Power voor mijn GX50 monitoren

Gestart door HouseQ, oktober 18, 2013, 17:20:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HouseQ

Welkom op mijn topic;) ik ben nieuw op het forum na wat marantz-en beluisterd te hebben!

Ik heb afgelopen weer een setje Monitor Audio GX50 monitoren gekocht en deze draaien op dit moment nog op een Surroundversterker van Denon(1912) Vloeken in de kerk natuurlijk! Mijn speakers zijn ongelukkig haha.

Nu ben ik aan het rondzoeken geslagen (ook op HTForum) alleen het is me niet echt duidelijk. De verkoper waar ik de GX-en heb gekocht geeft aan dat een PM6005 volledig aan mijn wensen kan voldoen(ook omdat een Optical in erg prettig door het gemis van een DAC), alleen toen ik aangaf ook een beetje te kijken naar modellen van vorig jaar(PM7004???) gaf hij aan dat dat niet nodig was.

Later in het gesprek gaf hij wel aan dat als ik ze dan echt leuk aan wil sturen ik misschien beter Rotel of NAD kan kiezen om de monitoren lekker aan te sturen.

Ik heb de volgende versterkers in gedachten alleen kan niet zo goed inschatten wat nou de beste match(geen underpower maar ook geen overkill) receiver zou zijn.
-2e hands pm7001ki
-2ehands pm15S1
-2ehands of koopje een pm pearl lite
-Koopje pm7004 of..?6004?
-nieuwe PM6005

Of natuurlijk iets anders leuks? Ik ben niet zo van de vintage apparatuur eigenlijk en houd van stevige dancemuziek ;) Subwoofer in dus ook een toekomstproject.

RP

Ik heb ze wel eens beluisterd bij mn hifidealer en ik denk dat daar een pm 80 heel mooi match bij is.
Ik weet niet wat jouw budget is natuurlijk, anders zou ik eens naar een Arcam gaan luisteren.
Ik heb het vermoeden dat de door jouw genoemde opties misschien net iets te schel gaan klinken  met jouw speakers.(hele mooie trouwens!  :yes:)
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

pietjepc

Ik moet toegeven dat ik een beetje bevooroordeeld ben, en er qua techniek helemaal geen verstand van heb, maar vind persoonlijk de pm15 een hele mooie :wink: Volgens mij heb je ook genoeg vermogen om je speakers goed aan te sturen, hoewel dit ook met de andere opties ook prima zal gaan... 
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Maurice

Ik denk dat alle genoemde opties prima gaan!
Relatief laag rendement, maar niet iets waar de genoemde opties moeite mee zullen hebben om toch een lekker volume te halen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HouseQ

Maar wat in termen van stabiliteit en beste match? speakers kunnen tussen 50-100watt en pm6005 doet iets van 45watt op het kanaal?

Marvin

Geen idee wat die versterkers zouden moeten kosten, ook geen idee of luidsprekers voor jouw qua uiterlijk aan hoge eisen moeten voldoen.
Dat gezegd hebbende lees ik; Denon instap receiver én dance......
Dan denk ik;

http://link.marktplaats.nl/732427598

Eventueel later een leuk klein subje erbij en geheid dat de buren morgen al op de stoep staan, overigens ook zonder subwoofer.

Dance monsters, dit is mijn uitspraak én daar moet u het mee doen.....

Maurice

Citaat van: HouseQ op oktober 19, 2013, 00:06:34
Maar wat in termen van stabiliteit en beste match? speakers kunnen tussen 50-100watt en pm6005 doet iets van 45watt op het kanaal?
Hmmm, ja, daar had ik even niet op gelet. Ik zou zeker boven het minimum vermogen gaan zitten die de fabrikant heeft opgegeven.
Maar welk budget heb je voor ogen?
Een 2ehands PM15s1 is mooi, maar er zijn meerdere opties (ook bij andere merken).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

gul123

Maar wat in termen van stabiliteit en beste match? speakers kunnen tussen 50-100watt en pm6005 doet iets van 45watt op het kanaal?

Barre72

Heb de GX50 eens in combinatie met een Denon PMA-1510AE (en een Denon DCD-1510AE) kunnen beluisteren en dat klonk niet verkeerd :-)
Set 1 : Marantz PM7000N - Marantz UD5007 - Monitor Audio RX6 - LG C7V
Set 2 : Marantz PM7004 - Marantz CD5003 - Pioneer S-A4SPT-PM (Pure Malt) - Raspberry PI + Volumio
NAS : HPE Proliant Microserver + Rocky Linux 9 (NFS, MiniDLNA)

i-DSI

Eén van m'n vrienden heeft deze speakers in combinatie met mijn ouwe NAD C270 die ik 'm tweedhands verkocht heb. Dat is volgens mij een hemels huwelijk!!  Speelden eerst op een oude Denon PMA735R (zo één heb ik er ook nog staan) en het verschil tussen die twee versterkers in combinatie met deze monitors is gigantisch.
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1