Me(e)ting bij SB.

Gestart door SB_Marantz, september 20, 2013, 13:25:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SMarcel


Eip

Ja tot straks, nog even de NAD afstoffen, en dan kan die weer aan het werk. Na een vakantie van zo,n 3 jaar  :yes:
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

mountainbiker

Enjoy en foto's en een verslag please!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

xander32

Citaat van: mountainbiker op oktober 12, 2013, 10:46:53
Enjoy en foto's en een verslag please!!
... helaas heb ik door onverwachts (Usher kopers) bezoek, de M&G verstek moeten laten gaan :-(.
Ben dus heel benieuwd naar de uitkomst en hoop dat ik nog een x bij S B Marantz op audiëntie mag :yes:.

xander32

Citaat van: xander32 op oktober 12, 2013, 15:14:37
... helaas heb ik door onverwachts (Usher kopers) bezoek, de M&G verstek moeten laten gaan :-(.
Ben dus heel benieuwd naar de uitkomst en hoop dat ik nog een x bij S B Marantz op audiëntie mag :yes:.
Zijn de mannen nog aan het testen :-o.

thanatos

net thuis  :-D Zal straks/morgen en kort verslagje posten! Kan alvast zeggen dat de gastvrijheid van Wilfred en Bianca subliem was en de andere gasten zeer aangenaam gezelschap waren.

Mooie verzameling Marantzen en ander versterker spul bij elkaar gezien vandaag!

WilliamB

Ik ben benieuwd naar jullie verslagen  HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 1965

Bij Wilfred en Bianca staat altijd de koffie klaar.
Kom maar op met jullie verslag en fotoos. HB

thanatos

Korte impressie van de meeting. Opkomst was niet heel groot maar dat was ook een beetje de bedoeling zodat er voldoende ruimte was voor vragen en om te kunnen luisteren.

Wilfred had een testopstelling in zijn woonkamer neergezet en aan de hand daarvan heeft hij met voorbeelden in een notendop uitgelegd hoe versterkers werken. Welke factoren van invloed zijn op de weergave en hoe je dit kunt meten. Zaken als lineair versterken, dynamiek en met welke grote toleranties een versterker ontwerp is opgezet zijn aan de hand van voorbeelden helder uitgelegd.

Bij binnenkomst stond de mooie Marantz 7 + 8b combinatie zijn kunsten al ten gehore te brengen. Wat Eva Cassidy geluisterd. Later nog een PM11S2 en een 1060 kort na elkaar geluisterd om te laten horen hoe weinig er in de 35 jaar tijd veranderd is. Als kers op de taart mocht de Model 500 ook nog even zijn kunsten vertonen tot de grenzen van de Klipsch RF-7's  met The Race van Yello. Dat hebben de overburen zeker ook gehoord  :-D

Er zijn diverse versterkers even aan de testbank geweest om te kijken hoe ze versterkten. Oa een Tripath, NAD en hele mooi zelfbouw eindtrap van Marcel. Hier zou na een blikseminslag een brom in zitten. En deze was dan ook direct zichtbaar bij inschakelen.

Later zijn er nog een SM-7 en SM-6 op de testbank geweest. Mooie exemplaren!

Al met al een leuke meeting, heldere uitleg dat correct versterkende versterkers onderling geen klankmatige verschillen laten horen als ze gebruikt worden binnen hun grenzen. Leuke gesprekken gehad waar ook ruimte was voor een lach en ook een serieuze noot.

Wilfred en Bianca bedankt voor de gastvrijheid!





100%Marantz

We hebben inderdaad veel van de gevoerde discussies op het forum aangehaald.
Wat heeft een versterker nodig om op een correcte wijze te versterken, met meting van de verschillende versterkers.
Wat kan de invloed van kabels zijn. Hoe meet men dat allemaal en dan wat praktijk zoals John hier uitlegt.
Power, dynamiek, distortie enz...

De Klipsh RF7 zijn prachtig. Geven de muziek prachtig weer.

Bedankt Wilfred en Bianca voor jullie gastvrijheid.

Leuke namiddag gehad.
marantz, what else?

Eip

Ik heb ook genoten van deze luisterdag. Wilfred heeft, uitgelegd hoe een versterker zijn werk doet en dit laten zien op een oscilloscoop, en daar kon je goed op zien of de versterker ook alles kan waarmaken zoals er in de technische specificaties van de fabrikant vermeld zijn.  :yes:  Ook heeft Wilfred nog uit de doeken gedaan, over de zin en onzin verhalen die er de ronde doen over peperdure interlinks en luidsprekerkabels. En dat het uiteindelijk geen bal uitmaakt welke luidsprekerkabel of interlink je aan je versterker en cd speler hangt, en luidsprekers.

Het kan net zo goed installatiedraad of prikkeldraad zijn want je hoort het verschil toch niet. De luidsprekers van Wilfred gaven een zeer mooi geluid, met diepe bassen, en zijn van het merk klipsch, mijn petje af voor deze jongens. 

thanatos,

Heeft hierboven een mooi stukje geschreven, en ik heb het zo precies beleefd, en hij heeft het zeer mooi verwoord, mijn dank daarvoor.

Wilfred en Bianca bedankt voor deze mooie dag.   :yes:
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Marantz 1965

Mooi stukske mannen....................... HB

xander32

Citaat van: Marantz 1965 op oktober 13, 2013, 17:20:24
Mooi stukske mannen....................... HB

:yes:


... alleen ben ik nog niet overtuigd betreft versterking en kabels, mijn oren vertellen mij steevast iets anders ... Jammer dat ik gisteren onverwachts heb moeten afhaken!