Eerste ervaring met de PM-15S2

Gestart door CBdicX, oktober 27, 2013, 05:43:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

RoGEK

Je gaat toch geen verschil horen  byebye
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Wat een entertaiment weer hello

Iemand die sneller van set wisselt dan john. Geniet van de reis. Ik blijf dit draadje volgen.

Voor het geld wat je nu aan het uitgeven bent zou ik mental gaan op speakers. Een pm voor de achterkanalen en center is overkill. Hoor je weinig van.

Check mooie speakers met een grotede middentoner. Die bw zijn prima maar een beetje commercieel geluid. Check ook eens triangle en tannoy's, die zijn levendig en hebben peper in hun tweeters.

Oh en als je van levendig houd, juist wel de speakers nemen waar je van achterover slaat. Die muubloempjes die na weken wennen leuk blijken te zijn, ben je zo zat.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op november 10, 2013, 13:13:56
Wat een entertaiment weer hello

Iemand die sneller van set wisselt dan john. Geniet van de reis. Ik blijf dit draadje volgen.

Voor het geld wat je nu aan het uitgeven bent zou ik mental gaan op speakers. Een pm voor de achterkanalen en center is overkill. Hoor je weinig van.

Check mooie speakers met een grotede middentoner. Die bw zijn prima maar een beetje commercieel geluid. Check ook eens triangle en tannoy's, die zijn levendig en hebben peper in hun tweeters.

Oh en als je van levendig houd, juist wel de speakers nemen waar je van achterover slaat. Die muubloempjes die na weken wennen leuk blijken te zijn, ben je zo zat.

Ik heb een sabbatical moment
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Snel weer aan het werk,  blijft leuk leesvoer.  HB
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op november 10, 2013, 13:32:43
Snel weer aan het werk,  blijft leuk leesvoer.  HB

koop net op het forum hier paartje Audiolab  :roll:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Ghe ghe. Mooi. En hoe klinken ze?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op november 10, 2013, 13:35:40
Ghe ghe. Mooi. En hoe klinken ze?

Audiolab altijd blind kopen

Ze zullen net zo klinken als voorheen het zijn dezelfde ze komen weer thuis  pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

CBdicX

Ok, na liters koffie en een hoop gehannes met kabels nu dan de setup met en zonder bi-amp gehoord.
Noem het placebo effect, of dat wij het verschil wilde horen, maar er is wel degelijk (iets) verschil.
In de bi-amp stand is er een mooiere rustigere bas, minder gedreven en minder agressief, het hoog is ook wat rustiger, iets minder scherp met wat meer detail.
Het zijn kleine veranderingen, ik wil het geen verbeteringen noemen want zonder bi-amp is het ook goed met de 15S2, maar in bi-amp geeft het toch wat meer.
Of dat 1000,00 euro waard is zal ik zeker niet beweren, maar ik zit nu nog steeds met 2 PM's dus ik heb de keus.
De gebruikte speakers waren een set Canton Chrono boekplank modellen, prima speakers.
Dus op zich een positieve ervaring, geen verandering die je laat geloven dat je naar totaal iets anders luistert, maar genoeg om dit te overwegen, zeker met een set B&W 863.

xander32

Compliment; je bent gaan luisteren, gaan uitproberen hello.

CBdicX

Misschien word het nog wel wat met mij  :wink:

Ik vind trouwens ook de scheiding tussen links/rechts met de PM veel beter als van de Onkyo ondanks dat het pre-out signaal gebruikt word.
Ook dat wat donkere Onkyo geluid was ook weer terug zonder de PM.
Met de bi-amp test hebben wij een cd speler gebruikt, dus rechtstreeks op de PM's

xander32

Citaat van: CBdicX op november 10, 2013, 18:52:09
Misschien word het nog wel wat met mij  :wink:

Ik vind trouwens ook de scheiding tussen links/rechts met de PM veel beter als van de Onkyo ondanks dat het pre-out signaal gebruikt word.
Ook dat wat donkere Onkyo geluid was ook weer terug zonder de PM.
Met de bi-amp test hebben wij een cd speler gebruikt, dus rechtstreeks op de PM's
... daar is weer enige hoop :-D

CBdicX

Citaat van: Zoldar op november 10, 2013, 13:13:56
Wat een entertaiment weer hello

Iemand die sneller van set wisselt dan john. Geniet van de reis. Ik blijf dit draadje volgen.

Voor het geld wat je nu aan het uitgeven bent zou ik mental gaan op speakers. Een pm voor de achterkanalen en center is overkill. Hoor je weinig van.

Check mooie speakers met een grotede middentoner. Die b&w zijn prima maar een beetje commercieel geluid. Check ook eens triangle en tannoy's, die zijn levendig en hebben peper in hun tweeters.

Oh en als je van levendig houd, juist wel de speakers nemen waar je van achterover slaat. Die muubloempjes die na weken wennen leuk blijken te zijn, ben je zo zat.

Wat is in godsnaam een commercieel geluid, hoe klinkt dat tov van een niet commercieel geluid ?
En ik denk toch echt dat Triangle en Tannoy ook speakers maakt om zo veel mogelijk te verkopen, ook commercieel lijkt mij.

CBdicX

Citaat van: John Wx op november 10, 2013, 13:41:03
Audiolab altijd blind kopen

Pas op John met dit soort uitspraken, blind kopen word niet gezien als serieus met speakers omgaan.  :wink:

CBdicX

Citaat van: xander32 op november 10, 2013, 18:55:59
... daar is weer enige hoop :-D
Wie weet hoe dit verhaal gaat aflopen, ik heb er zin in !!!!