Eerste ervaring met de PM-15S2

Gestart door CBdicX, oktober 27, 2013, 05:43:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

100%Marantz


Citaat van: CBdicX op november 06, 2013, 18:52:08
Het lijkt wel of de onderste staar heeft  :x

Mooi he!!
Zou ook wel lunnen wennen

Er bestaan ergzre dingen in het leven :-)

Maar ik begrijp dat het je kan storen, en waarschijnlijk zie je nog alleen dat klein verschil.



Sent from my iOS coffee machine
marantz, what else?

CBdicX

Nog even een andere vraag waar ik niet uit kom:

Als ik de 2 PM 15S2's als Bi-Amp zou willen gebruiken gaat het pre-out signaal van de Onkyo dan ook gewoon door de v.v. van de PM of word de v.v. overgeslagen en word het pre-out signaal alleen maar versterkt zoals in de P.Direct stand ?

Het signaal van het apparaat dient wel op de CD IN aangesloten te worden van de PM volgens de manual, dus gewoon een line ingang, maar anderzijds dient de PM ook op bi-amp gezet te worden met een schakelaar, wat doet die dan op dat moment ?

bas focal marantz

Normaal sluit je aan op P-direct om de V-V over te slaan .

Marantz bedoelt met bi-amp dat je 1 pm15 gebruikt als voor eind versterker dus daarop je cd speler aansluit , dan op bi-amp zet en de andere PM15 gebruikt als eindversterker .
Zo heb je bi-amp met 2x pm15  .
Ze gaan er niet vanuit dan jij een losse V-V gebruikt .

Jij wil bi-ampen met een andere V_V  , dus moet jij in jouw geval de pm15 alleen op P-direct aansluiten .

Jouw v-v regelt ingangs signaal van de PM's die gebruik je dan alleen als  eindversterkers , op jouw V-V wordt alle bronnen aangesloten .


Snappie ?

CBdicX

Ja, ik snappie.
Alleen daar heb ik dus niets aan aangezien ik de vv van de Marantz wil "horen" ondanks dat de Onkyo ook dit truckje al uithaalt via de pre-out.
Ik heb niets aan een eindversterker die onder het niveau ligt van Onkyo, die heeft 7x 180 watt, de 15S2 haalt de helft.
En buiten dit verhaal staat bi-amping sowieso sterk te discussie of het iets doet ten voordele van het geluid.
Dus ik denk dat ik het maar hou zoals het nu is, gewoon stereo uitsturing en dan gebruik maken van de vv van de 15S2.

bas focal marantz

Citaat van: CBdicX op november 09, 2013, 19:00:53

En buiten dit verhaal staat bi-amping sowieso sterk te discussie of het iets doet ten voordele van het geluid.
Dus ik denk dat ik het maar hou zoals het nu is, gewoon stereo uitsturing en dan gebruik maken van de vv van de 15S2.
Als je alleen CD luisterd is het aansluiten zoals marantz opgeeft , je gebruikt dan  V-V van de marantz en de andere pm'en puur als eind .


CBdicX

Na een hoop gedoe gaan de 2 PM15S2 in de verkoop.

Kapitaal vernietiging van jewelste maar ik ga dit geld dan investeren in 2 goede front speakers.
Ik heb zeker geluid verbetering met de PM maar via een andere test die een collega voor mij deed in deze setup hoorde ik goed wat de Onkyo in deze setup toch nog allemaal doet.
Sander (en andere) vertelde dit al dat de Onkyo meer doet dan zo lijkt, en dat blijkt ook, ik had dit zo nog niet gehoort !
Ook dat bi-amp verhaal word zo niks.
Dus de 15S2 gaat in de verkoop, laat de biedingen maar komen via PM  :-D
Beide zijn net 4 weken in gebruik  :-o, ja echt, dus nog volledig in de garantie en geheel compleet met de 2 dozen ect.ect.
Als iemand foto's wil zien kan ik die morgen maken.

PS. die S1 gaat retour verkoper, die deal had ik sowieso al gemaakt ivm dat afwijkende display tov de S2.

Niber

 shutup

Gast serieus.

Ga je wel even nadenken voor je ook blind speakers koopt? Ik heb het idee dat je nu weer zomaar in iets stapt zonder zelf na te denken...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

CBdicX

Blind in speakers stappen kan prima, want dat doe je met de oren......  :wink:

Niber

Als ik je andere topic zo lees ben je daar "doof" ingestapt en het advies van iemand met commerciële belangen opgevolgd.

Maar goed succes met je keuzes, ik blijf het volgen in ieder geval. Ben benieuwd waarmee (en hoe) je eindigt.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: Niber op november 09, 2013, 21:35:44
Als ik je andere topic zo lees ben je daar "doof" ingestapt en het advies van iemand met commerciële belangen opgevolgd.

Maar goed succes met je keuzes, ik blijf het volgen in ieder geval. Ben benieuwd waarmee (en hoe) je eindigt.

Dat heet enthousiast Niber
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

CBdicX

Citaat van: Niber op november 09, 2013, 21:35:44
Als ik je andere topic zo lees ben je daar "doof" ingestapt en het advies van iemand met commerciële belangen opgevolgd.

Maar goed succes met je keuzes, ik blijf het volgen in ieder geval. Ben benieuwd waarmee (en hoe) je eindigt.

Nee, daar ben ik blind ingestapt  :-D
Maar goed, blijf mij maar volgen, ik ben toch het spoor al lang kwijt.......

Marantz 81

Ik snap er geen bal van waarom de PM,s weggaan  :no:  omdat een ander zegt luister nog eens alleen naar de Onkyo ?  wat scheelt is dat ik zelf ook veel geswitcht heb  :-D en het ook weer wel kan begrijpen 

Wie weet dat andere speakers het wel gaan brengen  :roll: welke worden het ?

CBdicX

Ligt er even aan, ik zit nu op B&W 683 of CM8 / CM9.

xander32

... ik had het wel geweten; de S1 en de Onkyo eruit (en mogelijk 1 S2) en dan het geld investeren in fijne speakers welke lekker matchen met de luisterruimte en de overgebleven S2  :yes:.