Citaat van: jowa op september 03, 2013, 14:20:44
Heftig
Ik ben in ieder geval onder de indruk van je versterker set-up.
En ik maar denken dat m'n oude set-up al te complex aan het worden was met één voorversterker en twee stereo eindversterkers.
Hoe schakel je alles aan/uit? Lijkt me dat je over de volgorde wel na moet denken.
Alles op één powerslof of verschillende groepen?
Wat voor luidsprekers heb je hier nu aan hangen dat je zo veel versterkers nodig hebt?
Alles gaat aan als ik de Onkyo 818 aan doe, die zit op een Master/Slave unit die dan de andere versterkers aan zet.
Ik heb de Nuon gewaarschuwd en die zouden extra vermogen uit de kerncentrale in Borssele halen
De speaker setup is een Magnat Needle set met 2x Magnat Needle Super Tower, Magnat Needle Super Center (ondersteund met aan beide kanten een Magnat Needle Sat om de spraak van de center wat breeder te krijgen), Magnat Needle Super Tower voor Surround, en Surround Back is 4x Magnat Needle Sat met de 2 middelste Sats dicht op elkaar en de 2 andere verder uit elkaar.
De Surround Back speakers worden mono aangestuurd, ook de center speakers uiteraard dus die worden door 1 PM versterkt.
Een beetje vogelen om binnen de 8-16 Ohm te blijven om zo de handel met speaker A en B aan te sturen.
Ik ben voor de 2e keer op Magnat Needle uitgekomen na een test periode met zeer kostbare speakers, exoten en wat al niet meer, maar deze "simpele" jongens doen het voor mijn beleving in mijn kamer het beste.
Lekker veel detail en het heerlijke hoog van Magnat.
Alle speakers doen voornamelijk laag/midden en hoog, de 2 passieve subs doen het laag en sub laag (via een Onkyo A-9030)
Ik heb gekozen voor deze "over the top" opstelling omdat ik gewoon alles handmatig wil kunnen regelen. Ik heb het wel eens geprobeerd met de receiver alleen maar dan ga je over op de handmatige EQ maar ik wil ook gebruik maken van Audyssey dus dan is dit voor mij de oplossing.
Eigenlijk niets bijzonders, de Onkyo is nu gewoon een soort voorversterker, de rest doet de eindversterking maar met gebruik van toon regeling.
Ik gebruik nu 4 pre-outs en 2x subwoofer pre-out van de Onkyo.
De Super tweeters zitten op de front speaker aansluiting van de Onkyo (dus niet pre-out) en gaan via een High/Low converter naar een hoog filter en dan naar de tweeters. (geeft een beter hoog dan met een gesplitste pre-out)
Wat prettig is dat ik de super tweeters nu helemaal naadloos kan integreren met de Needle Towers omdat die hun eigen versterking hebben.
Het zal allemaal wel anders kunnen maar dit is voor mij de meest praktische oplossing, niet de goedkoopste, maar ach, het is crisis