De pc als audiobron

Gestart door MadVillain, augustus 20, 2007, 22:16:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MadVillain

Wie gebruikt zijn pc niet als audiobron?

Enige nadeel is dat de standaard geluidskaarten niet al te best klinken op een set goede versterker + speakers.
Zelf heb ik een terratec EWX 24/96 geluidskaart. Ze zeggen dat het een heel goed ding is. Alleen ben ik zelf niet echt te spreken over de geluidkwaliteit.

Nu ben ik dus benieuwd of er ook forumleden zijn die hun pc onder handen hebben genomen en dus een "audiofiele" oplossing hebben voor hun pc?

Maurice

Ik heb dat zelf niet, want mijn pc staat boven en mijn set beneden.

Wel weet ik dat sommige audiofielen speciaal linux of mac draaien, omdat de geluidsdrivers en codecs beter schijnen te zijn.
Misschien dat er ook voor windows betere drivers te vinden zijn dan terratec origineel meegeeft, dat doen bijvoorbeeld ook guru3d etc voor grafische kaarten.
Wel zit ik er nog aan te denken om een wifi verbinding naar beneden te maken met een kastje wat audio out naar mijn versterker geeft, zodat ik mijn mp3 collectie ook beneden kan afspelen. Of een muziekserver of zo.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

MadVillain

Nadeel is denk ik toch dat de geluidskaart (dac??)  zelf de zwakste schakel is en niet de drivers. Maar ik ga het toch eens proberen!
Je weet maar nooit.

Het verschil tussen foobar2000, mediamonkey en winamp is ook erg groot. Foobar2000 staat bij mij qua geluidskwaliteit op 1 en mediamonkey op de laatste plaats.

Maurice

Ik gebruik zelf ook altijd foobar, geweldige mediaplayer, lekker basic.

Tja, ik weet niet op welke set je hem hebt aangesloten, maar indien op je SR dan kun je hem toch ook digitaal aansluiten? Dan gebruik je de dac van de receiver. Eventueel kun je ook een externe dac gebruiken. Sommige cd-speler/dvd-spelers willen ook wel een audio in hebben.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Citaat van: MadVillain op augustus 20, 2007, 22:52:10
Nadeel is denk ik toch dat de geluidskaart (dac??)  zelf de zwakste schakel is en niet de drivers.
Ik las laatst ergens (geen bron meer) dat voor ??n en dezelfde kaart de geluidskwaliteit veel beter was met de linuxdrivers (onder linux dus).
Vergeet niet dat de gehele besturing softwarematig is, waar normale geluidscircuits in apparatuur hardwarematig is.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HAL9000

Ik gebruik Mijn pc als audio bron.
Ik moet zeggen het geluis is prima als alles op 192Kb/s is anders niet.
Als ik de audio versterker op 100% zet hoor je ruis van de ventilatoren..
maar ik heb er niet zo'n probleem mee.
:roll:

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

D.A.R.R.Y.L.


  • Ik gebruik een Creative Audigy 2 ZS 24/96 op mijn laptop.

  • Foobar2000 is echt de beste (zeker qua gapless playback): ingesteld op de Creative Audigy 2 ASIO 24/96 driver
  • Luister via Sennheiser koptelefoon: erg mooi, maar wel het liefst met 320kbps.

TurboMarco

Ik weet dat een pc een ontiegelijke pokkeherrie maakt,dus voor mij geen geschikte bron.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

heb toen in mijn pc tijd met een creative audio kaartje gewerkt en on board geluid,en altijd goed
Altijd mijn mp3 zo hoog mogenlijk gedownload

Ik vondt het altijd wel goed maar nu doe ik het niet meer !

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom

ik gebruik me pc bijna altijd als bron(lekker goedkope muziek). alleen nu me internet kapot is moet ik het doen met wat ik heb. ik gebruik gewoon een standaart programa (bearshare) werkt goed. en het staat coax op me vv aangesloten werkt ook perfect.
alleen wat het geluid erug omzeep helpt zijn al de eq enzo die overal in zitte, geloof dat me geluid er lanks een stuk of 3 moet. heb ze gewoon alemaal maar standaart staan maar elke verziekt toch een klein beetje het geluid.
verder weet ik nie wat voor geluidkaart ik heb ofzo.

dmeerpa

Wel soms sluit ik mijn PC aan via de onboard Realtek HD Audio draaiende onder Vista, aangesloten via de digitale coax uitgang. Maar ik heb ook een AppleTV, spijtig genoeg maar 40Gb HD, via deze kan ik ofwel de geluidsbestanden erop plaatsen en afspelen. Ofwel gebruik ik die om muziek te streamen vanaf de Pc. Dit alles gebeurt wireless, dus Pc mag in een andere ruimte staan. Die appletv is eigenlijk een mini computer maar met miniversie van MacOS X erop. Het geluid is heel goed. Ik kan het ook gebruiken voor foto's en video, en moet zeggen dat de upscaling naar 1080i een prachtstaalke is. Mijn PC kan dezelfde filmkes niet zomooi full screen weergeven op mijn 109cm plasma.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2

MadVillain

Heb je je AppleTV ook gehackt zodat je er nog meer functionaliteit mee krijgt?

En kan het kloppen als je in Foobar2000 de output instelt op 32bit het geluid stukken beter wordt?
iig zo ervaar ik het. Ik hoor veel meer detail en het klinkt niet meer zo plat.
Of beeld ik het me maar in?  shutup

ckuhl

Ik alleen voor HD films..

Muziek gaat nog altijd zoals het hoort, via cd of lp speler.

dmeerpa

Citaat van: MadVillain op augustus 31, 2007, 13:01:14
Heb je je AppleTV ook gehackt zodat je er nog meer functionaliteit mee krijgt?

En kan het kloppen als je in Foobar2000 de output instelt op 32bit het geluid stukken beter wordt?
iig zo ervaar ik het. Ik hoor veel meer detail en het klinkt niet meer zo plat.
Of beeld ik het me maar in?  shutup

Heb de AppleTV nog niet gehackt, momenteel zie ik voor mezelf nog niet direct het nut om die extra functies te bezitten. Hoofdzaak was voor mij de mogelijkheid om foto's en MP3 via een mooie interace weer te geven op mijn HT. tevens zoek ik nu een externe HD met WiFi en mediaplayer, denk nu aan de Network Mediaplayer-350 500gb Usb & Wlan, op die manier kan ik zelfs ISO copies van DVD's afspelen via die externe HD op mijn Plasma met 5.1 geluid.

Met Foobar2000 heb ik geen ervaring, maar ik denk dat ik bij mij het geluid op 32bit plaats in de software van de geluidskaart.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2

Maurice

Ook interessant: Wifisound, een webwinkel die in Arnhem zit.
Zelf nog niet wezen kijken, maar ga ik binnenkort wel doen!

http://www.wifisound.nl/
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude