Eerste ervaring met de PM-15S2

Gestart door CBdicX, oktober 27, 2013, 05:43:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: CBdicX op november 10, 2013, 08:55:37
Vertel mij eens wat voor nut het heeft om speakers te gaan beluisteren in een (aangepaste) ruimte anders dan die van je zelf ?
En 9 van de 10 keer met andere versterkers dan die jij zelf gebruikt......

Heeft totaal geen enkele nut, die speakers die bij bedrijf X goed klonken klinken bij jou of mij thuis niet en als je mazzel heb het zelfde.
Die zogenaamde luister ruimtes zijn vaak geheel aangepast en klinken speakers allemaal goed.
Nooit zijn dit veel voorkomende L vorm kamers en om een goed vergelijk te maken zou het een akoestiek dode kamer moeten zijn, dan zou je het verschil tussen de speakers goed moeten horen.
Maar helaas is mijn kamer, en die van niemand, qua akoestiek dood, maar springlevend en doet ook zijn ding met het geluid wat de speaker produceert.
Dus gaan luisteren heeft nagenoeg geen zijn, gewoon proberen en bevalt het niet terug sturen.

Om een keus te maken lees ik reviews (voor wat dat dan ook waard is) want je wil toch een soort leidraad hebben waarbij naar voren komt of een speaker helder of donker klinkt, of de vocalen goed te horen zijn, maar verder dan ook niets, het was tenslotte niet jou kamer waar die journalist heeft gezeten.

Dus nee, ik ga niet luisteren, ja, als de dozen binnen komen.....

Al is de helft maar waar van de reviews koop je geen troep natuurlijk  :-)

En dat er mensen zijn die zeggen dat het geen top speaker is, is natuurlijk onzin het is een kwestie van smaak, want als we al het advies wat we moeten kopen zouden aannemen krijg je precies het zelfde

Dat luisteren is ook zwaar overtrokken is mijn mening je hoort in 5 minuten of je het wat vind of niet


Have fun met je speakers


ps: leuk voor de mensen die ook de 6xx serie hebben  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

Citaat van: John Wx op november 10, 2013, 10:31:04
Al is de helft maar waar van de reviews koop je geen troep natuurlijk  :-)

En dat er mensen zijn die zeggen dat het geen top speaker is, is natuurlijk onzin het is een kwestie van smaak, want als we al het advies wat we moeten kopen zouden aannemen krijg je precies het zelfde

Dat luisteren is ook zwaar overtrokken is mijn mening je hoort in 5 minuten of je het wat vind of niet


Have fun met je speakers


ps: leuk voor de mensen die ook de 6xx serie hebben  8-)
Daarin ben ik het totaal niet met jou eens  :no:, d.w.z. ik heb daarin heel andere ervaringen  :yes:.

Om helder te krijgen dat een speaker jou in het geheel niet aan staat, daar heb je zelfs geen vijf minuten voor nodig, maar om een speaker er uit te filteren die jou ook op lange termijn nog kan bekoren daar heb je m.i. tijd voor nodig. Al veel te vaak heb ik meegemaakt dat  de speakers welke in eerste instantie de aandacht op zich wisten te vestigen, bij langer luisteren door de mand vielen dan wel op enig vlak begonnen te irriteren ...

CBdicX

En wat nu het leukste is van dit soort Topics is dat 10 mensen 10 verschillende meningen hebben.
Geweldige hobby toch  :-D

Ik krijg zo een maatje op bezoek die 2 speakers mee neemt die te bi-ampen zijn en dan gaan wij eens luisteren of dit enig verschil laat horen (via 15S2) ingezet met en zonder bi-amp.
Ik ben benieuwd........

QuattroNL

Pfff, je bent flink op zoek zo te lezen.
Wat zonde om die mooie PM's weer weg te doen!

Mening nummer 11: hou 1 S2,  samen met de Onkyo. En vegeet dat hele bi-amp verhaal.
Sluit op de S2 je stereobronnen aan en op de Onkyo de surround spullen.
Luister je stereo dan gebruik je dus alleen de S2. Luister je surround dan gaan zowel de S2 als de Onkyo aan (deS2 in P.direct).
Niks geen gedoe met luidsprekerkabels en meerdere frontspeakers.
In stereo gebruik je dan ook optimaal de vv en ev van de S2, en die zijn goed!

Maarja, je moet het zelf weten, het is jouw geld...
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

CBdicX

Volgens de S2 manual is bi-amp volledig stereo (met 2 S2 natuurlijk), dan lijkt mij dat de vv van de S2 ook gebruikt word.
Ik ga het wel horen zo als mijn maat met de speakers hier is.

Marantz 81

Waarom Bi-ampen  :roll:

Als je de geluidskwaliteit wil horen van de PM15S2 moet je de bron ( cd speler/streamer)  er direct op aansluiten , en niet de voorversterker gebruiken van de Onkyo aangezien je de pm15s2 nu alleen als eindversterkers gebruikt   frusty shutup

JohnWx

Citaat van: xander32 op november 10, 2013, 10:43:03
Daarin ben ik het totaal niet met jou eens  :no:, d.w.z. ik heb daarin heel andere ervaringen  :yes:.

Om helder te krijgen dat een speaker jou in het geheel niet aan staat, daar heb je zelfs geen vijf minuten voor nodig, maar om een speaker er uit te filteren die jou ook op lange termijn nog kan bekoren daar heb je m.i. tijd voor nodig. Al veel te vaak heb ik meegemaakt dat  de speakers welke in eerste instantie de aandacht op zich wisten te vestigen, bij langer luisteren door de mand vielen dan wel op enig vlak begonnen te irriteren ...

Als ik luister filtert ik dat weg dat de opvallendste al afvalt en als je steeds het gevoel heb op bepaalde volumes dat je hem harder of zachter wil zetten valt die ook af dat kan in 5 minuten

Maar bij jouw is het ook een onderdeel van de hobby zeg het me als ik verkeerd zit en ik heb daar de rust/tijd/zin niet meer voor

Ik kan gerust alles blind kopen dan is het ipv. een cijfer 8.8 een 8.0 nou ook mooi toch had altijd een 5.5 dus 6 op school  :wink:

Voor mezelf de drempel een klein beetje verlaagd komt mij ten goed uit
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op november 10, 2013, 11:20:16
Waarom Bi-ampen  :roll:

Als je de geluidskwaliteit wil horen van de PM15S2 moet je de bron ( cd speler/streamer)  er direct op aansluiten , en niet de voorversterker gebruiken van de Onkyo aangezien je de pm15s2 nu alleen als eindversterkers gebruikt   frusty shutup

Omdat het kan en hij vind de Onkyo gelijk en vele malen meer optie's


Tis ook een beetje een luxe wat hij heeft


Wat ik niet begrijp is dan het prijs segment van de speakers, blijft hoop geld daar niet van maar niet in verhouding met de hardware  :?

Maar veel keuze's van CBdicX snap ik wel er zijn meer wegen naar Rome soms met een omweg
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

Citaat van: John Wx op november 10, 2013, 11:23:13
Als ik luister filtert ik dat weg dat de opvallendste al afvalt en als je steeds het gevoel heb op bepaalde volumes dat je hem harder of zachter wil zetten valt die ook af dat kan in 5 minuten

Maar bij jouw is het ook een onderdeel van de hobby zeg het me als ik verkeerd zit en ik heb daar de rust/tijd/zin niet meer voor

Ik kan gerust alles blind kopen dan is het ipv. een cijfer 8.8 een 8.0 nou ook mooi toch had altijd een 5.5 dus 6 op school  :wink:

Voor mezelf de drempel een klein beetje verlaagd komt mij ten goed uit
Klopt betreft onderdeel hobby  :yes:.
Maar hoe dan ook; voor de meesten van ons zal het tijd kosten om de best passende speakers te selecteren. Jij zelf bent er geruime tijd beroepsmatig mee bezig geweest en hebt van daaruit allicht een andere bagage. Maar die ervaringen zijn niet van toepassing voor de ts., in dat licht een niet geschikt advies van jou/een niet passende opmerking dat men in vijf minuten weloverwogen een speaker kan selecteren.

CBdicX

Klopt, er word maar regelmatig  violent1 op het fijt dat ik de Onkyo als zeg maar eerste vv word gebruik en de PM als tweede vv.
Die Onkyo als eesrte vv is helemaal niets mis mee, er word gebruik gemaakt van 24 bit dacs, veel beter zal je niet snel krijgen.
Dat het pre-out signaal dan ook nog eens door de vv van de PM gaat interesseert mij geen snars, als het geluid maar is zoals ik zou willen. 
Nu eens horen of dat ook zo is met bi-amp maar ik dacht dat met de bi-amp instelling de vv van de PM buitenspel werd gezet maar dat blijkt niet het geval te zijn, anders zou er wel in de manual staan dat de toon controle niet meer werkt in bi-amp.

Whisper.nl

Een korte tip die ik wil (mee)geven: neem niet die speaker die het meeste opvalt.

Die gaat later vervelen en/of irriteren.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Citaat van: CBdicX op november 10, 2013, 11:35:23
Klopt, er word maar regelmatig  violent1 op het fijt dat ik de Onkyo als zeg maar eerste vv word gebruik en de PM als tweede vv.
Die Onkyo als eesrte vv is helemaal niets mis mee, er word gebruik gemaakt van 24 bit dacs, veel beter zal je niet snel krijgen.
Dat het pre-out signaal dan ook nog eens door de vv van de PM gaat interesseert mij geen snars, als het geluid maar is zoals ik zou willen. 
Nu eens horen of dat ook zo is met bi-amp maar ik dacht dat met de bi-amp instelling de vv van de PM buitenspel werd gezet maar dat blijkt niet het geval te zijn, anders zou er wel in de manual staan dat de toon controle niet meer werkt in bi-amp.
... Met alle respect, maar je begrijpt het nog steeds niet :no: ...

JohnWx

Citaat van: xander32 op november 10, 2013, 11:32:44
Klopt betreft onderdeel hobby  :yes:.
Maar hoe dan ook; voor de meesten van ons zal het tijd kosten om de best passende speakers te selecteren. Jij zelf bent er geruime tijd beroepsmatig mee bezig geweest en hebt van daaruit allicht een andere bagage. Maar die ervaringen zijn niet van toepassing voor de ts., in dat licht een niet geschikt advies van jou/een niet passende opmerking dat men in vijf minuten weloverwogen een speaker kan selecteren.

Nee deze TS is een heel apart maar mooi geval  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

CBdicX


JohnWx

Citaat van: xander32 op november 10, 2013, 11:37:53
... Met alle respect, maar je begrijpt het nog steeds niet :no: ...

Dat is het zelfde als iemand zegt, wil me er niet mee bemoeien  :-D en dan ......

Hij doet het op zijn manier
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject