jeff , HT Op Zolder en nu ook Slaapkamer HT

Gestart door jeffkef, november 12, 2013, 21:01:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: jeffkef op november 24, 2015, 14:36:44
Zo na een lange tijd het zaakje weer eens updaten.
Beneden werd het allemaal wat te druk kwa speakers.
Dus besloten om een aparte HT ruimte te realiseren.

Het heeft even geduurd maar het is dan ook zo goed als af.
Ik speel hier met een Sr 7009 met een 11.1 opstelling, incl atmos en Auro 3D.
ben er zeer tevreden over en kijk hier met volle tevredenheid naar films :)
De 15`` klipsch is inmiddels vertrokken daar komt een 12`` voor in de plaats.














Nice, wat een luxe een aparte HT-ruimte.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

WilliamB

Mooie ht ruimte  notworthy
Wat voor type plafondluidsprekers heb je in gebruik ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jeffkef

ik heb gewoon de monitors van quadral platinum in het plafond verwerkt :)
Vond dit mooier klinken dan een inbouw speaker  :-D

je ziet alleen het frontje , dus ben er zeer tevreden over  :-D
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

erik62

Erg, erg mooie ht ruimte heb je daar gemaakt zeg.
Complimenten!


Mgr.

Erik

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

xander32

Wat gaaf een eigen dedicated ht-room; in jaloers-modus  :yes:.

sjoek

Dat is een zeer mooie ruimte om films te kijken notworthy
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

erik62

Dat zou een droom zijn die uitkwam voor mij..... Een eigen luisterruimte. Geen hare majesteit of dochter die vinden dat ik te hard speel, rare muziek draai, zeggen dat ik ALWEER ga luisteren en dat mijn systeem oer lelijk is  violent1

Geniet ervan zou ik zeggen......

Ik ben oprecht jaloers.... :yes: :yes:

Gr.

Erik

pameijer

Wow, gaaf man! Maar als echte gadgeteers hier willen we natuurlijk wel weten welke apparaten jouw HT-ervaring maken  8-).
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

jeffkef

#54
De apparatuur is als volgt:

Ik Speel met de Marantz Sr 7009 als versterking , met daarbij de Denon PMa 520 voor de height speakers.
Zowel Atmos als Auro 3d is aanwezig alleen mijn opstelling leent zich meer voor auro 3d , dus ook in deze instelling afgesteld.

Mijn speakers zijn van de quadral Platinum lijn en deze zitten ook in het plafond verwerkt.
Ik heb het geprobeerd met inbouw speakers maar dat was niet echt optimaal.
Ook omdat ik gewoon alles speakers hetzelfde wil hebben kwa sound.
Subwoofer was de klipsch R115 , deze is reeds verkocht en daar komt een 12 voor in de plaats(of 10)

Mijn bronnen zijn de Denon Dbt 3313 UD , daar speel ik voornamelijk mijn atmos films mee af.
En een popcorn Mediaplayer voor al het overige gespuis.
Bekabeling is van Van de Hull en de netsnoeren zijn van Lapp.
Beamer is de Optoma Hd 151X en helemaal voldoende voor deze ruimte , mooi scherp beeld .
(scherm maat 190 x 120)

Beneden is de woonkamer ben ik ook bezig met wat aanpassingen.
De beamer hangt daar al (Epson Eh Tw 6600 en dan de wireless HDMI versie) , prachtig ding! met voldoende lichtopbrengst voor de woonkamer.
Super scherp beeld en draadloos hdmi wat erg fijn is.
(scherm maat (260 x 150)

De hele kamer is akoestisch goed aangepakt , de hele kamer licht ``los`` van de vloer met een akoestische ondervloer en tevens ontdreunde vloer (4 laags) om het geluid echt binnenkamer te houden.
Tuurlijk zal je altijd wat horen buiten de kamer maar ik kan flink knallen om 23:00 s avonds tot in de nacht  :mrgreen:

Januari ga ik weer verder op zolder , want onze slaapkamer verhuist ook naar zolder en daar gaan we ook wat leuke gadgets neer hangen :).
De beamer en het surround systeem daarvoor heb ik al.
word vervolgd....

Als er verder nog vragen zijn be my guest :)
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

pameijer

Zo, 2 beamers in je huis! Mooi spul hoor, ben wel benieuwd naar die nieuwe surroundformaten atmos en Auro en wat dat doet met de beleving van een film.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

jeffkef

ik ben meer van de auromatic.
Dit omdat Atmos zelf geen upmixxer heeft en er maar weinig films uitkomen/uitzijn van atmos.
Sterker nog , ik vind auro mooier klinken met een bluray met atmos track (zoals transformers)
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

jeffkef

toch weer verder met de Ht ruimte.
Wil het geheel wat strakker hebben.
Heb er daarom voor gekozen om de apparatuur in de muur te verwerken met een mooie inbouw.

De center staat nu op een mooi stand en de voorkant ziet er nu zo uit

'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Fraai. Hoe groot is die ruimte? Speel je ook met een sub?