jaar aan het wisselen geweest met diverse componenten. Het heeft even geduurd, maar op een gegeven moment had ik weer een match.

Ik heb de PM 7004 ook in mijn bezit gehad. Een prima versterker! Voldoende vermogen en aansluitmogelijkheden. De prijs/kwaliteit vond en vind ik prima bij deze PM. Over de SA (7003) in deze serie was ik minder tevreden. Overigens heeft laatstgenoemde ooit deelgenomen aan een heuse Marantz SA test. Unaniem was toen het eindoordeel van de SA: hij klonk echt te 'geknepen' en ingehouden. Enfin, dit even ter info naast de PM waarover eigenlijk jouw vraag gaat. 

jeffkef

Even een update van mijn kant

Heb weer wat leuke dingen gekocht en die gaan onder de naam

Sr7008 Reciever
CD5004 cd speler

Cd speler staat al klaar , de versterker haal ik volgende week op bij stassen .
Ben zeer benieuwd of dit weer een stapje omhoog gaat kwa geluid  HB
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

jeffkef

#23
Een tijdje geleden nieuwe speakers gekocht die gaan onder de naam Vincent.
Speakers zijn niet veel voorkomend ben er dan ook erg blij mee  hello
De 7008 versterker heeft ook plaats gemaakt voor ander spul helaas geen marantz meer.

De setup ziet er nu als volgd uit en is nu puur stereo.

Vincent Speakers
Advance acoustic Pre-amp
Advance acoustic eindbak xa160
Cambridge cd speler
Cambridge dvd speler.
Marantz Sa speler(in aantocht)
Van den Hul bekabeling
Lapp netsnoeren

Nogmaals geen marantz maar ben benieuwd wat jullie er van vinden  :-D









'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

jrm

Tsja, tsja, geen Marantz, maar het ziet er mooi uit!

Ben inderdaad wel benieuwd naar de speakers, als ze klinken zoals ze er uit zien, dan zit je met een grijns van oor tot oor te luisteren!

jeffkef

Speakers zijn helemaal top  :-D
Weer een grote stap voor uit t.o.v van de kef`s  :mrgreen:
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

pameijer

Leuk, lekker bling-bling maar niet té! Nooit van die speakers gehoord, is dat dezelfde fabrikant als de Vincent van de hybride versterkers?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

jeffkef

Dat klopt inderdaad.
Zelfde als de versterkers , heeft alleen in limited edition deze speakers ontworpen.
Zijn er ook niet veel van
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

jeffkef

Zojuist toch weer een marantz sr Aangeschaft voor het surround gedeelte.
ben er weer erg wijs mee :yes:
Dit speelt nu met de quadral chromium style speakers .

Zo ziet het versterker gedeelte er nu uit

'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

Rob46

Volle bak! Mooi hoor!