Even voorstellen

Gestart door indo_06, oktober 25, 2013, 12:49:31

Vorige topic - Volgende topic

indo_06

Hallo mede Marantz bezitters,

Mijn naam is Victor woonachtig in Elburg en 24 jaar oud.
Op dit moment ben ik in bezit van een Marantz NR1603 waar ik natuurlijk erg tevreden over ben!
Ik denk dat er meer uit te halen valt met een cd speler etc voor een nog betere geluidsweergave daar gaat dit forum mij vast mee helpen.

Hiervoor was ik in bezit van een Denon AVR1713 die op stereo gebied mij niet beviel.
Toen ik de AVR1713 had verkocht heb ik naar veel versterkers geluisterd waaronder ook de stereo versterker Denon PMA1500 deze presteert erg goed!

Uiteindelijk ben ik dus voor de NR1603 gegaan vanwege de functionaliteiten >> airplay vanaf de iPad in Pure Direct etc....

Speakers:
JK Optima zie http://www.jkacoustics.nl/home/

Marantz NR1603 * JK Optima * WD TVLive * Synology DS213+

WilliamB

Welkom op het forum.
Mooie SET.  notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jrm

Welkom en veel plezier op dit forum.
En succes met je hifi zoektocht, schroom niet op je vragen te stellen, daar is dit forum mede voor!

jowa

Welkom en veel plezier op het forum  :yes:

Mooie compacte set zo.
Die JK's zijn echt leuke speakers van vaderlandse bodem  pompom

QuattroNL

Welkom. Leuke bescheiden set met de nodige potentie.

Een goedkope manier om je geluid mogelijk te verbeteren is het naar voren halen van je speakers. Ik vermoed dat je geluid dan beter wordt. Maar dat is dus een kwestie van proberen (geen garanties  8-) ).

Succes met je zoektocht naar meer, beter, mooier  byebye
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

xander32

Welkom hier, veel post en lees plezier :yes:.

jeroen pijper

Mooie zet.  Ik ben niet zo van het digitale audio spul.  Maar het afspelen van muziek via het netwerk lijk me ideaal.  I don't use Apple products

Verstuurd van mijn LG-P880 met Tapatalk
Marantz 2015 Marantz 4230
Harman Kardon 430 Sansui 8080DB pioneer sx 737 sony str 7055

speakers
bose 205 Marantz 7g

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

indo_06

Haha thnx, als het mogelijk is ben ik van plan om later een stereo versterker erbij aangekoppeld te hebben.
Is er een voorkeur nAar een bepaald type?

jrm

Oei, dat is de hamvraag, er zijn namelijk mensen die beweren dat er geen verschillen zijn en die het tegenoverstaande beweren.

Kortom, ga uit van je budget, je gevoel qua vormgeving van de versterker en daar is 'ie weer: zelf beluisteren, ik kan niet voor jou bepalen wat je hoort. Succes met het op zoek gaan en proeven!

i-DSI

Hoi, welkom.
Ik zie een centerspeaker. Heb je ook rears?
Op mijn 24ste had ik niet zo een set + TV.... Mooi!
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

ValentinoA

Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

indo_06

Ja ik heb ook nog rears van yamaha, oude speakertjes van vroeger....
Maar, het is toch mogelijk dat ik stel een stereo versterker bv de pm6004 met een cd speler aansluit op deze set voor een nog betere geluidsweergave? Of wordt zoiets afgeraden....

Gerkro

Hoi Victor,

Leuk dat er ook mensen hier zijn uit mijn geboortestad!
Top die optima's, maar gaat het hier om de junior's? Ik heb een tijd geleden de optima II gehad in eiken kleur.... Spuuglelijk om te zien (sorry mensen die ook die kleur optima's hebben)maar wat een geluid komt er uit!!

Ik had ze toen aangesloten op een nr1501, klonk goed, maar nadat ik besloten had om op stereo over te gaan en er een pm17 mkII aan knoopte... Wist ik meteen wat ik allemaal gemist had het is maar een tip ;-)

Welkom en heel veel plezier hier!

indo_06

Ja klopt! Ik heb vorige week nog geluisterd naar de JK Style
zie http://www.jkacoustics.com/home/?portfolio_page=2021-2

Deze klinken zo nice! Nog eventjes sparen dus...