Marantz 4400

Gestart door bprijs, oktober 07, 2013, 19:37:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bprijs

Beste forummers mijn naam is Branko Prijs 32 jr jong en kom uit Almelo
Mijn hele leven al geinteresseerd in oude meuk :wink:
Ben nieuw hier op het forum en heel nieuwsgierig naar Marantz Vintage.

Nadat ik een stukje had gelezen op een Amerikaans forum waarom een Vintage Receiver meestal beter
klinkt dan een huidig model was ik om.
Eerst eens gekeken naar een Pioneer 9800 versterker met bijhorende tuner.
Maar nadat ik las dat het een goede set was maar voor minder geld een nog betere Marantz te koop was ging ik twijfelen.
Nu heb ik wel een slechte eigenschap, en dat is als ik dan iets koop wil ik het ook niet met het minste doen, dan moet het ook wel iets zijn wat mijn verwachtingen waar maakt.

Nu vind ik de Marantz 2500 en 2600 echt te gekke apparaten met die oscilloscoop.
En nu wil ik eigenlijk ook zo iets maar die prijzen zijn me iets te gek.
Misschien iets voor later want ik heb ook andere (erg dure) hobby's.

Maar de 4400  heeft ook een oscilloscoop en is nog wel een keer betaalbaar is dit nog een beetje een receiver die me kippenvel zal geven?
Ik heb nu een Harman Kardon HK3380 wat ik op zich niet verkeerd vind maar heb het gevoel dat een marantz beter zal zijn.
De HK speelt op B&W DM220 en Jamo Professional 200 speakers.
De jamo's zijn niet de besten op de markt maar ik hou wel van een beetje een diepe bass.

Ik ben niet van plan om 8 speakers aan te sluiten op de 4400 is dat erg?
Vind de 4400 echt een mooi apparaat door de oscilloscoop maar heeft dit echt meerwaarde?
Of is het gewoon een overbodige luxe, en kan ik beter wat geld besparen en een 22XX serie nemen.
En dan vooral de wat hogere types.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik het beste kan doen ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Maar ben toch nieuwsgierig en hoop dat ik perplex zal staan.
Wie o wie kan me wat advies geven in dit doolhof.
En heeft eventueel iets leuks staan voor me mag ook met defect want soldeer skills heb ik wel.
Heb jaren printplaten van speelautomaten gerepareerd :wink:




jeroen pijper

Moet minimaal 8 ohm zijn ja dat kan maar wel op quadrophonie staan ja het lukt makkelijk zelfs mijn 4230 kan het aan

Verstuurd van mijn LG-P880 met Tapatalk

Marantz 2015 Marantz 4230
Harman Kardon 430 Sansui 8080DB pioneer sx 737 sony str 7055


speakers
bose 205 Marantz 7g

bprijs

Nog wat meer informatie betreft prestaties en dergelijke.
Ik moet nog overtuigd worden :-D

JohnWx

98% word bepaald door de speakers en akoestiek 


succes


Wat is beter of anders dan die Pioneer SA9800 :-o
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maus

 stupid
Jups.

En de bron... (youtube mp3tje? )

JohnWx

Citaat van: Maus op oktober 08, 2013, 00:33:20
stupid
Jups.

En de bron... (youtube mp3tje? )

dat zijn geen bronnen  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

verho035

ben zelf in het bezit van zo,n mooie marantz 4400,
ik vindt hem prachtig spelen heb er vier luidprekers op staan en dan op de vari-matrix
prachtig ,ben ook in bezit van een marantz 2325 maar dat speelt anders.

zou maar eens uitkijken naar een 4400 krijg je geen spijt van...

jeroen pijper

Citaat van: verho035 op oktober 08, 2013, 18:38:02
ben zelf in het bezit van zo,n mooie marantz 4400,
ik vindt hem prachtig spelen heb er vier luidprekers op staan en dan op de vari-matrix
prachtig ,ben ook in bezit van een marantz 2325 maar dat speelt anders.

zou maar eens uitkijken naar een 4400 krijg je geen spijt van...

Heeft u een 4400 dat is mijn droom. Die wil ik maar het kost te veel voor een 14 jarig joggie. Ik moet maar met een 4230 doen.
Marantz 2015 Marantz 4230
Harman Kardon 430 Sansui 8080DB pioneer sx 737 sony str 7055


speakers
bose 205 Marantz 7g

2285B

Af en toe komt er een 4400 langs ,pas wel ff op hoe ze er intern uitzien ,hier in Denekamp staat er ook 1 .Niet te koop wel te bezichtigen .

bprijs

Bedankt voor de reacties.
Nu moet ik me dus ook verdiepen in welke luidsprekers ik moet gaan gebruiken :roll:
Denekamp is niet zo ver weg dus wellicht als het mogelijk is een keer komen luisteren.
Ook al zou ik er 1 vinden die intern niet al te best is zou ik waarschijnlijk als de prijs goed is overgaan op aanschaf.

Cornelis1921

 stupid hello Branko, welkom! hello pompom (...en vol verwachting klopt ons hart)
Als regelmatige bezoeker van dit topic heeft jouw introductie op dit  forum bij mij i.i.g. de nodige verwachtigen geschept. ...en hou jij ook zo van mooie plaatjes, ik (al kan ik zelf (nog) niet maken en uploaden) en velen met mij ook, je hoeft er op dit forum niet zuinig mee te zijn. ;-)
Groet,
Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bprijs

Hallo Cor

Bedankt voor je warme welkom ik zal zodra ik iets heb eens wat foto's posten.
Ik kom hier niet regelmatig maar probeer af en toe eens te kijken.
Hou het internet nauw in de gaten naar een geschikt exemplaar voor mij.
Maar die 4400 is nogal duur, ik ben echt muziek gek maar ga niet de hoofdprijs betalen. :-D
Wellicht dat ik het toch eerst maar eens moet proberen met een wat lager model.

jeroen pijper

Ja je kunt een 4430 of een 4240 is ook wel genoeg dat zijn quadrophonie. 2252(B) 2270 2275 2265(B) stereo

Verstuurd van mijn LG-P880 met Tapatalk

Marantz 2015 Marantz 4230
Harman Kardon 430 Sansui 8080DB pioneer sx 737 sony str 7055


speakers
bose 205 Marantz 7g

bprijs

#13
Nou hier ben ik weer, ik hoor nu ook bij de Marantz club.
Wel even iets heel anders dan de 4400 waar ik het eerst over had.
Maar omdat ik hem letterlijk bijna bij mij in de tuin heb gekocht en de prijs goed was heb ik gekocht: een 2238.
Bouwjaar 1977 en nog helemaal origineel en als nieuw aan de buitenkant, geen krasjes of deukjes of wat dan ook.
Komt van een man die hem van zijn oma heeft geërfd en eigenlijk direct al op zolder is beland.
Hij heeft daar een jaar of 10 gelegen en nu heb ik hem dus gekocht.
Ik had niet zo'n hoge verwachting van de receiver omdat het nu ook niet het topmodel is.
Maar toen ik hem aansloot was ik toch wel ontzettend enthousiast, wat een geluid helemaal top.
Voorlopig is dit denk ik wel goed genoeg voor me, en als ik nog een keer tegen een 4400 aan loop koop ik hem alsnog.

Uiteraard zijn er ook een aantal dingen die nog wel moeten gebeuren aan de 2238.
Er zijn een paar lampjes kapot en hij bromt een beetje als ik kanalen zoek op de fm band, weet niet of dat normaal is.
Nu wil ik de receiver ook zelf gaan repareren door alle condensatoren te vervangen.
Ik heb de soldeer skills wel omdat ik jaren speelautomaten heb gerepareerd en hier ook regelmatig printplaten heb moeten repareren.
Echter waar ik hier over lees is het afregelen als alles is vernieuwd dat gaat me niet lukken.
Is dit echt nodig nadat ik alle condensatoren heb vervangen en zoja wie kan dit voor me doen.
Tips voor het repareren en schoonmaken zijn uiteraard welkom.
Ik ben van plan om Panasonic condensatoren te gebruiken, deze zijn volgens mij wel van goede kwaliteit.

Omdat mensen ook graag plaatjes zien bij deze :-D





jrm

Gefeliciteerd, leuke aankoop!