Me(e)ting bij SB.

Gestart door SB_Marantz, september 20, 2013, 13:25:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jrdejong

Absoluut  :yes:
Een dropveter of kleerhanger van metaaldraad als interlink lijkt toch nergens op?  HB
Where the hell was Biggles when you needed him last saturday?

JohnWx

Maar ik heb 1 dropveter op leeftijd maar gold en met Nakamichi erop die mag blijven voor de tuner of een ander aux dingetje
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

#107
Citaat van: SMarcel op oktober 13, 2013, 17:41:25


Nou mijn Tripath klinkt bij mij thuis geweldig (en daar draait het toch om) maar meet bij Wilfred niet de juiste waardes. Meten is weten, maar horen is scoren.

Dan mijn zelfbouw eindeversterker, deze heeft een brom over de luidsprekers en dat liet de scoop ook duidelijk zien.



De scope liet ook duidelijk zien dat de Tripath zwaar stond te oscilleren........waarschijnlijk buiten de gehoorgrens maar er is duidelijk iets niet in de haak met die versterker.

De scope liet de brom ook overduidelijk zien dus waarom dan een opmerking als deze plaatsen vraag ik me af?

Verder een leuk verslag van jou kant.

Ik zou de Tripath even na laten kijken als ik jou was.

Zo ziet oscillatie eruit:





Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jrdejong

En hoe ziet 'normaal' er in dit geval uit? Is dit oscillatie omdat je een golf ziet of is dat het gevolg van het aangeboden signaal en zie je de oscillatie omdat de lijnen zijn verbreed?

Mijn gok is het laatste.
Where the hell was Biggles when you needed him last saturday?

SB_Marantz

De golf is gewoon de sinus.

De ernstige verdikking is de oscillatie.
Zo hoort het te zijn:


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jrdejong

Goed gegokt  :yes:

Maar jakkes... in het eerste plaatje verschilt de amplitude tussen beide golven ook nogal.
Where the hell was Biggles when you needed him last saturday?

SB_Marantz

Ging om het voorbeeld.
Zie jij een Tripath?


Dit was een preamp met soortgelijke problemen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jrdejong

Dat had ik begrepen  :wink:
Mijn commentaar was ook voor dit voorbeeld bedoeld. Maar de scope instelling zou ook anders kunnen zijn voor beide kanalen.
Vroeg het me gewoon af.
Where the hell was Biggles when you needed him last saturday?

SB_Marantz

Wegens de succesvolle informatieve vorige meeting wil ik er best nog eentje doen.

Interesse?
Post je motivatie hieronder.
Suggesties zijn ook welkom.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

100%Marantz

Ben altijd wel geïnteresseerd, maar ben al geweest, dus als er anderen willen, ... , anders met veel plezier, ook kennis maken met anderen is altijd leuk.

Ik ben altijd al overtuigd geweest dat (op normaal huiskamer volume) men geen, of heel weinig verschil hoort tussen 2 versterkers. Maar de laatste tijd heb ik toch de indruk gehad dat bepaalde versterkers anders klinken.

Ik had mijn PM 450 aangesloten aan een Tuner : ST450 en een CD speler CD 880. Speelt mooi, niets op te zeggen, behalve dat ik de indruk heb dat de relais niet meer uitschakeld.

Vandaar dat ik verander van versterker en sluit mijn PM710 DC aan. En tot mij grote verbazing heb ik de indruk dat deze minder klinkt. "agressiever" Is het nu een verschil of is er iets mis met de PM710?

Heb dezelfde ervaring met een NR/SR receiver. Waar liggen de verschillen.
marantz, what else?

SB_Marantz

Meten is weten.....er zou zomaar een  afwijking in kunnen zitten....
Ik heb deze zelf ook, de 500 en 710dc.
Prima versterkertjes.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

QuattroNL

Deze meet wil ik graag meemaken, I'm there!
Zaterdag of zondag maakt me weinig uit.

Als er nog iets meegenomen moet worden dan hoor ik dat wel (een PM of een of andere vage plaat  clown1).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

SB_Marantz

Het wordt sowieso weer in het weekend.
Het zal nog even duren eer we samen iets gaan plannen.
Dus niet volgende week....

Wat er mee genomen gaat worden laat ik aan de deelnemers over.
Niets moet, alles mag.

Zelfs bij twijfel over een bepaalde versterker mag je die gerust mee nemen maar het is niet de bedoeling dat ik ga zitten repareren tijdens de meeting.

Ook goede muziek is van harte welkom, graag zelfs!

Verdere details wederom al dan niet middels PM of hier in dit topic.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jrm

Leuk!

Bij deze maak ik ook mijn keuze kenbaar.

xander32

Citaat van: QuattroNL op januari 24, 2014, 16:16:19
Deze meet wil ik graag meemaken, I'm there!
Zaterdag of zondag maakt me weinig uit.

Als er nog iets meegenomen moet worden dan hoor ik dat wel (een PM of een of andere vage plaat  clown1).
Graag ben ik van de partij. De vorige keer moest ik helaas verstek laten gaan, maar ik ben nog steeds erg benieuwd naar de uitleg hetgeen een versterker is en doet (hopenlijk in Jip en Janneke taal) en het 1 op 1 vergelijken van versterkers  :yes:.