zelfbouw monoblokken met Hypex NC 400 modules

Gestart door frboe, oktober 15, 2013, 19:01:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frboe

Hallo

is dit een aanrader? , het zijn versterker modules van hypex: NC400 gecombineerd met bijpassende voeding SMPS600 (kost rond de 1000€)
is een klasse D versterker met toch wel mooie specs, ik wou deze eventueel gebruiken voor mijn electrostaten op termijn, klasse D versterker krijgt toch lovende kriteieken maar ik ken het helemaal niet,
graag jullie feedback alvast bedankt
Marantz PM16

Maurice

Ga je deze zelf maken? Heb je verder informatie hierover?
Ik denk dat je hiermee een enorme versterker in handen hebt, maar in die prijs range kun je een hoop vinden, zeker tweedehands.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

frboe

Ik zou die zelf maken, deze modules zijn "plug and play" of toch bijna, je zorgt voor je kast , enz
voordeel van klasse D versterkers is dat ze energiezuinig zijn, weinig warmte disiperen en ze de vermogens moeiteloos halen dit zowel in 4, 2 en 1 ohm.
Wat ik niet weet is hoe ze reageren op hoog ohmige en ook soms capacitieve belastingen.
Ik tast eerst af wat de kennis hieromtrent is
Je kan idd op de tweedehands markt mooie dingen vinden voor die prijs, maar vaak niet met die specs
Marantz PM16

Maurice

Als je je bevindingen wilt delen, dan lees ik geïnteresseerd mee!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

cz79

Ik heb twee UCD400 mono eindversterkers aan de Avalon hangen en dat bevalt meer dan goed, indien de belasting van de luidspreker niet te gek is geven ze meer dan voldoende power, echter met electrostaten wil de belasting nog wel eens zakken/dippen naar de 1 á 1.5 Ohm, ik denk dan dat UCD het erg moeilijk kan gaan krijgen (afhaneklijk of het een dipje is of langdurig).

Wellicht heb je meetgrafieken van de luidsprekers?

Whisper.nl

Mijn persoonlijke ervaring: VdMedevoort en electrostaten .
Een MA 220 in combi met Final 1.04.
De versterker gaf geen krimp ook niet op hoog volume.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Wat voor elektrostaten betreft het? Als je Martin Logan's hebt/gaat gebruiken moet je wel even rekening houden met ee n paar goede dips, opzich niets problematisch maar wel even op letten

frboe

de elctrostaten zijn audiostatic ES100, voor de meetresulatten zou ik het wel eens moeten opzoeken
Marantz PM16

mountainbiker

Citaat van: frboe op oktober 15, 2013, 19:01:58
Hallo

is dit een aanrader? , het zijn versterker modules van hypex: NC400 gecombineerd met bijpassende voeding SMPS600 (kost rond de 1000€)
is een klasse D versterker met toch wel mooie specs, ik wou deze eventueel gebruiken voor mijn electrostaten op termijn, klasse D versterker krijgt toch lovende kriteieken maar ik ken het helemaal niet,
graag jullie feedback alvast bedankt
Wordt in de toekomst denk ik voornamelijk klasse d.Hoor er veel goede verhalen over.Heb ook begrepen dat Pioneer een nieuwe serie geintegreerde amps heeft uitgebracht ook allemaal klasse d.  Ben eigenlijk nieuwsgierig of dit nou echt anders "klinkt" Als een klasse ab versterker en of er verschillen zijn. Ze gebruiken geloof ik zowiezo minder vermogen.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

jowa

Digitale versterkers gaan er meer en meer komen.
Ook vanwege de verbruikseisen vanuit de EU aan apparatuur. Het moet allemaal steeds zuiniger.

Groot voordeel is dat over een aantal jaar je alles met UTP/STP aan elkaar kan knopen, zoals nu ook al bij Meredian kan.

Paar mooie uCD's in je luidsprekers laten bouwen, koppelen aan je digitale voorversterker en gaan.

mountainbiker

Citaat van: Maurice op oktober 17, 2013, 21:38:51
Ga je deze zelf maken? Heb je verder informatie hierover?
Ik denk dat je hiermee een enorme versterker in handen hebt, maar in die prijs range kun je een hoop vinden, zeker tweedehands.
Een paar mooie foto's er bij zou ook leuk zijn!!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Cornelis1921

@Mountainbiker, Ik heb in een luisterruimte van locale audioboer de A-70 (is een A-50 met extra functionaliteiten) gehoord. Deze geheel klasse D versterker klinkt op het eerste gehoor helemaal niet slecht, integendeel, heel goed zelfs. Ik ga nog eens een luistersessie beleggen aldaar want ik ben serieus geinteresseerd.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Eip

Citaat van: jowa op oktober 21, 2013, 17:02:54

Paar mooie uCD's in je luidsprekers laten bouwen, koppelen aan je digitale voorversterker en gaan.

Als het goed is zitten die ook in Adam luidsprekers.   :yes:
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

bas focal marantz

ik wil je hier niet wegjagen maar heb je deze vraag al op zelfbouwaudio forum neergelegt ?

frboe

neen ik heb niet op het zelfbouw forum geweest, aangezien ik al enkele fora doe (oa voor mijn andere hobby's wil ik dit toch beperken anders ben je de gehele dag bezig met forums af te lopen  :zzz:
Ik wou eerst eens weten wat de eerste ervaringen zijn met die klasse D versterkers, want ze zijn nog relatief nieuw, en ik wil eigenlijk eens weten hoe muziekaal ze klinken, want dat vind ik de eerste vereiste , en ja muzikaliteit is idd zeer objectief
Marantz PM16