Marantz SM-7

Gestart door SB_Marantz, november 09, 2013, 16:49:46

Vorige topic - Volgende topic

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

thanatos

Citaat van: HAL9000 op december 24, 2013, 22:00:00
Ik heb trouwens  mijn  sm7 project ook voorzien van nieuwe  buffers.

Zet dan op zijn minst die elco's een beetje recht.. wordt er duizelig van  :-o :-D

HAL9000

Citaat van: thanatos op december 24, 2013, 22:13:21
Zet dan op zijn minst die elco's een beetje recht.. wordt er duizelig van  :-o :-D

ja  dat  was  wel  een issue  :schater:

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

100%Marantz

SB,

Aan hoeveel had je deze SM7 nog gemeten? Was het niet iets van 2 x 190 W @ 8Ohm?

Ik stel me de vraag omdat de "officiële" cijfers niet altijd zeer duidelijk zijn.
Op internet vind je meestal 2 x 150 W @ 8Ohm

Maar ik zag gisteren in een Marantz brochure dat het 2 x 190 W @ 8 Ohm en 2 x 265 W @ 4 Ohm
Brochure van 1980 of 1981.

Is niet zo belangrijk, maar ben even nieuwsgierig.
marantz, what else?

100%Marantz

Citaat van: 100%Marantz op februari 10, 2014, 11:42:00
SB,

Aan hoeveel had je deze SM7 nog gemeten? Was het niet iets van 2 x 190 W @ 8Ohm?

Ik stel me de vraag omdat de "officiële" cijfers niet altijd zeer duidelijk zijn.
Op internet vind je meestal 2 x 150 W @ 8Ohm

Maar ik zag gisteren in een Marantz brochure dat het 2 x 190 W @ 8 Ohm en 2 x 265 W @ 4 Ohm
Brochure van 1980 of 1981.

Is niet zo belangrijk, maar ben even nieuwsgierig.

Heb vanavond in de handleiding de cijfers van Marantz gevonden.

2 x 150 W @ 8 Ohm
marantz, what else?

thanatos

Meestal zitten ze bij Marantz boven spec. Wat je ook moet meenemen is hoe het voltage staat (220V/240V) en wat er bij je uit de wandcontactdoos komt..

Het zijn leuke cijfertjes. Maar in werkelijkheid is dat vermogen voor huiskamer gebruik niet zo van belang.

100%Marantz

Meer dan voldoende

Sent from my iOS coffee machine
marantz, what else?

SB_Marantz

Citaat van: thanatos op februari 11, 2014, 12:32:11
Meestal zitten ze bij Marantz boven spec. Wat je ook moet meenemen is hoe het voltage staat (220V/240V) en wat er bij je uit de wandcontactdoos komt..

Het zijn leuke cijfertjes. Maar in werkelijkheid is dat vermogen voor huiskamer gebruik niet zo van belang.

De echte Marantzen en Superscope modellen ALTIJD.
En net wat je zegt kakt de spanningszwaai in met de voltage selector op 240 vac wanneer er 220 uit de muur komt.
Maar feitelijk een hoop gezever die Watt's........
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

bas focal marantz

Citaat van: SB_Marantz op februari 11, 2014, 17:17:00
En net wat je zegt kakt de spanningszwaai in met de voltage selector op 240 vac wanneer er 220 uit de muur komt.
Maar wat is beter als er 230 uit stopcontact komt , 220 of 240 stand ?
Voor vermogen lijkt 220 stand mij beter maar ik bedoel echt voor levensduur .

100%Marantz

Citaat van: SB_Marantz op februari 11, 2014, 17:17:00

En beschouw je dit als een echte Marantz?  :-D
marantz, what else?

thanatos

Citaat van: bas focal marantz op februari 11, 2014, 18:05:04
Maar wat is beter als er 230 uit stopcontact komt , 220 of 240 stand ?
Voor vermogen lijkt 220 stand mij beter maar ik bedoel echt voor levensduur .

Meet je AC uit de wandcontactdoos maar eens 3x per dag. Fluctueerd in bepaalde regio's best wel. Overbelasting is niet wenselijk. Daarom op 240V zetten. Maar als je in een gebied zit waar het onder de 220V duikt lekker op 220V zetten.

Voor je levensduur maakt het allemaal niets uits. Ventilatie en je aantal gebruiks uren wel.

Fabrikanten geven bij kwaliteits elco's een levensduur (dat ze binnen spec zijn) op tussen de 3000/5000 uur op.. bij 5000 uur is dat 208 dagen van 24 uur. Dus 416 dagen van 12 uur gebruik..  :-D

SB_Marantz

Citaat van: 100%Marantz op februari 11, 2014, 18:23:07
En beschouw je dit als een echte Marantz?  :-D

Een SM-7 op zeker, is een Superscope product.
En daar ben ik nog nooit een slechte van tegengekomen.
Versleten wel.........maar mag het een keer?!

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

100%Marantz

Citaat van: SB_Marantz op februari 11, 2014, 21:46:06
Een SM-7 op zeker, is een Superscope product.
En daar ben ik nog nooit een slechte van tegengekomen.
Versleten wel.........maar mag het een keer?!

Maar superscope is geen marantz!!
Marantz was onder handen van superscope, maar wat apparatuur betreft is toch niet vergelijkbaar?

Superscope was toch niet zo goed? Nee?
marantz, what else?

SB_Marantz

Marantz lesson:

Marantz apparatuur zijn buizen versterkers + 1 tuner.
In 1965 werd Marantz (failliet) door Superscope opgekocht waarop de heren Sidney Smith en Richard Sequerra uit het beeld verdwenen.
Saul is tot 1968 bij Superscope blijven werken en zal misschien nog wel betrokken zijn geweest bij de ontwikkeling van bepaalde eerste generatie Tr versterkers en receivers zoals model 18.
In hoeverre weet geen mens.

Veel later wilde hij, toen bepaalde patenten verstreken waren een comeback maken onder een andere naam (Lineage) maar dat is niet verder gekomen dan een paar prototypes.

capiche?  :wink:

Ter aanvulling ende verduidelijking: Marantz ging failliet door de enorm hoge research kosten van de 10 (B) tuner.

Hoe later , in 1980 Superscope naar de mallemoer ging weet je denk ik wel?
Chatsworth fabriekje geplant ...etc.....end of story.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

100%Marantz

Zo is het inderdaad. Is misschien spijtig dat die eerste "periode" reeds in 1965 (1968) einde.

Maar men kan toch niet zeggen dat alles wat niet onder leiding van SB Marantz, (nee jij niet) is gemaakt geen marantz is.

Dit zou willen zeggen dat alles wat van Philips komt vandaag geen Philips is of dat een Mercedes-Benz geen Mercedes is. Een huidige Porsche 911 is voor mij wel degelijk een echte Porsche.

Het zijn andere périodes met eigenschappen gelinkt aan de periode, maar het blijft marantz met een een leidraad voor het grootste deel van de produktie, er zijn waarschijnlijk uitzonderingen zoals elk bedrijf kan hebben.

marantz, what else?