Infinity SM150 in de modificatie.

Gestart door SMarcel, oktober 24, 2013, 09:33:08

Vorige topic - Volgende topic

SMarcel

Censuur

jowa

Vergeet Tannoy niet in je zoektocht.
Ook Quadral/Magnat hebben vroeger luidsprekers gemaakt met lekkere grote woofers.

thanatos

Citaat van: SMarcel op oktober 24, 2013, 09:33:08
Als er nog suggesties/tips zijn m.b.t. dit soort speakers (geen studio of PA speakers) dan hoor ik dat graag.

Je moet het juist in de studio/pa hoek zoeken. Die hebben deze speakers met hoogrendement en zijn upfront/direct zoals de HD-770's van Wilfred.

Een speaker goed verkrijgbaar die er bij in de buurt komt is de JBL 4312a

Deze geven de punch in het laag ook op laag volume en mooie directe mid/hoog.

Klipsch en dan ook de vintage modellen als de Cornwall doen dit ook. Heresy laten staan als je laag zoekt.. Yamaha NS-1000M, lastig te verkrijgen en meestal uitgefikte mid/hoog drivers.

thanatos

Citaat van: jowa op oktober 24, 2013, 09:54:06
Vergeet Tannoy niet in je zoektocht.
Ook Quadral/Magnat hebben vroeger luidsprekers gemaakt met lekkere grote woofers.

Tannoys zijn vaak het tegenovergestelde qua sound die Marcel voor ogen heeft.

Magnat de Allribbon 10p of de Zero serie zijn ook aardig -> Zero 6 http://link.marktplaats.nl/735015514

jowa

Geen idee wat precies de sound is die Smarcel voor ogen heeft.
Staat alleen op laag volume al een grote soundstage. Dat kunnen de grotere Tannoy's zeker weergeven.
Vraag maar aan onze grote sluiswachter Marvin.

Ik zag dat er op MP genoeg te koop is wat voldoet aan de omschrijving van Smarcel, dus 12".

@Smarcel, heel veel succes met zoeken. Vergeet ook niet mooie transmissie lijnen met te nemen in je zoektocht.
Vooral die Quadral's met grote woofers en transmissie lijn gaan diep en geven een soundstage, echt gaaf.

SMarcel

Censuur

SMarcel

Censuur

Hielke

De oudere infinity speakers zoals de kappa 8/9 series 1 en 2 en andere geven op laag niveau erg veel bass en body

Sent from my iPad using Tapatalk.
Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

mountainbiker

Ik heb altijd begrepen dat grote woofers voor lage tonen boven de 8 inch het nadeel hebben van vervorming. Om 12 inch te verkrijgen is het toch beter om 2 keer 6 inch te gebruiken? Of zit ik hier verkeerd?
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

SMarcel

Censuur

thanatos

Ik heb met 15" Tannoy gespeeld. Daarvan zegt men ook dat ze door het oppervlak een traag laag geven  :mrgreen: :-D

Daarbij heb ik nu een systeem met 2x7" woofer.. die moet ik temmen in het laag met een actieve DSP. Dat produceert echt laag  :wink:

Het is de combinatie eigenschappen van units, en hoe de kast berekent is op het geheel.

bas focal marantz

Ik denk dat het toch sparen wordt , er zijn zat speakers met een 12ich net zo als de marantz van sb zullen klinken , maar klinjkt het mid-hoog ook zo wat je fijn vindt .
Wat je mischien meend terug te ervaren is het meerweg consept met grote woofer , de membraam woofer is ook niet al te zwaar dus zal in een grote kast lekker kunnen spelen .

Wat thanatos zegt JBL lijken mij idd het luisteren waard , ik meen ene jaap uit groningen heeft er een heel aantal soorten staan , hij adverteerd altijd op marktplaats .
Dus sparen en een keer gaan luisteren .

@mountenbiker
2x6 of 2x7 inch is +-250cm2  konus oppervlak , 12 inch gaat over de 500cm2  .
vervorming ontstaat door een niet lineare beweging van de konus/spreekspoel .
In het algemeen bewegen grote woofers weinig vergeleken met een kleinere en zullen daardoor minder vervormen .
Maar ons gehoor heeft veel minder last om vervorming in het laag / sublaag waar te nemen dan bij hogere tonen .
Grote lichte woofer speelt veel gemakkelijker dan een kleine zware die flink kan bewegen ook al zullen ze beide even veel vervormen .
Het gewicht en oppervlakte van de konus x bewging in mm bepalen in mijn ogen (en andere) mede hoe een woofer kan klinken , je hebt namelijk te maken met massatraagheid .

Perfect_audio

Citaat van: SMarcel op oktober 24, 2013, 10:16:37
Ja, JBL ziet er lekker uit en zal ook wel zo klinken, ik heb die wel eens op MP of Ebay gezien maar niet geschikt voor mijn portemonaie.

Zoals al aangegeven zal daarom mijn zoektocht langer duren omdat ik niet al teveel wil uitgeven, mag zelfs een klus/hobby projectje worden om de kosten te drukken.

Realistic had vroeger ook van die monster speakers.

Groeten,

Marcel

Tja, wensen versus beperkingen.
Als het 1 inch kleiner mag zijn en niet veel kosten, dan zou ik eens naar deze (DJ310) luisteren:
http://www.indianaline.nl/producten/diversen/dj308-grote-monitor.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

bas focal marantz

Citaat van: Perfect_audio op oktober 27, 2013, 21:33:19
Tja, wensen versus beperkingen.
Als het 1 inch kleiner mag zijn en niet veel kosten, dan zou ik eens naar deze (DJ310) luisteren:
http://www.indianaline.nl/producten/diversen/dj308-grote-monitor.

ron
Ik heb een andere reeks van ze gehoord , voor het geld zeker niet slecht en de afwerking zeer netjes .

SMarcel

Censuur