Na een behoorlijke tijd "puzzelen" heb ik eindelijk m'n SR6007 receiver zo aan de praat als dat ik het me voorgesteld had. Films kijken (TV, Blu ray, mediaplayer) doe ik in 3.1 (3 x B&W M-1, 1 x B&W PV1D), muziek luisteren doe ik in 2.1, via dezelfde speakers.
Ik moet zeggen dat ik voor wat het films bekijken betreft behoorlijk tevreden ben (het geluid is uiteraard niet echt "surround" maar de vorm van onze woonkamer leent er zich niet echt voor om nog twee extra M-1's weg te zetten of hangen....), ook stereo muziek klinkt zeker niet slecht.
Omdat ik hoofdzakelijk muziek in FLAC (opgeslagen op NAS) beluister met de in de SR6007 ingebouwde mediaplayer, vroeg ik me af of er nog een duidelijke "sprong" in de kwaliteit van muziek luisteren te behalen valt door het afspelen te doen via een "dedicated" audio netwerkspeler zoals de Marantz NA-7004 of de Pioneer N-50.
Een dergelijke speler kost al gauw EUR400,- tot EUR500,- en als de kwaliteitsverbetering niet of nauwelijks hoorbaar is, dan is het m.i. weggegooid geld....
Iemand ervaring met een NA-7004 of Pioneer N-50 t.o.v. het afspelen van FLAC-bestanden via de in de receiver ingebouwde speler?
En is er evt. nog meer voordeel te halen uit een losse audio netwerkspeler?
Alvast bedankt voor jullie reacties!