Ik heb een beetje gare SANSUI AU717 op de tafel gehad De versterker werkte wel, meet met een centrale brom en Linker kanaal kraakte soms. Bij nader inzien heeft men de voeding geprobeerd te repareren, Vreemde dat Rechts was geklapt (elko) en veel had gelekt. Echter Linker eindversterker was goed verlopen, Elko over de 22V zener diode was geklapt. Dus die zener is echt geen 22V meer.
De foto's
Elko verrot ontploft aan een pool. Zener diode is dat zwarte component er naast met witte streepjes
Veel lekkage en oxide vorming door dat lijm.
De voeding was helemaal een ramp, brommen. Veel componenten verrot door dat lijm weer. Alle voedingstorren en zener diodes vervangen En natuurlijk de bekende panasonic NHG's. Nieuw relais ook En alles vertint.
Phono stage gereviseerd, nieuwe transistoren en elko's. Sommige torren hebben oxide syndroom.
De voorversterker ook alle elko's en transistoren.
Eindversterkers gereviseerd, Nieuwe zener diodes, nieuwe elko's en klein signaal torretjes.
afgesteld op perfect 0.0DC en 25mV bias
De grote buffers zijn 63V15.000uF x4 meten allemaal nog maar 6000±
Klaar, Erg warm klinkende versterker. Heb laatst ene 417 en een 517 voor mij neus gehad. Zelfde problemen. De 717 heeft van de serie alleen meer vermogen. Ik vind van sansui de solid state apparaten beter dan deze serie. Echter vind ik deze serie weer beter dan die au-x.... modellen.
Zo nu 2x2216,marantz 240,optonica 3636, mark levinson 23.5+ voorversterker en voeding en een studer cd speler Met cdm m02 loopwerk dacht ik.