De set van dries

Gestart door dries, juli 20, 2013, 13:43:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dries

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en stel graag mijn set even voor. Mijn naam is Dries, 37 jaar en samenwonend. Pas vorig jaar gebeten geraakt door audio, al iets langer bezig met film.

Vier jaar geleden begon het met een Cinema 21:9 TV van Philips, een toestel dat de weergave in de bioscoop probeert te benaderen door deze specifieke schermverhouding. Ideaal voor het afspelen van Blu Ray films.

Philips Cinema 21:9 TV (56PFL9954H)
Blu Ray BDP 9500 (noot: enkel bepaalde Philips Blu Ray spelers bieden de mogelijkheid om ondertitels te verplaatsen, wat nodig is voor dit specifieke 21:9 formaat TV)

Wegens renovatiewerken in de living werd de TV vorig jaar tijdelijk naar boven verplaatst, maar hij is er gebleven. Na lang aarzelen besloten een surround set aan te schaffen. Na de klassieke rondtrip via de Media Markt en Saturn bijna in de Bose val getrapt. Na veel onderzoek online toch beseft dat er voor hetzelfde geld veel betere oplossingen bestaan. Uiteindelijk gekozen voor Bowers & Wilkins.

Bowers & Wilkins
Front: 683
Center: Htm61
Surround: 685
Sub: AS 610 XP

Receiver:
Marantz SR 7005 (net iets te vroeg gekocht, want twee maand later kwam de SR 7007 uit)

Resultaat: absioluut fantastisch! Het geluid, zeker in de relatief kleine ruimte is fenomenaal. Bij films als Prometheus of Battleship hangt de deur gewoon te trillen in zijn hengsels.

Maar vreemd genoeg begon ik meer en meer naar muziek te luistern via internetradio. Een wereld ging open, had nooit eerder zo relaxed naar muziek kunnen luisteren. CD lukte ook wel via de Blu Ray speler, maar kwaliteit was niet erg indrukwekkend.

Vooral door B&W Society of Sound begon ik nieuwe formaten (FLAC) te ontdekken en het enthousiasme voor goede recordings. Dan naar een aantal audio beurzen geweest (en perplex gestaan van de astronomische bedragen die daar genoemd worden) en ontdekt dat er toch iets kon toegevoegd worden aan de muziekbeleving.

Na meer dan een jaar speurwerk heb ik besloten om ook te investeren in een stereoset. Via Marktplaats kon ik een set Jamo Concert 8 op de kop tikken voor €600. Daarmee naar een lokale audio winkel geweest in Kortrijk en de speakers aangesloten op meerdere versterkers, hoofdzakelijk Marantz. Uiteindelijk toch overtuigd geraakt door het duidelijk hoorbare verschil van de PM 15-S2 en de SA 15-S2.

Versterker: PM 15-S2
SACD speler: SA 15-S2 (met handige optische ingang en DAC functie!)
Speakers: Jamo Concert 8 op Atacama stands

Om muziek (en specifiek FLAC bestanden) af te spelen gebruik ik natuurlijk CD's, maar heel vaak ook een MacBook Pro.

Audirvana Plus: software aanbevolen door Ken Ishiwata op de beurs in Eindhoven (sluit alle ruis en interferentie van de MacBook uit)
Kabel: de hoofdtelefoon uitgang op de MacBook Pro is ook een optische uitgang en kan dus perfect aangesloten worden via een TosLink optische kabel op de SA 15-S2 die dan als DAC dienst doet.

Deze week het geheel uitgebreid met een DS412+ Synology Nas. Momenteel aan het zoeken hoe ik de muziek van de NAS het beste kan afspelen op de stereoset. Dat kan wellicht door de optical out van de SR 7005 aan te sluiten op de SA 15-S2.

Besluit: ik ben supertevreden met de hele set. Enige wat tegenvalt (maar tegelijk ook boeiend en interessant is) is dat de audio wereld en de PC wereld zo weinig van elkaar lijken af te weten.

En mijn droomset? Misschien ooit de Monitor Audio PL 300 of de B&W 800D serie. Maar dat zal nog heel lang duren ;)




pietjepc

Zozo, wat een luxe! Mooi, hoor :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Exxar

Mooie set hoor! En een pracht van een versterker en cdspeler...  :wink:

lo

Welkom hier en veel lees en post plezier!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jrm

Welkom en veel luisterplezier.
Aan je hardware ligt het in ieder geval niet,  :-D

bramdg

Erg mooie wall of sound/view  pompom  :kwijl:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Rob46

Welkom hier! Prachtset!  :yes:

dries

Bedankt voor alle reacties :)

renes59

Mooi spul, mooie ruimte.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin


renes59

#11
Citaat van: marvin op juli 20, 2013, 21:21:11
Kromme planken?l
:-D, zo lijkt het wel heel groot.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WilliamB

Welkom op het forum. Mooie set, met een mooie SR.
Veel luisterplezier. HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

dries

Kromme planken en kromming in TV: fotio is met de panorama functie op Iphone. Ruimte is ongeveer 6m x 4,5m  onder dak, dus zeker niet zo groot. De TV is wel zo breed als op de foto, het is een 21:9 formaat.

Cornelis1921

Citaat van: Rob46 op juli 20, 2013, 17:56:38
Welkom hier! Prachtset!  :yes:
Ook namens mij, Dries, van harte.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *