Marantz CD17 na 15 minuten kapot?

Gestart door Robert70, juli 31, 2013, 06:55:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Robert70

Beste lezers,

ik heb gisteren mijn eerste Marantz gekocht: een CD-17 en ik genoot zeer van het mooie geluid.
Maar .... dat duurde maar een kwartier, want hij doet het niet meer. Hij knippert 3x 'DISC' en daar laat hij het bij. Hij leest geen enkele cd meer. Ik hoop dat jullie aan de hand van het volgende iets kunnen zeggen over wat er kapot zou kunnen zijn.

Ik heb maar 1 cd-ingang in mijn versterker. Daar had ik nu 2 cd-spelers op aangesloten zodat ik vlot kon wisselen bij het vergelijken van het geluid tussen de 2 cd-spelers. Dat ging een kwartier goed. Toen zette ik mijn oude cd-speler aan (of uit) terwijl de Marantz nog aan stond. Tegelijkertijd hoorde ik een relatief zwaar aan/uitzet geluid, en sindsdien speelt de Marantz niet meer. De voeding is er nog wel, en hij doet zijn best, maar hij leest de cd's niet meer in. Weet een van jullie wat er aan de hand zou kunnen zijn? Valt hij nog te repareren? En zo ja, weet iemand wie hem zou kunnen repareren in omgeving Amsterdam of Den Haag?

Ik hoor het graag. Alvast bedankt!

Robert

TurboMarco

Hoe heb je de 2 cd spelers aangesloten ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Robert70

met twee stekkertjes a 4 euro waar in elk 2 tulpstekkers gaan. Dus 2 rode tulpjes in een stekker en 2 witte tulpjes in de andere. Ik zal deze uiteraard vervangen door een duurder, gescheiden systeem om herhaling te voorkomen.

TurboMarco

Je kan ook een 2e cd speler in de aux input steken ,met een splitter (als ik het goed begrijp) krijg je geheid weer problemen .
Wat er verder aan de cd speler mankeert weet ik overigens niet.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Echt handig was dat niet natuurlijk, ook zou overigens niet weten wat je hiermee om zeep hebt geholpen.

HAL9000

Best kans  dat  er  feedback  is  gegaan in de  uitgangs versterker van de  cd17.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

TurboMarco

 stupid

Dat ding hoort een signaal uit te sturen ,dus niet te ontvangen  :no:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Robert70

Het was inderdaad niet handig van me, maar met mijn vorige cd-speler kon dat wel. Ik had zowel de dvd als de cd aangesloten op 1 cd-poort zodat ik niet steeds de kabels hoefde te verwisselen en ik kon ze naar believen aan- en uitzetten zonder dat de ander het loodje legde.

Laat ik de vraag directer stellen: weet iemand waar ik hem zou kunnen laten repareren?

renes59

#8
Toestel is 2e hands neem ik aan. Leest geen cd's meer in, al aan een nieuwe snaar gedacht, lens schoonmaken. Kan toevallig op dat moment gebeuren tijdens het schakelen dat het loopwerk raar gaat doen. Normaal moet dat wel goed gaan met een splitter, goedkoop of duur.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

uitzetten weg zetten en weer pakken en soms doet hij het gewoon weer raar maar waar of door transport is er een riempje los ?

Maak hem op en je ziet het of bel even met Audioservice Elst
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Robert70

bedankt voor het meedenken allemaal. Ik zal hem naar Elst of Rotterdam brengen. Ik had gehoopt dat er in de buurt van Amsterdam een kundige reparateur zou zitten, maar ik ben op het forum nergens een adresje tegengekomen. Mocht iemand toch nog wat weten, dan hoor ik het graag.

thanatos

Met de Post. Goed inpakken €6,75 later staat hij waar je hem hebben wilt.

Elst is mijn ervaring dat er een stel hebberige jongens zitten. Lees gepeperde rekening. Mij zien ze daar niet meer iig. Wel netjes factuur en garantie (voor wat het waard is daar).

Beter idd naar 1 van de board members of lokale reparateur.

i2Paq

Ik zou gaan voor Aangetekend a 8,05, is hij ook meteen tot 500,- verzekerd.

Je weet maar nooit.....
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

thanatos

Je hebt gelijk. Die verzekerde waarde wist ik niet bij aangetekend


http://www.youtube.com/watch?v=Aq_jkUVgrc0

JohnWx

Citaat van: i2Paq op augustus 01, 2013, 09:57:12
Ik zou gaan voor Aangetekend a 8,05, is hij ook meteen tot 500,- verzekerd.

Je weet maar nooit.....

+1 anders is het maar 50 eurootjes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject