Beste forummers mijn naam is Branko Prijs 32 jr jong en kom uit Almelo
Mijn hele leven al geinteresseerd in oude meuk
Ben nieuw hier op het forum en heel nieuwsgierig naar Marantz Vintage.
Nadat ik een stukje had gelezen op een Amerikaans forum waarom een Vintage Receiver meestal beter
klinkt dan een huidig model was ik om.
Eerst eens gekeken naar een Pioneer 9800 versterker met bijhorende tuner.
Maar nadat ik las dat het een goede set was maar voor minder geld een nog betere Marantz te koop was ging ik twijfelen.
Nu heb ik wel een slechte eigenschap, en dat is als ik dan iets koop wil ik het ook niet met het minste doen, dan moet het ook wel iets zijn wat mijn verwachtingen waar maakt.
Nu vind ik de Marantz 2500 en 2600 echt te gekke apparaten met die oscilloscoop.
En nu wil ik eigenlijk ook zo iets maar die prijzen zijn me iets te gek.
Misschien iets voor later want ik heb ook andere (erg dure) hobby's.
Maar de 4400 heeft ook een oscilloscoop en is nog wel een keer betaalbaar is dit nog een beetje een receiver die me kippenvel zal geven?
Ik heb nu een Harman Kardon HK3380 wat ik op zich niet verkeerd vind maar heb het gevoel dat een marantz beter zal zijn.
De HK speelt op B&W DM220 en Jamo Professional 200 speakers.
De jamo's zijn niet de besten op de markt maar ik hou wel van een beetje een diepe bass.
Ik ben niet van plan om 8 speakers aan te sluiten op de 4400 is dat erg?
Vind de 4400 echt een mooi apparaat door de oscilloscoop maar heeft dit echt meerwaarde?
Of is het gewoon een overbodige luxe, en kan ik beter wat geld besparen en een 22XX serie nemen.
En dan vooral de wat hogere types.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik het beste kan doen ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Maar ben toch nieuwsgierig en hoop dat ik perplex zal staan.
Wie o wie kan me wat advies geven in dit doolhof.
En heeft eventueel iets leuks staan voor me mag ook met defect want soldeer skills heb ik wel.
Heb jaren printplaten van speelautomaten gerepareerd