miskopen ontwijken.

Gestart door HAL9000, augustus 11, 2013, 02:41:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op december 01, 2013, 01:17:27
Dat veranderd de zaak.

Maar als ik de verkoper zou zijn, is het wel ''handig'' dat even in de advertentie te vermelden.

Levering = ophalen bij MP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op december 01, 2013, 01:21:17
Me moeder resoneerd ook , steeds die zelfde klank dat ik de tafel in de keuken moet opruimen  :-D





Een resonantie van het gehele systeem luidspreker unit , de eigen resonantie is er altijd , vaak aangeduit met Fs .

Maar gaat het membraam op een bepaalde frequentie resoneneren doordat hij zijn vorm niet meer kan behouden hebben we dat liefer niet , of filteren we dat weg .
Bij tweeters waarvan het doompje begint te resoneren , opbreken zoals andere het noemen behoud zijn mooie vorm niet meer , de B&W tweeter doet dat bij 27-28khz  bijna 20db luid , is niet heel erg maar wordt weleens ervaart als scherp .

Ook die membraam resonantie kan je wegfilteren/dempen , gebeurt nagenoeg nooit omdat het een punt van discussie is of je het wel of niet hoort op die frequentie .

Zal allemaal prima maar dit is gewoon een klasse speaker zo een speaker kan naar mijn mening blind aanschaffen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

bas focal marantz

Citaat van: John Wx op december 01, 2013, 01:28:56
Zal allemaal prima maar dit is gewoon een klasse speaker zo een speaker kan naar mijn mening blind aanschaffen
Dus als merk X met alu dome tweeter te scherp wordt bevonden dan is dat bij een B&W ineens niet ?

Terwijl die alu dome van B%W ook hard tekeer gaat , en dat is en blijft een kwestie van smaak of je hardmetaal dome of soft dome mooier vindt klinken .

Dus blind kopen raad ik altijd ten alle tijden pertinent af .



Nu vindt ik wel dat een harde focal dome wel erg lekker klinkt  :wink:

Cornelis1921

Citaat van: bas focal marantz op december 01, 2013, 01:38:04

Dus blind kopen raad ik altijd ten alle tijden pertinent af .



Nu vindt ik wel dat een harde focal dome wel erg lekker klinkt  :wink:
Behalve als het een Focal is, want jouw nick verraad het eigenlijk al... :wink: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

thanatos

Citaat van: bas focal marantz op december 01, 2013, 01:21:17
Me moeder resoneerd ook , steeds die zelfde klank dat ik de tafel in de keuken moet opruimen  :-D





Een resonantie van het gehele systeem luidspreker unit , de eigen resonantie is er altijd , vaak aangeduit met Fs .

Maar gaat het membraam op een bepaalde frequentie resoneneren doordat hij zijn vorm niet meer kan behouden hebben we dat liefer niet , of filteren we dat weg .
Bij tweeters waarvan het doompje begint te resoneren , opbreken zoals andere het noemen behoud zijn mooie vorm niet meer , de B&W tweeter doet dat bij 27-28khz  bijna 20db luid , is niet heel erg maar wordt weleens ervaart als scherp .

Ook die membraam resonantie kan je wegfilteren/dempen , gebeurt nagenoeg nooit omdat het een punt van discussie is of je het wel of niet hoort op die frequentie .

De meeste metal domes hebben opbreek freq. bij 27kHz. Verwaarloosbaar omdat de meeste bronnen geven geen output boven de 20kHz.

JohnWx

Citaat van: thanatos op december 01, 2013, 11:51:15
De meeste metal domes hebben opbreek freq. bij 27kHz. Verwaarloosbaar omdat de meeste bronnen geven geen output boven de 20kHz.


Ik wil een Diamond B&W  pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thanatos

#36
Dit is de enige B&W die mij aanspreekt :


Maar dan kocht ik toch als upgrade een Adam Tensor.. Gister de Actieve Beta nog mogen aanschouwen..  :yes:


xander32

#37
Citaat van: John Wx op december 01, 2013, 12:02:25

Ik wil een Diamond B&W  pompom
Recent de nieuwste 805 diamond mogen beluisteren (op Devialet) en dat was zeer aangenaam! Een zgn. zijdezacht en transparant hoog. Echter voor mijn persoonlijke smaak zelfs iets te liefjes, te zijdezacht.


Betreft Adam: wanneer ik geen Tannoy Glenair had beluisterd, waren het zeker de Adam Pencill mk III geworden.

lo

Verstandig, back on-topic dus!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

Als je B&W koopt, koop je een goed product. Het kan je smaak niet zijn maar het product is goed. Ze zijn niet voor niets één van de grootste op luidspreker gebied, ik denk zelfs de grootste.
Blind kopen, ja hoor, als ik het type maar weet waar het om gaat en niet erg beschadigd zijn. Type cdm7nt zou ik blind kunnen kopen, type cdm7 en cdm7se niet.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Eip

#40
Dit kwam ik tegen vandaag op marktplaats.

http://www.marktplaats.nl/z/audio-tv-en-foto/marantz-versterker.html?query=marantz+versterker&categoryId=31&currentPage=2

Dit is te mooi om waar te zijn, in de winkel kost, ie toch gauw zo,n 1000 euro. En nu wordt hij aangeboden voor 400 euro. Het gaat om de Marantz Consolette, inhet zilver en in het zwart,
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

JohnWx

Citaat van: renes59 op december 01, 2013, 19:48:29
Als je B&W koopt, koop je een goed product. Het kan je smaak niet zijn maar het product is goed. Ze zijn niet voor niets één van de grootste op luidspreker gebied, ik denk zelfs de grootste.
Blind kopen, ja hoor, als ik het type maar weet waar het om gaat en niet erg beschadigd zijn. Type cdm7nt zou ik blind kunnen kopen, type cdm7 en cdm7se niet.

Spullen uit de absolute Spitzenklasse en de prijs is verdomd interessant koop ik het gerust
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Eip op december 01, 2013, 19:52:15
Dit kwam ik tegen vandaag op marktplaats.

http://www.marktplaats.nl/z/audio-tv-en-foto/marantz-versterker.html?query=marantz+versterker&categoryId=31&currentPage=2

Dit is te mooi om waar te zijn, in de winkel kost, ie toch gauw zo,n 1000 euro. En nu wordt hij aangeboden voor 400 euro.

Zie niks
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Eip

Citaat van: John Wx op december 01, 2013, 19:55:40
Zie niks

Ik heb het al aangepast, het gaat om de consolette van marantz. Maar ik wist niet precies hoe je de link moest kopieren, dus is het hele tabblad maar mee gegaan.

Groeten Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

renes59

Er valt wel eens wat van vrachtwagens en alles wat op MP te koop is zal niet van onbedenkelijke herkomst zijn. Ik had vroeger een collega die rommelmarkten afging en daar nogal wat bekenden had. Als hij wat wou kopen begon hij met " ik weet waar het wegkomt" en kreeg dan heel vaak direct een speciale prijs. Op MP zal dit ook gebeuren.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.