Marantz SM-7

Gestart door SB_Marantz, november 09, 2013, 16:49:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

SB_Marantz

#45
Na 1981 zijn de Marantz producten gewoon van Philips (LHH series) makelij met een Marantz stickertje er op.

In 2001 veranderde dat weer zoals je weet.
Nee , een Japans product van sterk wisselende kwaliteit.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

100%Marantz

#46
De LHH series van Philips zijn wel toestellen die Philips niet gewoon was om te maken. Deze zijn zeer sterk beïnvloed geweest vanuit marantz. Werden ook gemaakt door Marantz Japan en niet in  de Philips fabrieken.
(Zie foto)

De bedoeling van Philips met de aankoop van marantz was om een topmerk te hebben voor de "high-end" producten, wat hen onder het merk Philips nooit was gelukt.

Als men ziet wat vandaag Philips nog voorsteld in HI-FI is het maar van "korte" duur geweest. Alles veranderd vandaag zo snel.
Maar als men een bedrijf beheert enkel op financieel niveau komt men daartoe. Wat men maakt en wie het maakt heeft geen belang meer. Men moet boven 12% netto  winst zitten and that's it.
marantz, what else?

SB_Marantz

#47
Jij denkt toch niet dat de Philips ingenieurs niet in staat waren dergelijke producten te maken?
Er zullen best wat ''oudgedienden'' van Marantz/Superscope in dienst gebleven zijn maar wel werkend met de Philips insteek.
Puur op de goede naam van Marantz verder bordurend..........Tja als Sony er weg mee had geweten was het nu Sorantz   :-P :wink:


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Ik vind  de  kwaliteit van de  Japanse na 1980  heel  erg  wisselen.  Sommige  zijn zo  goedkoop als  wat  en  de  premium line  of  esotec serie  is  wel  heel erg  goed  inelkaar gezet.  Klank  is  subjectief maar  is  over het algemeen niet slecht.  Van sommige  esotec modellen staat  dat  juist  weer  aan de  top (vind ik). 

Ik vind  dat een merk  als  pioneer  en  zelf  sommige  sansui's  het beter hebben gedaan  dan Marantz.
Cd spelers  vind  ik Philips/Marantz  de  beste,  sony/hitachi loopwerken doen het slecht  en gaan gewoonweg  kapot.

Maarja  elk merk heeft zijn toppers  en  downers.   pompom
Maar  Philips  heeft dat al  heel  lang zo gehad  dat  veel  producten  shit  waren en  andere  juist weer heel goed. terwijl Marantz  altijd wel een  hoge lijn van  kwaliteit  heeft gehandhaafd. 

Alles van Sony  vind ik shit.  Trafo's  die  kapot gaan,  onbekende  sony transistoren/IC, goedkope  printen,  idiote  opbouw  van  apparaten.   puke
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

100%Marantz

#49
Ja natuurlijk hadden ze de knowhow, maar het is in dit geval geen Philips met marantz sticker, maar omgekeerd.

Met natuurlijk invloed van R&D van Philips, vooral wat de CD betreft. Hier heeft Marantz op een Philips product gewerkt, zou in die periode stom geweest zijn om het wiel terug uit te vinden.

De Marantz Japan ingénieurs zijn blijven werken op de marantz produkten, vooral op de premium producten.
En gingen waarschijnlijk wel winkelen bij Philips om de kosten te verlagen.

Maar het is niet zo belangrijk, we hebben het daar al over gehad.

We zijn trouwens ook al serieus off topic  :wink:
marantz, what else?

SB_Marantz

Nothing beats a CDM!  8-) :evil:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

100%Marantz

marantz, what else?

SB_Marantz

Ik mot geen Sony,Pioneer of weet ik veel wat qua cd speler.... puke :schater:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

100%Marantz

Citaat van: HAL9000 op februari 12, 2014, 11:33:30
Ik vind  de  kwaliteit van de  Japanse na 1980  heel  erg  wisselen.  Sommige  zijn zo  goedkoop als  wat  en  de  premium line  of  esotec serie  is  wel  heel erg  goed  inelkaar gezet.  Klank  is  subjectief maar  is  over het algemeen niet slecht.  Van sommige  esotec modellen staat  dat  juist  weer  aan de  top (vind ik). 

Maarja  elk merk heeft zijn toppers  en  downers.   pompom
Maar  Philips  heeft dat al  heel  lang zo gehad  dat  veel  producten  shit  waren en  andere  juist weer heel goed. terwijl Marantz  altijd wel een  hoge lijn van  kwaliteit  heeft gehandhaafd. 


Vind ik ook.
marantz, what else?