miskopen ontwijken.

Gestart door HAL9000, augustus 11, 2013, 02:41:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen pijper

http://www.ebay.de/itm/VINTAGE-SUSUI-Stereo-Receiver-6060-/151146309922?pt=Vintage_Electronics_R2&hash=item233105a922 te duur en hoe die er uitziet. Ziet er niet uit. Wat doen mensen om deze prachtige receiver te verpauperen. Pracht ding maar qua onderhoud loopt die erg achter.

Marantz 2015 Marantz 4230
Harman Kardon 430 Sansui 8080DB pioneer sx 737 sony str 7055


speakers
bose 205 Marantz 7g

Marantzer

Ik vind dit ook een dubieuze advertentie, lees de tekst maar eens goed
http://link.marktplaats.nl/749641966
PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

JohnWx

Citaat van: Marantzer op november 30, 2013, 22:02:16
Ik vind dit ook een dubieuze advertentie, lees de tekst maar eens goed
http://link.marktplaats.nl/749641966

?
Levering betekend bij MP ophalen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantzer

Citaat van: John Wx op november 30, 2013, 23:09:17
?
Levering betekend bij MP ophalen

"Gratis gemonteerde diamant dome tweeter"  violent1
PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

JohnWx

Citaat van: Marantzer op november 30, 2013, 23:34:11
"Gratis gemonteerde diamant dome tweeter"  violent1

Dat kan als upgrade
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.


JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op november 30, 2013, 23:46:40
Heb je hier nog een mening over na het zien van het filmpje ?

Nee waarom  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

bas focal marantz

Citaat van: John Wx op december 01, 2013, 00:36:30
Nee waarom  :-)
Het verhaal gaat over de membraam resonantie en laten in een vergelijk hun andere tweeter zien die bijna 20db en erg breed resoneert  violent1
Maar in hun speakers waar die alu dome dus in zit zwijgen ze als het graf .

Dat is wat ik bedoel met dat fabrikanten het mooie van hun ontwerp eruit ligten maar zwakke punten niet vermelden , zoals een meting , zouden een hoop mensen van schrikken als ze een tweeter zo zien resoneneren .

SB_Marantz

Citaat van: bas focal marantz op december 01, 2013, 00:50:08
zouden een hoop mensen van schrikken als ze een tweeter zo zien resoneneren .

Leuk, resonereren ...... :-D


Elke unit heeft een resonantie frequentie en daar wordt het filter nu juist op ontworpen.
Kantel Frequenties oftewel x-over punten.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: Marantzer op november 30, 2013, 22:02:16
Ik vind dit ook een dubieuze advertentie, lees de tekst maar eens goed
http://link.marktplaats.nl/749641966


Mee eens:  Voor zo'n bedrag ga ik toch effe kijken.  :roll:


Het item zal in een veilige pakket met verzekering worden verzonden naar volledige waarde. Betaling alleen Paypal.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op december 01, 2013, 00:50:08
Het verhaal gaat over de membraam resonantie en laten in een vergelijk hun andere tweeter zien die bijna 20db en erg breed resoneert  violent1
Maar in hun speakers waar die alu dome dus in zit zwijgen ze als het graf .

Dat is wat ik bedoel met dat fabrikanten het mooie van hun ontwerp eruit ligten maar zwakke punten niet vermelden , zoals een meting , zouden een hoop mensen van schrikken als ze een tweeter zo zien resoneneren .

Doet toch elk merk in wat voor branche dan ook als je daar druk om maakt kan heb je een dag taak dat begint al als je de supermarkt in loopt of je auto start


Ook al zou het resoneren bij B&W ze hebben een grote naam maken mooie producten en hebben veel aanhangers en weten waar ze over praten dus snap ik je punt niet helemaal
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op december 01, 2013, 01:00:22

Mee eens:  Voor zo'n bedrag ga ik toch effe kijken.  :roll:


Het item zal in een veilige pakket met verzekering worden verzonden naar volledige waarde. Betaling alleen Paypal.

Heb via MP bericht gehad kan gewoon opgehaald worden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Dat veranderd de zaak.

Maar als ik de verkoper zou zijn, is het wel ''handig'' dat even in de advertentie te vermelden.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

bas focal marantz

Citaat van: SB_Marantz op december 01, 2013, 00:55:35
Leuk, resonereren ...... :-D



Me moeder resoneerd ook , steeds die zelfde klank dat ik de tafel in de keuken moet opruimen  :-D





Een resonantie van het gehele systeem luidspreker unit , de eigen resonantie is er altijd , vaak aangeduit met Fs .

Maar gaat het membraam op een bepaalde frequentie resoneneren doordat hij zijn vorm niet meer kan behouden hebben we dat liefer niet , of filteren we dat weg .
Bij tweeters waarvan het doompje begint te resoneren , opbreken zoals andere het noemen behoud zijn mooie vorm niet meer , de B&W tweeter doet dat bij 27-28khz  bijna 20db luid , is niet heel erg maar wordt weleens ervaart als scherp .

Ook die membraam resonantie kan je wegfilteren/dempen , gebeurt nagenoeg nooit omdat het een punt van discussie is of je het wel of niet hoort op die frequentie .