PM7004 Phonostage goed of slecht?

Gestart door oltmb, augustus 30, 2013, 19:42:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

oltmb

Ik hoor gemengde geluiden over de kwaliteit van de PM7004 phonostage.

Ik heb een Thorens met Grado Prestige Gold element en wil het maximale geluid eruit halen. Ik denk er over om een externe phonostage pre amp te gebruiken want ik heb nog een Cambridge Azur 640P liggen. Het is wel weer extra bedrading en stroom.

Wie heeft hier meer ervaringen mee?

Bert


Sent from my iPad using Tapatalk HD

pietjepc

Je vindt zelf ook dat het phono gedeelte van de 7004 niet goed is?
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

SB_Marantz

Wat betekend dat, het maximale?
Een phonotrap versterkt volgens DE RIAA curve..een soort van EQ met vastgestelde versterkingen en verzwakkingen op bepaalde frequenties uitgedrukt in dB.

Het enige middel om een betere weergave te krijgen is een serieus beter element.
Ik ben redelijk bekend met genoemd element en deze zijn ok.
Een frissere is bv een AT-440Mla waar ik persoonlijk erg gecharmeerd van ben.
Op een gegeven moment wordt het niet meer beter maar anders en je hoeft er echt geen 1000,- aan uit te geven.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

oltmb

Ik was gewend aan mijn Sony STR DB930 waarvan vaststaat dat de phonostage goed is. Ik ben nu diverse opnames aan het beluisteren met en zonder de externe Cambridge pre amp. Ik vind het geluid van de interne pre amp minder warm en minder open. Mijn vrouw vindt het holler klinken vertelde ze net.

De test in het Duitse blad Audio dd 03.05.2011 geeft een gemeten grafiek weer waar op te zien is dat de phono pre amp weergave karakteristiek vlak loopt van 20 tot 50 kHz maar dat zegt niet veel over de geluidsbeleving.

Ik ga nog maar verder luisteren en kijken of het verschil de moeite waard is om er een externe pre amp aan te hangen


Sent from my iPad using Tapatalk HD

pietjepc

Och ja, als je hem hebt, kun je hem er altijd tussen hangen als dit voor jou een betere weergave geeft. Zou geen andere aanschaffen :no:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

SB_Marantz

Citaat van: oltmb op augustus 30, 2013, 20:17:04
Ik was gewend aan mijn Sony STR DB930 waarvan vaststaat dat de phonostage goed is.

Dus omdat je het gewent bent staat het vast?

Citeer
Ik ben nu diverse opnames aan het beluisteren met en zonder de externe Cambridge pre amp. Ik vind het geluid van de interne pre amp minder warm en minder open. Mijn vrouw vindt het holler klinken vertelde ze net.

Heb je het nu over de lijn of phonotrap?


Citeer
De test in het Duitse blad Audio dd 03.05.2011 geeft een gemeten grafiek weer waar op te zien is dat de phono pre amp weergave karakteristiek vlak loopt van 20 tot 50 kHz maar dat zegt niet veel over de geluidsbeleving.

Niet?
Weten we dat ook weer.  :roll:

Citeer
Ik ga nog maar verder luisteren en kijken of het verschil de moeite waard is om er een externe pre amp aan te hangen

Je moet spelen waar jij mee wilt spelen...........


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op augustus 30, 2013, 20:26:44
Dus omdat je het gewent bent staat het vast?

Heb je het nu over de lijn of phonotrap?


Niet?
Weten we dat ook weer.  :roll:

Je moet spelen waar jij mee wilt spelen...........


Koffie neem ik
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

retriever

versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

Zoldar

Citaat van: oltmb op augustus 30, 2013, 20:17:04
Ik was gewend aan mijn Sony STR DB930 waarvan vaststaat dat de phonostage goed is. Ik ben nu diverse opnames aan het beluisteren met en zonder de externe Cambridge pre amp. Ik vind het geluid van de interne pre amp minder warm en minder open. Mijn vrouw vindt het holler klinken vertelde ze net.

De test in het Duitse blad Audio dd 03.05.2011 geeft een gemeten grafiek weer waar op te zien is dat de phono pre amp weergave karakteristiek vlak loopt van 20 tot 50 kHz maar dat zegt niet veel over de geluidsbeleving.

Ik ga nog maar verder luisteren en kijken of het verschil de moeite waard is om er een externe pre amp aan te hangen


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Probeer ook te kijken naar het niveau verschil van beide phono trappen. Als de een wat harder speelt zal die eerder meer open klinken.

Ik zou mijn geld eerder in een beter element stoppen hoewel ik zeker verbetering heb gehoord in de stap van een project phiono amp naar een graham slee.

Voor de rest zijn de meningen verdeel over de invloed van electronica.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

oltmb

Bedankt voor het advies.

De externe pre amp gaf een beter geluid dus die gebruik ik nu.

Voor mijn Thorens TD166 met TP11 arm schijnt een Ortofon MC25e MC element een goede verbetering te zijn dus dat kan ik eens uitproberen. Daarna verder sparen voor een Graham Slee. :-)

Bert

Sent from my iPad using Tapatalk HD

i2Paq

Ik vindt mijn Thorens TD145 minder klinken dan mijn Dual 1229 of de Dual 731Q aan mijn PM7004.

Dit komt echter doordat de Thorens een minder element heeft.

In vergelijk met mijn Luxman L58A of de Luxman C1000 ervaar ik niet dat de PM7004 een veel mindere phonostage heeft.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...