Ik zeg steeds dat als je 2 verschillende tweeters neemt en die onder exact dezelfde waardes in zet je geen verschil zult horen. Die (nagenoeg) zelfde waardes had ik met 1 Neos tower met de dome tweeter en de andere Neos Tower met een Needle tweeter. En dan neem ik die micro verschillen tussen 2 speakers voor lief, dat hoort alleen een vleermuis op steroïden.
Stel nou dat Audyssey alle speakers op dezelfde x-over zou zetten gewoon omdat al die verschillende x-overs, zelfs voor dezelfde speakers, niet hoorbaar en nutteloos is (stel hè).
Dan gaat werkelijk iedereen zich afvragen of Audyssey wel werkt, want er gebeurt niets zichtbaar in dat setup menu.
Mensen willen graag een soort controle hebben, dus hoppa, we kwakken al die x-overs lekker door elkaar heen, zien ze in ieder geval dat er iets gebeurt.
Ik ben meer een voorstander van THX, geen gel#l, alles op 80Hz, of wat dan ook.
En ga nou niet zeggen dat dit alleen werkt met THX speakers, nee, dit werkt ook met niet THX speakers en nagenoeg alle midden klasse speakers kunnen makkelijk op 80Hz.
Ik vind ook dat speakers gewoon moeten doen waarvoor ze zijn ontworpen, wat een gezwets om de speakers "te ontzien" door al het laag door een sub te laten doen, kwak dan die woofer er helemaal uit.
Dus ik doe nooit moeilijk, ik neem de afstanden over van Audyssey en de rest geloof ik wel.
Maar dit is een discussie die al meer gevoerd is tussen het Audyssey kamp en de niet "gelovers"...