PM-KI Pearl Lite speakerkeuze

Gestart door Stevenpearllite, augustus 28, 2013, 12:40:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

johand

Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

JohnWx

Citaat van: johand op augustus 28, 2013, 15:02:18
zagevent :-)

sorry ben echt met verkeerde been en te laat uit bed gestapt en medicatie te laat  HLP :evil:


ga weer tellen tot 10
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: johand op augustus 28, 2013, 15:13:12
:-D kan ik ook es afkloppen... :schater:

ES Sony ?  :-P


Kende het woord niet maar is soms of heel vaak voor mij van toepassing mmmmmm eindelijk een woord voor mij gemaakt THX
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

johand

Citaat van: John Wx op augustus 28, 2013, 15:17:55eindelijk een woord voor mij gemaakt THX
Graag gedaan  :wink: .. en laat de pilletjes smaken.
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

QuattroNL

Tja, lastige vraag, welke speakers matchen goed bij mij en mijn versterker.
Smaak is nogal persoonlijk dus iedereen heeft daar zijn eigen mening over en zal zijn eigen speakers adviseren.
("wij van WC-eend adviseren WC-eend")

Zo heb ik Totem speakers op mijn Marantz PM15S2-LE.
Ik hou absoluut van dat heldere, sprankelende en vooral 3D geluid. En iedereen die bij mij komt luisteren is hoogst verbaasd over het geluid wat deze speakers voortbrengen.
Ik heb als fronts de Totem Arro, het kleinste zuiltje. De Staff is de grotere broer en past wellicht net niet in je budget, al zijn ze 2e hands prima te vinden voor <2k
Maarja, je moet van de sound houden, dus ga luisteren.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op augustus 28, 2013, 15:29:15
Tja, lastige vraag, welke speakers matchen goed bij mij en mijn versterker.
Smaak is nogal persoonlijk dus iedereen heeft daar zijn eigen mening over en zal zijn eigen speakers adviseren.
("wij van WC-eend adviseren WC-eend")

Zo heb ik Totem speakers op mijn Marantz PM15S2-LE.
Ik hou absoluut van dat heldere, sprankelende en vooral 3D geluid. En iedereen die bij mij komt luisteren is hoogst verbaasd over het geluid wat deze speakers voortbrengen.
Ik heb als fronts de Totem Arro, het kleinste zuiltje. De Staff is de grotere broer en past wellicht net niet in je budget, al zijn ze 2e hands prima te vinden voor <2k
Maarja, je moet van de sound houden, dus ga luisteren.

Ja jij zat ineens rondom de Totem  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Whisper.nl

Citaat van: QuattroNL op augustus 28, 2013, 15:29:15
Tja, lastige vraag, welke speakers matchen goed bij mij en mijn versterker.
Smaak is nogal persoonlijk dus iedereen heeft daar zijn eigen mening over en zal zijn eigen speakers adviseren.
("wij van WC-eend adviseren WC-eend")

Zo heb ik Totem speakers op mijn Marantz PM15S2-LE.
Ik hou absoluut van dat heldere, sprankelende en vooral 3D geluid. En iedereen die bij mij komt luisteren is hoogst verbaasd over het geluid wat deze speakers voortbrengen.
Ik heb als fronts de Totem Arro, het kleinste zuiltje. De Staff is de grotere broer en past wellicht net niet in je budget, al zijn ze 2e hands prima te vinden voor <2k
Maarja, je moet van de sound houden, dus ga luisteren.

stupid.

Nu een setje te koop op MP (Arro) van ca € 700,--.

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m683299301-totem-arro.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Groet Whisper.  byebye

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

RoGEK

Inderdaad, wij van wc-eend.....

Heb  je al eens gedacht aan Audio Physic..

Is het beluisteren wel waard.

Staat een mooi setje Tempo V tekoop op marktplaats.
royaal binnen budget.
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m699875941-audio-physic-tempo-v.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Komt daarmee wel iets preciezer mbt plaatsing, zeker omdat je aangeeft ze korter bij de muur te moeten zetten.
Ze hebben wat ruimte nodig..

Wellicht anders eens gaan kijken naar een nieuwe set Audio Physic Classic 10 of 20 die kunnen kort tegen de wand..

En zitten net onder je budget..

Luisteren is het advies... jouw smaak is niet die van een ander..

Welke regio kom je trouwens van?

Ps. Er staat een erg mooi setje usher monitors tekoop hier op het forum, binnen  je budget!!
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Zoldar

Als je van sprankelend houd komen de volgende merken naar boven:  Triangle, monitor audio en pmc twenty serie
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Stevenpearllite

Nou er zijn al aardig wat merken langsgekomen waarvoor dank. Ik ga hier eens rustig mee het internet afspeuren voor meer info....en luisteren natuurlijk. bedankt.

Whisper.nl

Citaat van: Stevenpearllite op augustus 28, 2013, 21:48:44
Nou er zijn al aardig wat merken langsgekomen waarvoor dank. Ik ga hier eens rustig mee het internet afspeuren voor meer info....en luisteren natuurlijk. bedankt.

http://www.hifi.nl/recensies/4079/Totem_Arro.html

Deze mag ca 20 cm van de achterwand staan.

De Staff vraagd om meer ruimte aan de achterzijde. Ca 40 a 50 cm

Groet Whisper

ps Indien je in de buurt van Ede eo woont kom je eens koffie drinken.
Kun je de staff luisteren op een Accu E 305
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

QuattroNL

Citaat van: Whisper.nl op augustus 28, 2013, 21:57:25
ps Indien je in de buurt van Ede eo woont kom je eens koffie drinken.
Kun je de staff luisteren op een Accu E 305
Tsss...alles klinkt mooi op een Accu  :wink:
Kan ie beter speakers op een Marantz gaan beluisteren, is een wat eerlijker vergelijk.

Maar idd, als de TS in de buurt van Arnhem zit mag ie altijd eens langskomen  8-)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

RoGEK

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Stevenpearllite

Nou nou dat wordt een berg koffie. Wel goede italiaanse graag......