Voltage subwoofer-uitgang SR6007

Gestart door Ronald1967, september 17, 2013, 17:03:43

Vorige topic - Volgende topic

Ronald1967

Nog een (voorlopig :-) ) laatste vraagje over m'n SR6007....

Op de op de SR6007 aangesloten subwoofer (B&W PV1D) moet ik de "line" ingangsgevoeligheid afstemmen op het voltage van de bron (de SR6007 dus).

De subwoofer is aangesloten op de "SW1 pre out" uitgang van de SR6007.

volgens de specificaties van de SR6007 is het voltage;

- 2.0 V van de D/A-uitgang
- 1.2 V analoog

Welk voltage is nu van toepassing voor wat betreft het instellen van de subwoofer??

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ronald1967

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

bas focal marantz

Citaat van: Ronald1967 op september 17, 2013, 17:03:43
Nog een (voorlopig :-) ) laatste vraagje over m'n SR6007....

Op de op de SR6007 aangesloten subwoofer (B&W PV1D) moet ik de "line" ingangsgevoeligheid afstemmen op het voltage van de bron (de SR6007 dus).

De subwoofer is aangesloten op de "SW1 pre out" uitgang van de SR6007.

volgens de specificaties van de SR6007 is het voltage;

- 2.0 V van de D/A-uitgang
- 1.2 V analoog

Welk voltage is nu van toepassing voor wat betreft het instellen van de subwoofer??

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Dat gaat je niet lukken via specifikaties .
dat ligt er ook aan hoe veel rendement je front speakers hebben .

Instellen gaat op gevoel , gewoon draaien tot het goed klinkt .

Als je met je SR6007 luidheid van pre out kan regelen stel die dan in op 3 kwart en bij je subwoofer draai je aan de knop zodat het laag mooi mee komt met de speakers , let wel op meestal stelt men het laag te snel iets te luid in .

SB_Marantz

Max 1,2 vac dus.
Wanneer je actieve sub een ing. Gevoeligheid van 1,5 Vac heeft kun je deze bijna maximaal uitsturen.
Tot zover het technische verhaal.
Gewoon dusdanig instellen tot hij lekker mee doet.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

bas focal marantz

En veel meer insturen kan bij 95% - 99% van apparaten gewoon geen probleem , en mocht het echt te veel worden hoor je dat terug als vervorming maar dan maak je het echt bond .

En dat is veelal vele male meer als een pre out kan leveren zonder zelf te vervormen .

JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op september 18, 2013, 20:21:13
En veel meer insturen kan bij 95% - 99% van apparaten gewoon geen probleem , en mocht het echt te veel worden hoor je dat terug als vervorming maar dan maak je het echt bond .

En dat is veelal vele male meer als een pre out kan leveren zonder zelf te vervormen .

de standaard is 2 V

als het gaat vervormen is er een foutje in het ontwerp
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

bas focal marantz

Citaat van: John Wx op september 18, 2013, 20:26:47
de standaard is 2 V

Er zijn zat pre - amps  die veel meer als 2 V  kunnen uitsturen , soms wel 10 V  .

Als je vele malen meer instuurd dan een apparaat aan input aankan gaat het vervormen .

JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op september 18, 2013, 21:50:48
Er zijn zat pre - amps  die veel meer als 2 V  kunnen uitsturen , soms wel 10 V  .

Als je vele malen meer instuurd dan een apparaat aan input aankan gaat het vervormen .

dus slecht ontworpen

de norm is 2

maar we hadden over een uitgang niet iets waar een volumeregelaar aan vast zit

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op september 18, 2013, 20:26:47
de standaard is 2 V

Klopt wat de Analoge uitgang trap na de D/A chip betreft.

Je kunt m.b.v. de preamp wel meer Vac's naar de actieve sub of eindversterker sturen.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Ronald1967

Wat een reacties allemaal :-) !

Omdat ik uitgegaan ben van 2.0 Volt, heb ik - op aanraden van de B&W PV1D manual - de "line" ingangsgevoeligheid ingesteld op -6 dB.
Tijdens het handmatig calibreren van alle speakers - met een analoge dB meter - moest ik echter 7 dB "toevoegen" om op ongeveer 75 dB te komen, net als de fronts en de center speaker.
Het lijkt er dus op dat ik beter de aanpassing van de ingangsgevoeligheid terug kan zetten naar 0 dB, wat volgens de manual goed zou zijn bij een voltage van 1.0 V.

Zal dat van 't weekend eens doen en de boel opnieuw calibreren, ik vermoed dat de geluidsterkte van de sub dan zonder dat bijregelen noodzakelijk is, al aardig in de buurt van de 75 dB gaat komen....

Ronald1967

Ter afsluiting van dit thema: Heb m'n vraag ook aan de Marantz service-afdeling voorgelegd. Het duurde even voordat ik reactie kreeg maar ik was positief verrast toen ik het antwoord las... Ze hadden de manual van de B&W PV1D subwoofer er bijgepakt om na te kijken wat ik exact met mijn vraag bedoelde. Aan de hand van wat ze in de manual gezien hadden, gaven ze me het advies om uit te gaan van 1 Volt en dus de aanpassing in de PV1D op 0 dB in te stellen....